REVENANT Zmrtvýchvstání

81%

Komentáře a recenze 147

9
Tak nám pan Alejandro naservíroval nejmužnější film roku,který je tak surový,že i ženám z toho vyrašil knírek. Leo hraje jenž mu sílí stačí s vidinou oscara před očima. No nechejme se překvapit,protože takový Hardy ho podle mě zastínil na plné čáře a tak trošku si film i ukradl pro sebe. Nemám co bych mohl vytknout,protože to bylo dokonalé. Krvavé,napínavé a hlavně realistické. Oscar za kameru je jasná věc,protože ta hra se světlem byla okouzlující.
30 291 bodů
9.5
Jedne z nejlepších filmů Lea DiCapria a troufám si říci i joho nejlepší výkon. Leův boj o holý život mu věřím do poslední kapky krve a s každým výdechem. Nic úžasnějšího jsem neviděl. Když už je celkem ready, ztrácí film trošku na kvalitě, ale i tak mi nevyšlo méně, než 95%. Skvělé.
22 301 bodů
8
V tomhle filmu se všichni tak snaží! Leo se snaží o nadherectví, Iñárritu o nadrežii, Lubezki o nadkameru... je to trochu komické a absolutně nevtahující - je to zkrátka exhibice, jaká se dá přijmout, nebo odmítnout. A já ji přijímám, proč ne.
10
Drsná příroda, drsný Hardy a jeden zmordovaný traper s myšlenkou na pomstu. Letos jsou ty westerny dost netradiční, ale rozhodně nezapomenutelné (Tomahawk, Tarantino a teď tahle filmařská frajeřina).
10
Zmrtvýchvstání je v distribučních plánech velkých studií nečekaný úkaz. Iňáritu povýšil filmový voyerismus na novou úroveň a jestliže P.T. Anderson šikanoval Day Lewise v Až na krev při fyzických scénách natolik, že jste v kině prožívali každý náraz krumpáče o skálu a čekali, kdy se zhroutí vyčerpáním, pak Iňáritu dokonce nechává aktéry dýchat do zmrzlého objektivu kamery. Iluze minulosti divoké Ameriky je v tomto filmu dokonalá, tady není žádný čas na sentiment, tohle je holý boj o přežití a každý kdo se tomu postaví nějakou slabostí bude takovými Fitzgeraldy bez milosti zlikvidován. Leonardo Di Caprio hraje v tomto filmu úplně jinak, než jsme zvyklý. Při těch málo dialogách které má, navíc hovoří i jinak posazeným hlasem. Není to ale poprvé. Di Caprio se perfektně naučil přízvuk africké angličtiny v thrilleru Krvavý diamant a i v jiných filmech měl akcent. Nikdy se ale plně neoddal fyzickému herectví jako zde. Způsob jakým zahrál souboj s medvědicí je virtuózní a ve všech scénách je naprosto přirozený a uvěřitelný.
8.5
Dokud má film pod palcem virtuóz Lubezki, jedná se o podívanou redefinující dokonalost a emocionální hloubku vizuální výpravy. Kontaktní a vrcholně naturalistická kamera, na níž dopadají kapky vody a krve či výpary z tlamy funícího medvěda, a strhující několikaminutové expozice, které se úrovní prožitku suverénně vyrovnají úvodní půlhodince v Ryanovi, vytvářejí společně s minimalistickým hudebním doprovodem a atmosférickým prostředím přímo božský dějový opening - první hodina REVENANTU je pro mě nejúchvatnějším audiovizuálním výjevem nikoli tohoto roku, nýbrž možná celého století. Když ale ve chvíli, kdy se naštvaný a zhrzený Leo vyhrabe z hrobu vstříc pomstě, zcela převezme iniciativu tradičně přehnaně ambiciózní režisér Iňárritu, začíná dosavadní syrová a přímočará story ustupovat jeho nepochopitelnému uměleckému blbnutí se srdceryvnými flashbacky a neustále omílanými existenciálními frázemi, které celý děj nejen zásadně zpomalují ve stádiu, kdy by měl naopak emocionálně kulminovat a navázat na drtivě osobitý charakter úvodních minut, ale hlavně se svým poetismem a moudrým moralizováním absolutně nehodí do