Tvůrci snímku Michael slibují „strhující a upřímné ztvárnění brilantního a přitom komplikovaného muže“, které bude zahrnovat jak Jacksonova „nesporného tvůrčího génia“, tak jeho „lidskou stránku a osobní zápasy.“ To všechno krásně zní, když se ale podíváme na logistiku celého projektu a jeho provázanost s Jacksonovou pozůstalostí, zbývá vůbec nějaká šance, že se od téhle party můžeme takového filmu dočkat? Režisér kontroverzního dokumentu Leaving Neverland o tom pochybuje.
Články 53
Timothée Chalamet patří už skoro dekádu k největším hvězdám své generace. Jeho o tři roky staršího vrstevníka Austina Butlera oproti němu bereme jako nováčka, protože se opravdu zapsal do povědomí až vloni díky Luhrmannově opulentním Elvisovi, za nějž byl nominován na Oscara. Pánové se nyní setkali na natáčení druhé Duny (Dune: Part Two) a nejspíš si padli do noty, protože nyní Timothée vymýšlí, jak Austina dostat do svého dalšího filmu. A to rovnou v jeho doposud nejikoničtější inkarnaci.
Vypadá to, že životopisy ambivalentních figur, jejichž ambicí je narušit naše představy o tom, jak si takové příběhy vyprávíme a jak je čteme, jsou na vzestupu. Nejvýraznějším počinem tohoto typu poslední doby byl rozporuplně přijatý Napoleon Ridleyho Scotta. Nedlouho po něm se ozývá další cinefily milovaný osmdesátník, americký režisér Michael Mann, režisér Nelítostného souboje (Heat), Posledního mohykána (The Last of the Mohicans) a Collateralu, aby nám připomněl příběh kontroverzního zakladatele automobilky Ferrari.
Luhrmannův loňský Elvis si mohl dovolit poněkud přelétnout a místy i romantizovat vztah krále rocku a jeho mladičké životní lásky. Vypravěče filmu, Elvisova proradného manažera s tváří Toma Hankse, totiž upřímně řečeno příliš nezajímal. Bezskrupulózní byznysmen se celkem uvěřitelně nepozastavoval nad jejich věkovým rozdílem ani nad Elvisovým excentrickým chováním vůči manželce a snímek se mohl oddat opulentní osobní tragédii. Sofia Coppola činí ve filmu Priscilla pravý opak a vypráví příběh mladé dívky, kterou si zamiloval nejmilovanější muž planety. Že to zní jako pohádka? Pak raději odvraťte zrak.
V zámoří i u nás se letos objevila spousta životopisných snímků, které sice vykazují nezanedbatelné kvality, zároveň je však nelze označit za kdovíjak výrazná či zapamatovatelná díla. Vrcholem tohoto trendu je na Netflixu pár dní dostupný Maestro, jenž bohatý a bouřlivý život skladatele Leonarda Bernsteina prezentuje skoro až banálně. Co se to se současnými biografiemi děje?
Každý týden vám představíme několik filmových a seriálových titulů, které najdete na některé ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Elvis Baze Luhrmanna byl energickou a vtahující peckou, která však měla zvláštní dar mnohé iritovat. Ať už šlo o typicky maximalistický Luhrmannův přístup, absurdní hereckou manýru Toma Hankse či o chování hvězdy Austina Butlera. Ten mluvil o tom, že se do své role vcítil tak moc, až nedokáže shodit Elvisův přízvuk. I ta část publika, která snímek ocenila, se po oscarové mediální masáži nejspíš cítila přesycená. Projdeme si teď tím vším znovu, když se blíží premiéra Priscilly, dramatu Sofie Coppoly o životě Elvisovy skandální životní lásky? Přístup Butlerova elvisovského konkurenta Jacoba Elordiho by nemohl být odlišnější.
Velkofilm s Hughem Jackmanem a Nicole Kidman se po 15 letech vrací jako seriál. A nepostaral se o to nikdo menší než sám režisér filmu Baz Luhrmann (Moulin Rouge). Australský rodák, pro kterého jde o srdeční záležitost a jenž o natočení původního filmu usiloval dlouhých sedm let.
Barbie se svou bezmála miliardou a půl dolarů a převážně spokojenými reakcemi překonala i ta nejoptimističtější očekávání. Nyní se čeká, jak si růžový blockbuster povede během udílení filmových cen. Ty poslední roky hledí spíš směrem k menším produkcím, nyní se však nashromáždilo dost záminek k učinění výjimky. Barbie má potenciál dokonce i na výherní kombo, jehož jsme byli v historii svědky pouze třikrát.
Společnosti Disney vůbec nevychází poslední filmové a seriálové projekty, které ve velkém prodělávají a sbírají až nenávistné ohlasy. A to se ještě chystá hraná verze Sněhurky, které zadělávají na problémy třeba smělá prohlášení její představitelky Rachel Zegler o zastaralosti předlohy. Řešením má být nicméně další hraný remake, tentokrát populárního animáku Na vlásku z roku 2010. V hlavní roli princezny Lociky by si mnozí přáli vidět Florence Pugh, Disney pak dle nových informací na režisérský post lanaří slavného Baze Luhrmanna.
Rok po senzačním Elvisovi se král rokenrolu vrací na stříbrná plátna, tentokráte však ve vedlejší úloze. Snímek Priscilla od renomované režisérky Sofie Coppoly totiž zmapuje dvanáct let života jeho osudové partnerky Priscilly Presley, již zpěvák poznal v jejích čtrnácti letech. Čerstvě zveřejněný trailer dává na srozuměnou, že Coppola znovu následuje pocitový přístup známý z jejích předešlých děl jako Ztraceno v překladu nebo Marie Antoinetta.
Párty Hárder: Summer Massacre se několik týdnů drží v první desítce nejsledovanějších filmů na českém Neftlixu. Extrémní nesmlouvavá komedie Martyho Pohla volně navazuje na jeho starší počin Párty Hárd, v němž rumburští teenageři zkoušeli zasunout a místo toho skončili na nejšílenější párty svého života. Renesanční autor Marty Pohl (věnuje se též horror rapu pod přezdívkou Řezník, komiksové tvorbě Mártyho frky nebo tvorbě videoher) pohovořil o tom, jak se mu Párty Hárder natáčela, co si od kinodistribuce slibuje a kam až sahá hranice humoru.
Elvis zažívá comeback díky skvělému celovečernímu filmu a jeho hudbu můžeme opět slyšet na každém kroku. Hollywoodští producenti nárůst zájmu o krále rokenrolu vytušili a byli na něj připravení. Na Netflixu byl nyní uveden šílený seriál Agent Elvis, na němž se podílela i zpěvákova exmanželka Priscilla.
Český snímek Petra Václava Il Boemo pro sebe letos urval největší kus pozornosti během víkendového udílení Českých lvů. Přestože neměl nejvíc nominací, odnesl si nakonec nejvíc sošek. Celkem šest včetně nejsledovanějších kategorií nejlepší film a nejlepší režie. Za hudbu však překvapivě ocenění nezískal. Naprázdno vyšel naopak při udílení Cen české filmové kritiky. Přečtěte si recenzi snímku, který nyní můžete vidět na Netflixu.
Britská akademie filmového a televizního umění rozdala v neděli 19. února v pořadí 76. výroční ceny BAFTA. A protože většina nominací se shodovala s těmi oscarovými, může se jednat o jasný signál, kdo si 13. března odnese plešatou zlatou sošku.