Dogville

76%

Články 20

V Občanské válce se Amerika rozpadá před očima. Obrazy brutality varují před hrozícím kolapsem
Recenze16. 4. 2024

Američané už dávno vstoupili do volební sezóny, jež se nese jednak v duchu obecné frustrace nad oběma kandidáty, tak i nejistoty ohledně toho, jestli vítězství kteréhokoliv z opotřebovaných seniorů vyřeší ostrý politický a ideologický rozkol v zemi. Ta po minulých volbách zažila poněkud amatérský a k neúspěchu předem odsouzený pokus o převrat a britský režisér a scenárista Alex Garland nyní nabízí náhled na situaci, kdy agrese neskončí u několika zmatených konspirátorů bloudících Kapitolem, ale promění se v plnohodnotnou Občanskou válku (Civil War). Co tento film říká o Američanech a co si z něj můžeme vzít my?

Znepokojivé a děsivé filmy, které sledujeme z pohledu nevypočitatelných vrahů
Téma13. 4. 2024

Filmy si řada z nás zamilovala pro jejich umění pohltit svými světy a emočně se napojit na postavy, jejichž příběhy mohou být pro leckoho motivačním budíčkem či dokonce základem pro obnovovaný světonázor. Jenže kinematografii utváří také znepokojivé portréty sériových vrahů, jejichž nepodchytitelná mentalita společnost děsí i fascinuje v současné éře true crime žánru víc než kdy jindy. Mnoho děl s touto tematikou se opírá o hledisko kladných postav, jež po zabijákovi pátrají, potažmo jsou mu (nebo jim) vydané napospas. V tomto článku ovšem naleznete vybrané filmové příběhy, jež nás do nevypočitatelné mysli člověka schopného připravit někoho jiného o život bez logické motivace noří vůbec nejsilněji a z nebezpečného subjektu dělají hlavního antihrdinu.

Jedno jméno, mnoho úspěšných tváří. Hollywoodské dynastie s nejlepšími filmografiemi
Téma21. 10. 2023

Příbuzenské vztahy jsou v Hollywoodu nezanedbatelné. Stejně jako ve většině obchodních sfér, v nichž vás předchází reputace vašeho rodiče nebo staršího sourozence. Za víc než století, během něhož platí především herci a režiséři za hvězdy, jejichž filmografie nabývají kanonických rozměrů, se vyrojila řada rodinných klanů s vícegeneračním rozsahem. Následující dynastie jsou v Hollywoodu nejúspěšnější z hlediska kvality i kvantity filmových děl, na nichž se podílely.

Zmatení Pohani si pletou film a divadlo. České drama se topí v jinakosti ukrajinské kultury
Recenze17. 10. 2023

Nenápadný snímek Pohani si zaslouží respekt za svou ambici chopit se odkazu zesnulé ukrajinské dramatičky a nabídnout dílo, jež se potýká s problémy moderní doby. Jenže ambice je také tím jediném, co lze na daném díle pochválit.

Želary po 20 letech patří mezi největší české filmy. Ukazují sílu venkova i sovětské zlo
Filmy4. 9. 2023

Nákladné a dlouhotrvající natáčení se přetavilo v pestrý, tematicky i žánrově bohatý snímek, jehož rozpětí i po dvou dekádách od premiéry bere dech. Historické melodrama Ondřeje Trojana Želary rozhodně není bez chyb, přesto se za něj po letech nikdo ze zúčastněných nemusí stydět.

Kultovní muzikál, děsivý horor či provokativní erotické drama. Toto jsou nejlepší filmy herečky Nicole Kidman
Téma21. 6. 2021

Slavná americko-australská herečka oslavila 54. narozeniny. Jaká jsou podle diváků nejpovedenější filmová díla, v nichž účinkovala?

Nejlepší filmy s ženskou hrdinkou v hlavní roli
Téma5. 10. 2020

Část 3 - Silné a odhodlané, rebelující a sympatické, ale také křehké a citlivé - ty nejlepší snímky, v nichž hrají prim ženy, nabízí širokou škálu zajímavých hrdinek stříbrného plátna, a je potřeba si je v rámci tohoto byznysu, stále hlasitěji kritizovaného za mužskou nadvládu, pravidelně připomínat. Pojďme se ohlédnout za 40 výbornými filmy s ženskou hlavní hrdinkou (či hrdinkami).

Kdo je kdo v očekávaném dramatu Nabarvené ptáče?
Téma5. 9. 2019

Po pondělním novinářském embargu se včera koprodukční drama režiséra, scenáristy a producenta Václava Marhoula představilo benátskému publiku. Černobílý snímek s minimem dialogů je bez hudby a vedle kamery Vladimíra Smutného mu vládnou herecké výkony. Pojďme si hlavní představitele spolu s řadou slavných světových jmen představit. Do českých kin se Nabarvené ptáče podívá již příští týden, ve čtvrtek 12. září.

Recenze #2: Jack staví dům - odpudivý, šokující, násilný. A nejspíš i nejlepší film letošního roku! Proč?
Recenze16. 10. 2018

Dánský režisér Lars von Trier, na kterého nezvykle sedí zprofanované označení enfant terrible (přeložitelné jako "hrozné dítě" nebo "postrach rodiny"), přichází s dalším skandálním filmem. Po prosťačce spolupracující s Bohem na cestě k záchraně přítele vagínou, nymfomance hledající spásu pro opotřebovanou vagínu nebo slepnoucí dělnici z kapitalistické továrny snící o životě v muzikálu nebo manželském páru na sexuální terapii v lese je hlavní hrdina sériový vrah.

Magická hlubina slaví 30. narozeniny. Kde jsou dnes její tvůrci a jak vypadají?
Téma25. 4. 2018

Od vzniku Magické hlubiny brzy uběhne již neuvěřitelných 30 let a přesto mě nikdy nepřestane přímo magicky bavit. Nádherné a přitom poněkud zvláštní a vtipné vyprávění ze světa volného potápění mě vždy okouzlí natolik, že bych nejraději okamžitě zabalila kufry, celou rodinu a vydala se na slunné pláže Středozemního moře.