66%
Přízrak
V tomto neobvyklém příběhu o životě, lásce a smrti se muž po své smrti vrací jako duch, který má formu prostěradla a vrací se domů, aby se znovu spojil se svou ženou.

Recenze: Přízrak

Kinobox.cz
80%

Takže z mého očekávání se nejvíc naplnila nádoba s nápisem "režisérův rukopis". Lowery totiž umí krásně pracovat s emocemi. A to, co u Disneyovky o klukovi, který jako jediný vidí neviditelného draka, musel trochu potlačit, tady naopak může naplno rozvinout.

7.5
Skvělý snímek! Ačkoliv sám tomu nemůžu uvěřit,že to píšu,tak je tomu tak. Po prvních minutách jsem trošku zíval nudou a zdlouhavé záběry mne moc nebavily. Ovšem ve chvíli kdy se na scéně objeví "Přízrak" film v mých očích nabírá zcela nový spád. 87 minut mi náramně rychle uteklo a po závěrečné scéně jsem zůstal s otevřenou pusou zcela odzbrojený. A Ghost Story mi nabídl intenzivní zážitek ve kterém není potřeba příliš mnoho slov. David Lowery jen nechal snímek plynout pozvolný tempem a přitom decentně pracoval s divákovými emocemi. Rozhodně bych se nebránil další projekci a to je u mne známka kvalitního snímku.
28 434 bodů
10
Hodně těžkopádná romance na pomezí času, života a smrti, která je po vizuální stránce značně zjednodušená, ale i tak zůstává velice složitá pro pochopení stavu věci. Máme tu pár. C a M. C vlivem autonehody zemře, avšak objevuje se jako duch. A tady je potřeba se pozastavit. Onen duch je vyobrazen tak, jak si ho satiricky už od dětských let všichni představujeme. Tedy bílé prostěradlo s otvory pro oči. Takže žádné průhledné děsivé stvoření, jaké známe z hororových snímků. A je to správný krok. Jak se říká, v jednoduchosti je síla, a tady to platí dvojnásob. Ona jednoduchost je také jedním z nejsilnějších prostředků celého filmu. Například scéna, kde M jí koláč, zatímco duch ji zpovzdálí nehnutě sleduje. Její emocionální charakter je až neskutečně efektní při vytváření pocitu empatie k divákovi. Něco takového není jednoduché natočit, byť se to ani nezdá. Tohle přeci dokáže natočit každý. Opravdu? I se zachováním pocitu smutku a napětím? Snímek je složen z dlouhých statických scén, kdy se divák filmového hlavního proudu bude až neskutečně nudit. A o tom to je. Tohle rozhodně k hlavnímu proudu nepatří. Snímek má tak složitou hodnotu ve své výpovědi, že málo kdo ji dokáže správně pojmout. Nezávislý snímek tedy pouze pro filmové fajnšmekry a to ještě vyznající se ve filozofii života a smrti. Jen takoví pochopí, o čem to celé vlastně je.
22 289 bodů
6
Hezké malé nic. Neříká to moc nového, neříká to ani moc starého (ona je tak smutná! on je pořád tady! ona jde dál a on ne!), jen se to oddává záběrům na zvlněné prostěradlo, což je rozhodně vděčné a efektní. Umím si představit, že tomu někdo legitimně propadne, i když mě tenhle gimmick nevtáhnul. Rozhodně ale ok film.

Dodatečné informace

Původní název:
A Ghost Story (více)