Bomb City

68%

Komentáře a recenze 2

28 465 bodů
8
Zločinecké drama o kulturní averzi skupiny punkových rockerů v konzervativním městě Texasu. Jejich životní styl vede ke kontroverznímu zločinu z nenávisti, který zpochybňuje morálku americké spravedlnosti. Co k tomu dodat víc. Jedná se především o moralizující příběh poukazující hlavně na fakt, že se člověk nemá soudit podle jeho vzhledu. Ano, o to tu jde především. Zobrazují se rozdíly k sobě odlišných skupinek lidí mající své přesvědčení a zásady, které se z různých důvodů nelíbí protistraně a tak dojde k přirozenému zpochybňování autorit s následnou nevraživostí končící útokem a někdy bohužel i smrtí. Jenomže co na to systém? Ten dělá co? Závěrečný projev zpěváka Marylina Mansona cílený k divákovi stojí za zamyšlení. O artový počin se nejedná a snad je to i na takové téma škoda. Příběh je však jasný a zcela zřetelný. Koncepcí snímek trošku připomíná český snímek z roku 1987 ´Proč?´ I zde se moralizuje nad činy jednotlivců a co je k tomu vede. Za zhlédnutí snímek stojí, ale těžko říci, jestli v dnešní době někomu něco rozumného přinese.
8 642 bodů
2
Dve nesympatické party. Fotbalisti a punkáči, kteří jsou prezentováni tak, že fuckují všechny okolo ale i sebe navzájem. Pak jich 5 naběhne asi do 30 lidí, jeden fotbalista jednoho z nich zajede přejede a roztrhne pod kolama auta a u soudu ho propustí, protože se snažil bránit svoje lidi (aby ne, když tam ty punkáči naběhli s bojovym řetězem a tyčema) a protože punkáči měli na bundách psáno "destroy everything" což jeden z nich u soudu objasní jako "postoj" a že nečeká, že to nějakej právník pochopí. Myšlenka filmu je ta, že punkáči jsou taky lidi a neměli by být odsouzeni jenom za to, že jsou jiný. Lidi to jsou, ale jde o to jaký - film je vykreslil jako bandu debilů, kteří do velký míry můžou samy za smrt svého kamaráda. Chci tím říct: Co si mysleli, když ozbrojení naběhli mezi fotbalisty na kalbě? V takovymhle případě záleží na mnoha detailech a já si nejsem jistej věrohodností tohohle filmu. Chyby jsou an obou stranách a takhle to může dopadnout, když se vyhrotí dvě bandy primitivů. Nechoval jsem sympatie k žádný postavě. V tom film selhal. Potenciál byl větší, ale scénář stojí za hovno. Dialogy jsou břidké jako louže a film je až hanebně plochej. Vizuálně to šlape. Kamera a barevná paleta jsou atraktivní, ale scéna na parkovišti chtěla lepší choreografii tý rvačky. Určité vyhrocené scény nemají takovej dopad, jako by mít mohli. Jako celek však tenhle film selhal.