Prodal Bruce Willis práva na své digitální já, aby se mohl nadále objevovat ve filmech?

Prodal Bruce Willis práva na své digitální já, aby se mohl nadále objevovat ve filmech?
Bruce Willis na premiéře filmu Skleněný. | Ian West/ Getty Images
Co se nicméně uchytilo, je digitální omlazování obličejů, které je dnes na takové úrovni, že na tom lze vystavět prakticky celý film (viz Irčan). A pak přišel deepfake, ultimátní technologická hračička, jejíž pomocí můžeme dosadit obličej kohokoli kamkoli. Bylo jen otázkou času, než si někdo řekne, že by mohl zkusit dostat do projektů slavné tváře jen za pomoci dublérů, kterým se takzvaně namontuje správná tvář. A překvapivým průkopníkem mezi celebritami se nakonec stal Bruce Willis, když poskytl svůj obličej sérii reklam na ruského mobilního operátora MegaFon, kdy na place nestrávil jediný den a inkasoval za to údajně jeden až dva miliony dolarů.
Nikoho proto nepřekvapilo, když se před pár dny objevila zpráva, že se Willis stal první hollywoodskou celebritou, která prodala práva na výrobu svého digitálního dvojníka americké společnosti Deepcake. Ta se prostřednictvím zmíněného deepfaku zaměřuje na vytváření trikových dvojčat pro filmové účely. Zpráva přišla krátce poté, co herec James Earl Jones dal svolení k tomu, aby byl jeho hlas i v budoucnu používaný pro postavu Darth Vadera, ačkoliv on sám už se na filmech a seriálech ze světa Star Wars podílet nebude. Nabídnout rovnou celou tvář je ale samozřejmě jiný level.
Fanoušci a fanynky na zprávu o Willisovi reagovali smíšeně. Představa, že bychom se dočkali další Smrtonosné pasti, navíc i s omlazeným Willisem, by samozřejmě nebyla k zahození. Na druhou stranu herci odchází a přichází a nikdo by takzvaně neměl žít věčně. Jakou motivaci by pak měla mladá garda nadějných herců, pokud by studia bazírovala na oživování minulosti?
Celá tato teoretická diskuze je nicméně zbytečná, protože se ukázalo, že jde o nepravdivou zprávu. Zástupci Bruce Willise pro BBC informace o prodeji popřeli, žádná dohoda ani partnerství s Deepcake prý neexistuje. Jak tedy vůbec podobná fáma vznikla? Inu, Willis s Deepcake spolupracoval právě na reklamách pro MegaFon, takže víme, kde se vzalo ono spojení. Zástupci firmy se pak nechali slyšet, že práva na Willisovu podobu přirozeně náleží a budou náležet samotnému herci. Je čistě na samotné hollywoodské ikoně, zda se někdy rozhodne jejich služeb znovu využít.

Kinolog: Uf, oni jsou tady! Lepší horor letos neuvidíte

Jordan Peele je králem hororu a společenských komentářů o Spojených státech amerických. Oscarově nás vyděsil svým Uteč, zamotal nám hlavu podobenstvím My a teď se pustil do tématu UFO.