podobného filmového dobrodružství, kde jsou motivy i životní smysl hrdinů natolik primitivní a v podstatě základní...... Proč jsem tedy i po opakovaných projekcích vážně přemýšlel o nejvyšším hodnocení? Stejně jako jsem si bezmezně zamiloval filmy Stanleyho Kubricka, protože jsou jiné, nesvázané konvencí a ostře osobité (což nemusí sedět každému a případnou kritiku chápu), tak jsem si postupně zamiloval i REVENANTA, jeho odlišný, fyzický přístup vyprávění a respekt k životu, svázaného s divokou a nádhernou přírodou stejně jako s Lubezkiho nadsmyslovou 5D kamerou a Iňárritovo přístupným filozofičnem, které možná život přespříliš natahuje, ale na atmosféře pomsty, naděje, vůle a neustálé fyzické hrozby mu nijak neubírá....A konečně, i nejdražší ozdoby celé atrakce, dva hvězdní ústřední herci, září a zápasí spolu impozantně i mimo rámec příběhu - zatímco ale přehnaně velebený DiCaprio přeci jen nemá tolik co hrát a výjimečnost jeho kreace spočívá pouze v zápolení s bezpočtem fyzických bariér, Hardy herecky kraluje a zvládá svého hajzla s takovou charakterní dominancí a přirozeností, až má jeden nutkání mu fandit. Já jsem mu, přiznám se, v koutku duše fandil, a možná i proto mi nejvíce vadí ta čitelná předvídatelnost a nevyhnutelnost děje, která bohužel nikterak nesouzní s osudovostí - to, že film dopadne jak dopadne, řečeno v dvojsmyslu, psali už ve výročním manifestu selské logiky před sto padesáti lety, i když těžko mohli tehdy věřit, že jeden člověk přežije útok medvěda, podchlazení, dva indiánské útoky, pád ze skály a souboj muže proti muži s o padesát kilo statnějším chalanem....
  • Výkon Toma Hardyho, kterým zastínil všechny ostatní
  • Obrazová syrovost a těžký naturalismus
  • Geniální kamera
  • Scény na bázi záběr - sekvence, minimum střihu
  • Nudné filozofično
  • Nesmrtelnost DiCapriovy postavy
  • Předvídatelnost vývoje
sabule
14 227 bodů
7.5
Film není špatný,ale jen pro úzkou část publika.Určité pasáže jsou nudné a mohl by být tak o půl hodiny kratší,ale u filmů,které mají ambice na různá ocenění už to tak bývá.Jinak ale krásná krajina a úchvatný výkon Lea,který snad už konečně za něj dostane oscara.Zaslouží si ho!
bayern
13 716 bodů
7
Slušný film,trochu drsný a hlavně pasáž s koňským spacákem není asi dobrá pro méně otrlé po dobrém jídle.Dějově v určitých chvílích jsem se bál zvrtnutí k Tanci s vlky,ale naštěstí se tak nestalo i když neustálé vzpomínky na rodinu byli dost nudné a zdlouhavé.Leo je v roli vynikající a horký typ na oscara.
8 678 bodů
9
V životě jsem neviděl lépe zpracované akční sekvence. Dlouhé plynulé záběry chronologicky precizně poskládaných scény, které jsou ztvárněny tak surově, že mi z nich tuhla krev v žilách. Přes všechen ten hnus, co se během těch 160 minut odehrává, se jedná o krásný film. Revenant je něco výjimečného i přes svůj střídmý 'road trip revenge' děj. Krásná ukázka toho, že když má režisér vizi a cit, tak dokáže úchvatně pojmout i tak primitivní příběh. Jedná se o silných zážitek, o něco dosud neviděného...
avenis
avenis
8 630 bodů
10
Navzdory syrovosti, drastičnosti a bolestivé svíravosti je film velmi poutavý a opravdu nádherný. Akorát na sledování musí být divák připraven. Leonardo je prostě PAN herec a trikové scény tak dokonale dotvářejí jeho herectví, že po skončení filmu jsem jen těžko rozpohybovávala své zkamenělé tělo. Kolik hrůz je schopen jeden člověk unést a vydržet... a proč to muselo být... Špičkový film s drtivým dopadem.