Přišla v noci

67%

Komentáře a recenze 25

30 255 bodů
7
Film, za který získala mě do té doby neznámá Simona Peková se mi moc líbil. Jestli je to výkon na lva? Klidně.. i když jsem ještě všechny loňské filmy zdaleka všechny neviděl. Film je to mrazivý, lehce thrillerový.. jinak se jedná o hořkou komedii a drama v jednom. Dvojice herců v roli partnerů však za mě nepředvedla žádný mimořádný herecký výkon. Pěkný scénář i režie, je to sice trošku naivní, jak se dvojice nebrání, ale jinak je to hutná záležitost. Jen tak dál, mám pocit, že se náš film odrazil ode dna a kvalita vesměs stoupá.
9 382 bodů
7
"Hele já vím, že to je hrozný, ale snad pár dní to vydržíme, ne?" Minulý rok bude pamatován jako ten, v němž se vylíhlo tolik žánrově odlišných českých kousků a jako nádech do lepších časů tuzemského filmu.. Jako žánrový mix Přišla v noci funguje výborně, tu se divák směje, tu soucítí s postavami, a dokonce párkrát mu běhá mráz po zádech. Nesmírně svěží podívaná, v níž mladý pár udělá osudovou chybu, když si do svého bytu a soukromí pustí zdánlivě zlomenou tchýni, jak se říká "než se dá dohromady". Konec soukromí, rozhodovací autonomie a emancipace.. Simona Peková kraluje svojí na stará kolena zasloužené roličce démonické tchýně, že ani její přehrávací manýry nejsou navíc. Někdy záměrně ze života, jindy zase s úmyslem přehánět. Ale faktem je, že se v tom divák tak snadno najde, až by to mělo být pro matky s dospělými syny nepřístupné.. Škoda samotného finiše, který nezvládá příběh správně doslovně zakončit. Ale jinak opravdu nejlepší česká komedie o Vlastníků. I když co nevidět, mi do smíchu třeba už tolik nebude.. 75%
avenis
avenis
8 476 bodů
8
Moc dobrý film o manévrování lidmi. Nejen postava matky Valerie, která je esencí všech lidských schopností manipulace, ale i ostatní figurky - fotekchtivá oslavenkyně, pacienti ve fyzioterapeutické ordinaci, invalidní cestující v metru, nezvaní hosté... ti všichni nemají zábrany. Aneta s Jirkou zábrany mají a proto ustupují. Oba typy lidí to dělají špatně. Nabízí se hned dvě řešení. První zmíněno je - policie. Druhé není - vyměnit zámek... Otevřený konec mi vyhovuje, nechává totiž prostor pro vlastní druh řešení.
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
8
„Tahleta srandovní ženská je ale pěkně vypočítavá!“ Simona Peková v roli vlezlé maminky skutečně exceluje a krade si každou scénu pro sebe. Už karlovarské projekce ukázaly diváckou vděčnost této nazgûlovsky neodbytné postavy, s jejíž variací se většina z nás v životě už někdy setkala. Dobře vybalancované přepálenosti dominuje komediální přístup, občasné hororové náznaky jsou tak spíše úsměvné a připomínají, že pro ústřední partnerskou dvojici vtíravá povahy maminky až takovou legraci nepředstavuje.

Z nahláškované crazy komedie s temnými podtóny na způsob Funny Games se postupem času vyklube dobře odpozorovaná vztahovka. Alegorický konec je však přece jen trochu matoucí a poté, co maminka vyklidí pole, filmu spadne řetěz, který se už nepodaří úplně nahodit. I tak se ale jedná o zdařilý projekt, který díky zapálenosti herců před kamerou i filmařů za ní velmi dobře pobaví a zařadí se mezi nejpovedenější tuzemská díla roku.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8
Výborná Simona Peková v roli Valerie - manipulátorky par excellence. Potřebuje být stále v centru pozornosti, nesnese nezájem. Skvělá studie histriónského typu osobnosti. Střet vesmírů v setkání se synem Jiřím a jeho partnerkou Anetou. Oba jsou velmi civilní a uměření, pravý opak Valerie, která nechápe, proč ji všichni opouštějí, když se tak snaží. Není vyloženě zlá, jen s ní nedá žít. Poslední třetina filmu není dotažená a působí nesourodě ve vztahu ke zbytku. Kocour jako partner k Valerii vůbec nesedí, tyto typy žen si zpravidla nacházejí poddanější typy. Konec divně vyšumí, jako kdyby si tvůrci nevěděli rady s pointou. Přesto film představuje český nadprůměr.
chilli.off
chilli.off
301 bodů
8
film jsem viděl s předstihem už v létě na film festivalu v Uherském Hradišti, a už tam mě snímek opravdu překvapil, jelikož úplně nemusím české komedie (ostrov apod.) tato česká komedie mě ale dokázala rozesmát a zároveň dostatečně zabavit takže si mě tímto dost získala. Přesto že má film pouze jen hodinu a 25mimut má film dobré tempo a nezdá se být dlouhý ale ani krátký. Za mě dost povedená česká komedie s méně známými herci což taky potěší (nedíváte se pořád na stejné obličeje do kola) za mě krásných 80%
  • vtipné
  • obraz se často třepe
Leefko
Leefko
298 bodů
8
Velmi chytře vystavěný film, který z geniálního nápadu "návštěva tchýně, ale je to horor" vytřískává jak velmi komediální scénář, tak nepříjemnou a bizarní atmosféru i studii vztahů jednotlivých generací.Peková v hlavní roli naprosto exceluje, zbytek obsazení je taky velmi přesný, a scénář bravurně pracuje se svým malým prostorem. Chybou byl pro mě ale především ambivalentní konec, který tempo a zábavnost zbytku snímku bohužel dosti uhasí. Vyhnat to např. více do toho proklamovaného hororu či absurdna, asi bych odcházel o poznání spokojenější.
Klimetka
Klimetka
127 bodů