Recenze: Grinch - mrzout, který nesnáší Vánoce, je zpátky

Grinch (2018) | trailer
"Grinch" je hrozně slavná dětská knížka Dr. Seusse (která má jen pár stránek), dále pak hrozně slavný 25minutový film z roku 1966 (který u nás neznáme), a také méně slavná hraná celovečerní verze s Jimem Carreyem z roku 2000. No a teď natočilo její novou verzi "studio, které vám přineslo Mimoně". A natočilo ji přesně tak, jak jsem tušil / obával se.
To znamená, že Grinch je v této verzi víceméně roztomilý, jen trochu nerudný chlapík (v originálu je docela strašidelný / démonický). Takže jeho přerod ve vánocemilovného dobráka je podstatně méně zajímavý a dějově je toho v tomto celovečerním filmu vlastně méně, než v tom 50 let starém 25minutovém!

Grinch
Co v tomto filmu nechybí, to jsou tuny akčních scén, honiček, koulovaček a divokých jízd na všem možném. Je to hyper-energické, rychlé, šílené a hlasité, aby se malé děti ani chvíli nenudily. Animované je to všechno velice profesionálně, párkrát se mi nějaká scéna vizuálně líbila, ale nezasmál jsem se myslím za celý film ani jednou. Zato jsem několikrát skoro usnul a teď, 12 hodin po filmu, si z něj pamatuji jen pár postav a pár scenérií. Přesně stejně, jako si dnes pamatuji pár postav a pár scenérií z libovolné Doby ledové, Mimoňů nebo série Já, padouch. Docela symptomatické je, že zatímco v roce 1966 byl vypravěčem Boris Karloff a v roce 2000 Anthony Hopkins, v této verzi je to Pharrell Williams (který asi také dodal nějaké z těch hnusných hip-hop/neo-soul songů, které se tak tlučou se slušnou Elfmanovou instrumentální hudbou).
Vaše děti asi budou v kině spokojené a nebudou se nudit, ale bylo mi docela hodně líto toho, kolik umu a zručnosti kreativní lidí přišlo v niveč, aby se natočillo tohle... nic.
A pokud si náhodou chcete legálně za peníze vychutnat hlas Benedicta Cumberbatche v titulní roli, tak máte smůlu, protože v našich kinech jde Grinch pouze dabovaný. A dabing není moc dobrý. Vojtěch Dyk v titulní roli nedělá se svým hlasem žádné z těch vtipných věcí jako Cumberbatch, a celé veršované vyprávění je velice kostrbaté. "Verše" často spočívají v tom, že po sobě následují věty, které jsou různě dlouhé, mají různý rytmus, jen jejich poslední slabiky znějí trochu podobně...
Hodnocení: 40%