Velké nic

68%

Komentáře a recenze 8

30 255 bodů
7
Hezký dokument o době nedávno minulé, která byla složitá pro každého z nás a těžko se najde někdo, kdo by to chtěl znovu zažívat. Dokument bude za 20 let pro novou generaci působit, jako by byl z doby dávno minulé, čemuž napomáhá černobílé zpracováni.. byla to doba šedá a hlavě černobílá..extrémní názory, strach, neznámo, vztek.. to vše v dokumentu je, přesto mě to neoslovilo tak, abych mu dal více než 70%.. ale to je dost.. pěkné..
8 671 bodů
1
Mě osobně se covid takřka nedotkl. Sice jsem nemohl 3 měsíce domů, protože jsem pracoval v Německu a byly uzavřeny hranice, ale cajk. Později mi ale velmi vyhovovala výuka online a roušku jsem nosil jen v mhd. Dokument se sice jmenuje se to Velké Nic a je fakt, že to celé bylo poněkud nafouknuté, ale vzhledem k tomu, že krematoria nestíhala spalovat (v Indii spalovali mrtvoly na ulicích) a zdravotnictví bylo přetížené, tak si nemyslím, že to bylo velké nic. Ačkoliv na situaci měl každý názor a Babišova chaotická vláda situaci nezvládala a kolika lidem ten covid vymrdal v hlavách a kolik lidí přišlo o živnost a kdo se na tom napakoval, tak považuji tento dokument za velmi nedostatečný. Ocenil podstatně širší záběr. Celé je to ale nepříliš obsáhlé. Takové, jaké to je, to mohlo mít klidně jen 30 minut. Sociologický záběr na covid se sestává prakticky jen ze dvou protichůdných postojů (tj. racionální a dezolátský přístup). Měl jsem pocit, že Klusák mařil mým časem, protože tento dokument má plno náhodných momentů, které nic neřeknou (viz. Václav Klaus fotící se s lidmi) anebo lidi zpívající si v parcích. Sice tam je pár úsměvných momentů (třeba: poldové upomínající vychlastaného bezďáka, aby si vzal roušku), ale jako celek mě to velmi nudilo a nikterak zvlášť nepoučilo. Klusák by udělal lépe, kdyby si vybral jiné téma. Mohl dokumentovat psychologii Peterkové nebo i jiných dezinformátorských dezolátů, kteří se neustále sdílí na sockách přes své samsungy, ale bojí se, že je vláda očipuje při výtěru uchošťourem... To by bylo podstatně zajímavější a zábavnější.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 427 bodů
6
Hodně by mě zajímalo, zda to bude srozumitelné i za několik let, kdy už diváci nebudou mít živé vzpomínky na celou pandemii.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8
Zajímavě zpracovaný dokument, nikoliv přehled faktů o covidu, nejsou nijak výrazně ani odděleny jednotlivé vlny, pouze letmé zmínky. Klusák se plně soustředí na pohled jednotlivých protagonistů. Dobře vystihuje atmosféru s prázdným prostorem, opuštěným Karlovým mostem a vyprázdněným centrem. Vrátí se tak k intenzívnímu zážitku prázdného prostoru. Ten okamžik, kdy nic jiného neexistuje, než právě tento okamžik, jinak nic. Velké nic. Ilustruje škálu různých přístupů, včetně pohledu zdravotníků.
orionn
orionn
1 289 bodů
10
Skvělá práce! Obrovský pokrok od dokumentu V síti - Velké nic je nejprogresivnější český dokument posledních let. Filmařsky suprově zvládnuté, přestože mi tolik nesedl střih a mrzí mě absence éry distanční výuky. Každopádně Velké nic je velké překvápko - stručné, výstižné, momenty ikonické, vtipné, smutné a hlavně bez přetvářky zpracované dílo, které bude patřičným odkazem na dobu COVIDu pro další generace. Přestože zde není zaznamenána distanční výuka, je to na jedničku natočený dokument, který bude zrát jako víno.
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
10
Doba covidová jistým způsobem poznamenala každého z nás a z dnešního pohledu to byl prostě bizár. Tento dokument skvěle zprostředkovává pohledy několika odlišných lidí vždy velice zajímavým způsobem. Kombinuje momenty radosti i smutku a moc dobře je vyvažuje po trvání celého filmu. Z filmařského hlediska je Velké NIC výborná práce, za mě moc povedený střih, kvalitní práce s kamerou, protože některé záběry byly doopravdy perfektní! A černobílý formát sedl tomuto dokumentu jak p**** na hrnec. Celé kino se skoro pořád smálo a není vůbec divu vzhledem k tak skvěle zpracovanému tématu. Myslím si, že vidět Velké NIC alespoň 1x za život je povinností každého Čecha. Čechy Čechům! :D
domimargha
domimargha
144 bodů
8
Trvalo mi to dlouho si udělat obrázek o jedným z novodobých českých dokumentů. V kině jsem doposud na žádném dokumentu nebyl, možná z nedostku zájmu. Ale k věci. Vít Klusák překvapil, čekal jsem nějakou jeho "lumpárnu." Snímek mě vzal asi o 3 roky zpět takovým netradičním a poloněmým stylem, kde hlavní roli hrál dopad covidu na české "osadníky" a jejich vládu. Černobílý formát mi moc nesedl. No prostě byla škoda vidět zásadní záběry černobíle. Nazí lidé překvapily, Vláda a krizový štáb nepřekvapil a Peterková ať jde ke dnu. Za mě solidní 4 hvězdy.