Nech svět světem

68%

Komentáře a recenze 33

6
Tady chce být někdo režisér vizionář. Agresivně excesivní film, stylisticky až abnormálně sebeuvědomělý a přeplněný nepřirozenými záběry, které znemožňují jakékoli ponoření do prostoru a scénografické přilnutí k postavám. Jediný způsob, jak brát něco takového trochu vážně, je nahlížet na film jako na totální konspirační satiru, která všechnu autenticitu jen předstírá. Minimálně závěrečná scénka a celá linie s dcerkou a jejím oblíbeným seriálem jde tomuhle čtení vyloženě na ruku. Zvířátka se srocují, protože „ví víc než lidi“, lidi neví nic, protože nedrží při sobě. V mnoha aspektech je to znepokojivé a nestabilitu společnosti, již řídí vazby a systémy přístupné a srozumitelné jen hrstce nejmocnějších, to vlastně nepřefukuje. Rozhodně se ale přeceňují dramaturgické meze tohodle ironického námětu na skoro 140minutové dějové ploše, kdy Esmail opakovaně protahuje i sebevíc banální scény a strašně okatě jim cpe punc skoro až drastické důležitosti. Podobné filmy už vznikaly, a přestože mnohdy neměly až tak ambiciózní scénář splétající dohromady základní morálku, reflexi současného světa položeného na oltář technologií a sítě , katastrofické konspirace nebo mezilidské vztahy v neuchopitelné situaci, nabídly daleko víc žánrově rozptýlené zábavy (Bílý šum, trochu Greenland, Proroctví, Někdo klepe na dveře, Ulice Cloverfield 10). Nech svět světem rovněž nelze povýšit nad žánrovou satiru, i když se většinou tváří vznešeně a hlubokomyslně jak fasáda Wall Street. Najde se tu dost zajímavých nápadů a vlastně je fajn, že to má jinačí look. Ale v součtu jde hlavně o gimmick, jehož se po nějakém čase přejíte. Účel světí prostředky, a zatímco první zde obstojí na jedničku, druhé je dost nešťastně koncipované. 65 %
avenis
avenis
8 547 bodů
8
Tak konečně mě zase něco zaujalo a nevidím v tom zbytečně vynaloženou práci. Velmi dobře zobrazená hrozící zkáza lidstva, kterou si sami připravujeme svou postupující leností a pohodlností. Naše závislost na všem technickém, tedy umělém. Bez techniky jsme zranitelní, bezmocní a odsouzení k zániku. Závěr filmu nenabízí žádnou nadějnou vizi. O to víc nabízí prostor pro přemýšlení, co bych dělal/a, jak bych se zachránil/a... kdyby...
Jamie76
Jamie76
4 313 bodů
0
totální pí*ovina a ztráta času. víc to komentovat nebudu protože bych zabýval to politiky a nevinechal bych ani samotného režiséra, jež v době kdy zuří válka s teroristy se nejspíš vzhledem k tomu že je muslimem rozhodl že tato strana proste zvítězí. film nemá konec. a netflix zádě ukázal že točí jen mr*ky.
  • nic
  • možná obsazení některých herců
  • všechno
CrazyMarty
CrazyMarty
3 262 bodů
8
Sam Esmail, americký scénárista a režisér jednoho z nejlepších seriálů všech dob Mr. Robot, si pro nás přichystal apokalyptické mysteriózní drama o rodinné dovolené manželského páru (Julia Roberts, Ethan Hawke) a jejich dětí. Rodina má pronajatý luxusní moderní dům na jeden víkend. Jejich pohodu ale uprostřed prvního večera naruší údajný majitel domu (Mahershala Ali) s jeho dcerou (Myha'la)a chtějí zůstat i s rodinou v jednom době. Pár na to po pár rozhovorech přistoupí, ale všem je jasné, že se zde odehrává něco zvláštního a možná někdo netvrdí úplnou pravdu. Hned na začátek musím říci, že jsem snad u žádného snímku z roku 2023 neviděl tak krásně zvládnutou audiovizuální práci. Kamera je naprosto super, přechody jsou kreativní a krásně plynulý a korekce barev je úžasně stylizovaná. Nic není náhodné a vše mi připadá, včetně architektury samotného domu, naprosto skvěle vypointované. Celá kompozice i s příběhem jsou vážně vtahující a korunu tomu nasazují naše herecká esa, kdy skoro nikdo netahá za slabší konec a každá postava má své místo v příběhu a kvalitní dialogy. Skutečně tu funguje skvěle gradace a napětí, kterému úžasně pomáhá dunící hudba. Místy je snímek až hororový, pořád stupňuje a divák je stále napjatější a napjatější až do konce. Kdy se tedy přiznám, ale bez spoilerů, jsem čekal asi trochu lepší a ne až tak zbrklé ukončení, ale stejně velice funkční. A ano, máme tu i CGI zvířata, která z blízka nevypadají nejlépe, ale myslím, že se to dá jednoduše přejít a stejně působí lépe než většina věcí z posledních filmů od MCU. Navíc pár těch krásných pomrknutí na Mr. Robota pro mě jako fanouška prostě zahřeje u srdíčka. Dávám 8/10.
