16.12.2018, 13:00

Recenze: The Rookie - Nathan Fillion už sice není Castle, ale pořád je na zabití

The Rookie | Foto: ABC

Poslední show Nathana Filliona má za sebou osm epizod a do ledna si diváci na chvíli od "krize středního věku v uniformě" odpočinou. Jak si seriál zatím vede?

The Rookie | Foto: ABC

Fillion hraje v seriálu The Rookie (v překladu Zelenáč) Johna Nolana, chlápka, který právě prošel rozvodem a neví, co se životem. Při přepadení v bance, jehož je svědkem, si uvědomí, že by rád pomáhal lidem. A tak udělá nečekaný krok - přestože je mu přes čtyřicet, nastoupí na policejní akademii, tu úspěšně absolvuje a poté ho jako zelenáče přiřadí ke sboru v Los Angeles.

Což není, nalijme si čistého vína, nijak originální zápletka. Něco podobného jsme viděli v různých variacích nespočetněkrát. The Rookie vybočuje nicméně tím, že nabízí v podstatě plnohodnotné policejní drama (tento pocit umocňuje mimo jiné to, že jsou v akčních scénách užívány převážně záběry z policejních kamery). Do nastaveného seriózního mustru je dosazen člověk s Fillionovým uličnickým charismatem. Sice v rámci tématu tlumeným (seriál se snaží nezlehčovat práci policie), takže druhý Castle se vážně nekoná, ale Fillionova postava z podstaty přitahuje určitý druh komických situací a nechybí jí nakažlivé dětinské nadšení i upřímnost. Čímž přirozeně vytáčí ty, kteří ho ve sboru nechtějí, protože i oni ho nemohou úplně nesnášet.

Přirozeně nechybí všemožná klišé, která od podobného příběhu očekáváte - trapasy způsobené vyšším věkem hlavního hrdiny, nepřející šéf, romance mezi zelenáči. Současně ale umí tvůrci i příjemně překvapit (nebudu spoilerovat, ale příběh manželky jednoho z dozorujících policistů je až pozoruhodný svým odvážným "vybočením z konceptu"). Nemluvě o sympatických drobných nápadech, jako když policisté omylem skončí po honičce v únikové místnosti, kde není signál a mají tedy jediné možné řešení, jak se dostat ven. Což je jedna z těch, pravda, pohádkovějších pasáží, ale právě Fillion vždy uměl a stále umí podobné momenty dokonale prodat.

The Rookie | Foto: ABC

Nejvíce seriál drhne ve chvílích, kdy je hlavní hrdina tlačen do vážné polohy. Ne že by ji Fillion neuhrál, ale najednou už The Rookie nemá nic navíc. Ztěžkne a začne být tuctovou televizní kriminálku, které obvykle končí v propadlišti dějin. Takový byl ale naštěstí zatím jediný díl a to ten poslední, vedoucí k "pokračování příště". Osobně doufám, že v případě další vynucené pauzy budou tvůrci v rámci "překvapivého zakončení" dvojepizody vynalézavější.

V době, kdy skončila řada televizních kriminálek s komediální vložkou (Sběratelé kostí, Castle na zabití, Mentalista, Rizzoli & Isles: Vraždy na pitevně) je The Rookie nejen vítaným příspěvkem do televizního programu, ale současně i nese dál pochodeň jednoho odvětví televizní zábavy. Nedělá to úplně bezpochybně, ale má rozhodně dostatečně silný základ i kvalitní herecké obsazení, aby to tenhle zelenáč dotáhl minimálně do druhé série.

Hodnocení: 70%

-
-