„Ennio Morricone je v úžasné formě,“ říká šéf symfoniků Jan Hasenöhrl.
Natočit s Morriconem za necelý víkend hudbu k filmu, to mi přijde jako neskutečně rychlé. Jak jste to vnímal vy? Už jste si stihl uvědomit, že jste natáčel s takhle slavnou, kultovní osobností, navíc pro Tarantina? S Ennio Morriconem jsme natáčeli již po několikáté, opět to byl výjimečný zážitek, za který budu vděčný do konce života. Uvědomuji si myslím velmi dobře, jak skvělý je to počin. A pokud v režii vidíte tvořícího Quentina Tarantina, uděláte vše možné, aby po vašem výkonu zůstal na jeho tváři úsměv.
Jaký byl Quentin? Quentin Tarantino strávil ve studiu dva dny a během nich spolu s Ennio Morriconem dotvářel atmosféru a přibližoval dění filmu tak, abychom hráli s odpovídajícími pocity, které se snad odrazí ve výsledku.
Vy jste s Enniem odjeli část jeho turné. Tedy i to pomohlo ke zdárné a rychlé realizaci The Hateful Eight? My jsme odjeli turné celé, trvalo dva měsíce a během něho jsme se opravdu spřátelili. A to natolik, že pan Morricone si prosadil natáčení v Praze, k velkému překvapení mnoha producentů.
Funguje v takovém případě něco jako alchymie, nebo se jedná o racionální a přesně delegovanou práci pro každého člena týmu? Alchymie pocitů, odevzdanost projektu, komunikace na zvláštní úrovni, kdy se zpívá, gestikuluje a skutečně maluje hudbou.
Jaký je autor ve svých 86 letech? Ennio Morricone je v úžasné formě, zdá se jakoby nestárnul, možná i proto, že se hudbě a práci věnuje většinu času, který má. Je hudbě naprosto oddán.
Za jakých okolností jste se vlastně s Morriconem setkal prvně a jak došlo k takto úzké a úspěšné spolupráci? Poprvé jsme s Mistrem točili před pěti lety, od té doby se vrací, jsme jeho nástroj, jak sám říká.....
Je něco kromě hudby, čím vám Morricone imponuje? Skromnost, pracovitost, nekompromisní přístup k tvorbě..... I k sobě samotnému. A především to, co na něm milujeme všichni v orchestru.... lidskost.