Aristokratka ve varu je pokračování pět let staré Poslední Aristokratky, což je vcelku odvážná volba. Tento typ snímků přeci jen nevzniká s tím, že by je měl někdo držet v paměti déle než po dobu cesty z kina. Nicméně nezoufejte. Jiří Vejdělek ve své žhavé novince opět inspirované předlohou Evžena Bočka zopakuje každý jeden… no říkejme tomu „vtip“, který řekl minule. Aby vám nedejbože něco neuniklo.
Články 57
Režisér Jiří Vejdělek se pokusí navázat na úspěch Poslední aristokraty z roku 2019, která patřila k nejnavštěvovanějším filmům roku a porazila tehdy v tržbách samotného Jokera (2019). I druhý díl s názvem Aristokratka ve varu vychází z knižní předlohy Evžena Bočka. Do svých rolí se vrací většina původního hereckého obsazení, které rozšíří Simona Lewandowská v roli Denisky.
Komedie Jiřího Vejdělka Poslední aristokratka, kterou dnes večer uvede Česká televize, je adaptací slavné knihy, kterou jsem nečetl (a divadelní hry, kterou jsem neviděl). A v tomto případě bych si ji možná rád přečetl (nebo spíš nějaké delší shrnutí jejího děje), protože by mě zajímalo, zda je knižní předloha podobně ultradementní jako její filmová adaptace! Ale popořádku...
Filmová adaptace humoristické knihy Evžena Bočka Poslední aristokratka z roku 2019 je jedním z nejúspěšnějších českých snímků posledních let, vidělo ji přes půl milionů diváků a divaček. Filmaři v čele s režisérem Jiřím Vejdělkem se proto rozhodli natočit pokračování. Předlohou je druhý román z šestidílné série s názvem Aristokratka ve varu.
Druhý díl zdravotnického cyklu České televize se rýmuje nejpěkněji. Ledviny bez viny, to zní, panečku. Skoro jako hudba Martina Ledviny, který spoluskládal s Janem P. Muchowem skočné drnkání. Kdyby vás někdy postihla ledvinová kolika, chtěli byste slyšet právě tohle. Jinak je tu, bohužel, i příběh. Hynek Čermák už zase hraje policajta, co má dominantní matku, což jsme letos viděli zatím jenom jednou, ale těsně. Úplně totéž hrál v Prvokovi, Šampónovi, Tečkovi a Karlovi loni.
České televizi se podařilo získat pro vzájemnou spolupráci dalšího úspěšného filmového režiséra. Po Janu Hřebejkovi nastupuje na palubu i Jiří Vejdělek.
Martin Hofmann ukazuje, že není jen flákač Luďan z kultovního seriálu Most! Diváci ho teď mohou vidět v překvapivé roli. Jako Cyrano se stává ostýchavým romantikem, kterému v lásce brání hrdost a velký nos.
Co si představíte, kdy se řekne nejúspěšnější český film? Ten, který se stal kultovním? Snímek, který v kinech vydělal nejvíc peněz? Nebo jde o kousek, k němuž se nejčastěji vracíme, ať už na videu, online nebo v rámci televizního vysílání? Variant je hodně, ale my se dnes vydáme cestou nejmenšího odporu a podíváme se na deset kousků v nabídce Netflixu, na které po revoluci do českých kin vyrazil největší počet diváků.
Nový film producenta Tomáše Hoffmana a režiséra Martina Horského vstupuje ve čtvrtek do českých kin. Po výjimečně komerčně úspěšných Ženách v běhu, kdy návštěvnost činila téměř milion šest set tisíc diváků, se pokusí přilákat do kin na feel good komedii o lásce s názvem Srdce na dlani.
Ženy v běhu, nevídaný komerční hit, přitáhly v roce 2019 do kin skoro milion šest set tisíc diváků. Za jejich vznikem stál režisér Martin Horský a producent Tomáš Hoffman, kteří 20. ledna uvedou novinku Srdce na dlani, komedii „pro všechny, kteří věří na lásku“.
Dnes večer si v televizi (od 20.10 na ČT1) můžete pustit komediální drama Jiřího Vejdělka "Tátova volha". Dvě pozůstalé po nebožtíkovi vyrážejí na netradiční roadtrip, během něhož zavítají za někdejšími milenkami manžela a otce. Pojďme si připomenout recenzi filmu z roku 2018. PŮVODNÍ TEXT: Elišce Balzerové umřel manžel (před začátkem filmu, takže ho neuvidíme) a ona prožívá krizi z toho, že ji teď už nebude nikdy nikdo milovat. Její dcera (Tatiana Vilhelmová) prožívá krizi z toho, že má rakovinu a že se o ni její manžel (Martin Myšička) příliš stará, proto se s ním chce rozvést. Obě dámy náhodou narazí na stopu z minulosti, která naznačuje, že nebožtík (který byl vždycky proutník) možná má kdesi utajeného syna (dnes již dospělého).
U nového česko-slovenského filmu Příliš osobní známost jsou nejdůležitější dvě skutečnosti: 1) Tvůrci tvrdí, že je to komedie, takže pokud je zrůdný a strašidelný, je to zřejmě chyba. 2) Vznikl podle slavné knihy (hádejte, jestli jsem ji četl), takže je možné, že za jeho celkovou šílenost nemohou pouze filmaři, ale také autorka knihy. Následují spoilery spojené s best-of tohoto filmu.
Režisérka Marta Ferencová ve čtvrtek uvede do českých kin romantickou komedii s mezinárodním hereckým obsazením Příliš osobní známost točící se kolem věčného tématu lásky a vztahů. Oba předchozí filmy (Řachanda, Všechno nebo nic) režisérky Ferencové o premiérovém nasazení do kin obsadily první příčky tržeb a návštěvnosti. Naváž na komerční úspěch i tentokrát?
Dnes ve 21:45 si můžete v televizi pustit celovečerní režijní debut Radka Bajgara Teorie Tygra, který pojednává o vztazích, stárnutí a manipulaci. Divácký hit roku 2016 v hlavních rolích představuje Jiřího Bartošku a Elišku Balzerovou. Pojďme si snímek připomenout v dobové recenzi. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2016: Veterinář Jan (Jiří Bartoška) má už hodně dlouho za ženu Olgu (Eliška Balzerová), která mu kontroluje život. Když Jan konečně vysleduje, že v té kontrole je zřejmý rodinný pattern, a že ji praktikuje jak Olžina matka (Iva Janžurová), tak Olžina (a jeho) dcera, cosi se v něm zlomí a on volí radikální řešení: Vykašlat se na všechno a odejít někam do maringotky k řece...
23. ledna 2020 vstoupí do českých kin komedie režisérky Marty Ferencové Příliš osobní známost. Často obsazovaná herečka Eliška Balzerová si zde zahrála po boku srbského kolegy, který jí v rámci filmu přivedl znovu k aktivnímu životu. Bylo Balzerové téma blízké? Jak se jí natáčelo s hercem z Balkánu? A jak to má s vlastními, dospělými dětmi? Více v rozhovoru.