Dogville

76%

Komentáře a recenze 10

2
Na Dogville jsem kdysi náhodou narazil na ČT2 a dodnes se divím,že jsem film shlédl dokonce. Bylo to pro mne 140 minut nudy ve které se nám Lars Von Trier snažil zdělit,že jsou lidé zlí. Tohle vím i bez něj,stačí vyjít do ulic. Jako režisér mi nesedí a proto jediné co dokážu na snímku ocenit jsou dobré herecké výkony a originálně pojatá stylizace filmu.
30 023 bodů
7
Jeden z nejdivnějších filmů, které jsem viděl. Natáčeno v jednom studiu, trošku to připomíná divadlo. Lidský příběh o vlastnosti lidí, která není nijak ojedinělá.. využívání tísně jiných, zneužívání.. je to na jednu stranu taková odfláknutá věc, ale má to hloubku, k tomu skvělá Nicole Kidman. Délka filmu je však extrémní a film se nevyhnul slabším pasážím.
22 290 bodů
10
Jedinečný filmový zážitek. Výborní herci. Působivá vizuální stránka, která ale není samoúčelným lákadlem. Mrazivý konec. Jeden z těch kousků, co člověku zůstanou v hlavě.
8.5
Psychologický majstrštyk, po formální stránce naprosto mimořádný a ojedinělý. Výlet do městečka hrůzy prezentovaného jako jevištní pódium s minimen kulis sice působí po většinu stopáže nesmírně zvláštně, avšak Trier mě postupně dokázal nějakým zázrakem přesvědčit o tom, že jen a pouze tímto způsobem výpravy bylo možno dosáhnout natolik komplexního a silného emocionálního prožitku. Společnost kolem sebe můžete mít rádi sebevíc, ale myslím si, že po zkušenostech s Dogville se snad ani nejde ubránit jiskřičce pochybnosti. Neboť takhle precizní a podrobné začernění lidských charakterů, navíc korunované jedním z nejvíce šokujících zakončení, jaké mě kdy u filmu zmrazily, se prostě nedá vyhnat z hlavy pouhým lusknutím prstů. Minuty ubíhají rychlostí blesku, herci předvádí strhující výkony (u společných scén Kidman a Skarsgarda jsem ani nedýchal) a hororoví fandové si mohou do deníčku připsat název dalšího nepřívětivého místa s koncovkou -ville. Napoprvé se snad ani nedá všechno dost dobře pobrat, takže nejvyšší hodnocení si schovám až na druhou projekci :)
8 634 bodů
8
Vyřešit věčné dilema "potrestat nebo odpustit" syntézou obou termínů je tedy více než jen nevkusná ironie: nejprve potrestat pachatele, poté mu odpustit.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Divadelní film nebo jak to nazvat, ale paráda. Když nepočítám platy herců, tak náklady na film odhaduju tak na 12 korun (za elektriku). Od režiséra, který má na starosti Nymfomanku bych toto fakt nečekal. Něco takového jsem ještě neviděl a jsem si jistý, že už neuvidím. Nečekaně dost známých herců včetně Nicole, která byla výborná. Tři hodinky byly trošku moc, ke konci jsem se už moc nesoustředil (koukat přes den), ale samotnej závěr mě rychle probral a byl to fakt drsnej mazec. 81%
mojmir.sedlacek
6 047 bodů
10
Tak nějak ani pořádně nevím, co napsat. Přitom ale cítím nutkavou potřebu vyjádřit se k právě zhlédnutému filmu i nějak víc než jen hodnocením... Už jenom proto, že celé skoro 3 hodiny jsem se nenudil a s otevřenou pusou jen zíral a žasl, to se mi u podobně dlouhých projektů snad ještě nestalo. Těžko se to dá vyjádřit, ta perfektní a originální forma kulis je tu omýlaná ve většině komentářů a je naprostá pravda, že svůj účel plní víc než dokonale - divák má možnost, co možnost, dokonce povinnost sledovat příběh a postavy a není rozptylován žádnými formálními kudrlinkami. A koneckonců, jak znám Larse von Triera, bude v tom i nějaká ta symbolika. Třeba protiklad těm těžko proniknutelným a na první pohled neviditelným povahám jednotlivých postav či něco podobného. Ale ne, vůbec jsem tu o tom nechtěl psát a hle, půlka komentu zaplněna jenom tím. To hlavní jsou ale samotné charaktery a jejich chování v kontextu příběhu. Jak to na každého zapůsobí a co si z toho odnese, to je na každém osobně. Zde režisér nabízí hodně prostoru pro subjektivní interpretaci a nedivil bych se, kdybych se zeptal deseti různých lidí, kdo je podle nich největší svině, a dočkal se deseti různých odpovědí. Shrnuto a podtrženo, už se rozkecávám nějak moc a nikam to nevede, von Trier nám dal další morální facku se slovy "A poraď si s tim sám!". A já mu to žeru. 95%.
lucyky
1 353 bodů
8