Přízrak

66%

Komentáře a recenze 8

7.5
Skvělý snímek! Ačkoliv sám tomu nemůžu uvěřit,že to píšu,tak je tomu tak. Po prvních minutách jsem trošku zíval nudou a zdlouhavé záběry mne moc nebavily. Ovšem ve chvíli kdy se na scéně objeví "Přízrak" film v mých očích nabírá zcela nový spád. 87 minut mi náramně rychle uteklo a po závěrečné scéně jsem zůstal s otevřenou pusou zcela odzbrojený. A Ghost Story mi nabídl intenzivní zážitek ve kterém není potřeba příliš mnoho slov. David Lowery jen nechal snímek plynout pozvolný tempem a přitom decentně pracoval s divákovými emocemi. Rozhodně bych se nebránil další projekci a to je u mne známka kvalitního snímku.
28 459 bodů
10
Hodně těžkopádná romance na pomezí času, života a smrti, která je po vizuální stránce značně zjednodušená, ale i tak zůstává velice složitá pro pochopení stavu věci. Máme tu pár. C a M. C vlivem autonehody zemře, avšak objevuje se jako duch. A tady je potřeba se pozastavit. Onen duch je vyobrazen tak, jak si ho satiricky už od dětských let všichni představujeme. Tedy bílé prostěradlo s otvory pro oči. Takže žádné průhledné děsivé stvoření, jaké známe z hororových snímků. A je to správný krok. Jak se říká, v jednoduchosti je síla, a tady to platí dvojnásob. Ona jednoduchost je také jedním z nejsilnějších prostředků celého filmu. Například scéna, kde M jí koláč, zatímco duch ji zpovzdálí nehnutě sleduje. Její emocionální charakter je až neskutečně efektní při vytváření pocitu empatie k divákovi. Něco takového není jednoduché natočit, byť se to ani nezdá. Tohle přeci dokáže natočit každý. Opravdu? I se zachováním pocitu smutku a napětím? Snímek je složen z dlouhých statických scén, kdy se divák filmového hlavního proudu bude až neskutečně nudit. A o tom to je. Tohle rozhodně k hlavnímu proudu nepatří. Snímek má tak složitou hodnotu ve své výpovědi, že málo kdo ji dokáže správně pojmout. Nezávislý snímek tedy pouze pro filmové fajnšmekry a to ještě vyznající se ve filozofii života a smrti. Jen takoví pochopí, o čem to celé vlastně je.
22 296 bodů
6
Hezké malé nic. Neříká to moc nového, neříká to ani moc starého (ona je tak smutná! on je pořád tady! ona jde dál a on ne!), jen se to oddává záběrům na zvlněné prostěradlo, což je rozhodně vděčné a efektní. Umím si představit, že tomu někdo legitimně propadne, i když mě tenhle gimmick nevtáhnul. Rozhodně ale ok film.
2
Jasně, je to velký umění a tak, ale pro jistotu přikládám seznam činností, které shledávám daleko zábavnějšími a smysluplnějšími než sledování Přízraku: Důkladný úklid obývacího pokoje a kuchyně; Dobrovolná návštěva zubaře; Stříhání babiččiných nehtů na nohou; Hledání Atlantidy na dně Čertova jezera; Půlroční studium na státnice z matematiky; Maratón pořadů Jaromíra Soukupa; Absolvování běžeckého maratónu při teplotách pod bodem mrazu; Umývání nádobí pod studenou vodou; Návštěva restaurací, které od Zdeňka Pohlreicha nedostaly ani jednu hvězdu; Účastnit se párty jako střízlivý řidič; Pracovat v telekomunikačních společnostech; Chytat ryby na vyschlém jezeru; Hledat houby na sídlišti; Přemlouvat Babiše, ať už nekrade.
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
10
Na konci roku u mě bude Přízrak mezi nejlepšími filmy, to je vlastně jisté už teď. Komorní příběh o duchovi, truchlící manželce, geniu loci a lásce, pro kterou čas nic neznamená, je natočen velmi svébytným způsobem, takže je třeba k němu přistupovat opatrně. Ale velkou krásu v sobě prostě má.
petr-hnyk
1 542 bodů
0
Casey Affleck v hlavní roli věšáku na prostěradlo! Bohužel nic víc tento film nenabídne, pouze nudné a nekonečné scény. Affleck a Mara ve filmu prakticky nehrají, což beru jako největší podraz na diváka.