JaraSlama
JaraSlama
2 088 bodů
9
Film Leo představuje zajímavý mix úspěšného i neúspěšného. Na pozitivní stránce stojí inspirativní příběh o 74letém Leovi, jež nabízí motivaci pro diváky všech věkových kategorií. Ovšem film utrpí na hudební stránce, kde zpěv Adama Sandlera není příjemný a místy dokonce narušuje celkový dojem z filmu. Vizuální stránka animace je sice solidní, ale nenabízí nic výrazného. Celkově se jedná o povedený film s dobrým příběhem. Avšak nezvládnutá hudební složka a průměrná animace mohou být překážkou.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
9
Tady se Netflix fakt trefil do černého. Hutná atmosféra, skvěle herecké výkony ( cameo Kevina Bacona fakt potěšilo ) a hlavně film nejlépe znázorňuje poslední hodiny před útokem.......takhle nějak si myslím že by to probíhalo. Napětí by se dalo krájet.
  • atmosféra, herecké výkony, samotný útok
  • nic
tindersticks
tindersticks
795 bodů
5
Je mi líto, ale úvodní působivě tajemnou atmosféru, podpořenou ackovym hereckym obsazenim stihl Sam Esmail prohospodařit a závěrečným náznakovým odhalením jí už jen zasadil ránu z milosti. Tvůrci možná chtěli v kulisách rozvratu systému nadhodit pár moralistních otázek nebo prozkoumat psychologické aspekty chování lidí v krajních situacích. v tom případě musím říct, že mě k onomu bádání nedokázali přitáhnout. Navíc, nebudu spoilerovat, ale při zpětném pohledu si musím u některých příznaků apokalypsy ..WTF?
divad
divad
633 bodů
9
Skvělý a velice napínavý film, který si vystačí s minimem postav. Dobří herci a velmi pěkné záběry kamer. Toto se Netflixu velice vydařilo. Nechápu tak nízké hodnocení.
  • Herci
  • Kamera
  • Originalita
  • Možná příliš dlouhé
ZaS
ZaS
632 bodů
0
Velmi zajímavý film, pokud se na něj díváte jako na práci Obamů a tedy jakousi formu předvolebního počinu amerických (pseudo)demokratů. Ergo tedy něco, co je primárně určeno hlavně pro americké diváky.
Film je plný obvyklých drobných klišé, zaměřených právě na méně chápavou část populace. Poněkud překvapivé je sdělení hlavní myšlenky hned v úvodu filmu. Zbytek je tedy logicky jen jejím rozvíjením.
Nemá smysl rozebírat všechny nelogičnosti. To by šlo u regulérního filmu, ale ne u propagandistické agitky. Za zmínku ale stojí fakt, že určitě patří k těm dražším.
  • je dobré vědět jak elity vnímají obyčejné lidi
  • obsazení 57 leté Robertové do roli matky. Ale hlavně její iritující křečovité pohyby vydávané za tanec
Pasadenka
Pasadenka
625 bodů
7
Tak to bylo něco. Film si mě udržel po celou dobu a různé náznaky v tom, kdo je svině, kdo ne, co se vlastně děje a podobně mi hezky zamotali hlavu. Postava Ruth byla tak odpudivě konfliktní, že bylo nasnadě, aby zemřela krutou bolestivou smrtí. :)

Film mi hodně připomíná Shyamalana, který se také rád hraje s očekáváním diváka a vytváří scény, které jsou nejednoznačné. A i když se v zásadě nejedná o žádný velkofilm, je to hezká napínavá jednohubka, která si diváka dokáže hezky povodit. :) To nehezké CGI u zvířecích kamarádů hodně tahalo za oči.

Co mě pak mrzelo, byl konec, který byl jakousi katarzí a ukončením všech příběhových linek i s jistou dávkou nadhledu, ale působilo to trochu uměle a zážitek mi to srazilo o bod dolů. :(