Eliška Balzerová

6.8

Články 57

Aristokratka vaří z vody. Vejdělkovi hrdinové nám kálí na hlavu, přesto jim máme fandit
Recenze19. 1. 2024

Aristokratka ve varu je pokračování pět let staré Poslední Aristokratky, což je vcelku odvážná volba. Tento typ snímků přeci jen nevzniká s tím, že by je měl někdo držet v paměti déle než po dobu cesty z kina. Nicméně nezoufejte. Jiří Vejdělek ve své žhavé novince opět inspirované předlohou Evžena Bočka zopakuje každý jeden… no říkejme tomu „vtip“, který řekl minule. Aby vám nedejbože něco neuniklo.

Aristokratka se dostává do varu a může za to Deniska! První trailer je venku
Filmy11. 11. 2023

Režisér Jiří Vejdělek se pokusí navázat na úspěch Poslední aristokraty z roku 2019, která patřila k nejnavštěvovanějším filmům roku a porazila tehdy v tržbách samotného Jokera (2019). I druhý díl s názvem Aristokratka ve varu vychází z knižní předlohy Evžena Bočka. Do svých rolí se vrací většina původního hereckého obsazení, které rozšíří Simona Lewandowská v roli Denisky.

Poslední aristokratka – suverénně nejhorší celovečerní film Jiřího Vejdělka?
Recenze27. 8. 2023

Komedie Jiřího Vejdělka Poslední aristokratka, kterou dnes večer uvede Česká televize, je adaptací slavné knihy, kterou jsem nečetl (a divadelní hry, kterou jsem neviděl). A v tomto případě bych si ji možná rád přečetl (nebo spíš nějaké delší shrnutí jejího děje), protože by mě zajímalo, zda je knižní předloha podobně ultradementní jako její filmová adaptace! Ale popořádku...

Aristokratka se na začátku příštího roku vrátí a na hradě Kostka to bude vřít
Filmy12. 5. 2023

Filmová adaptace humoristické knihy Evžena Bočka Poslední aristokratka z roku 2019 je jedním z nejúspěšnějších českých snímků posledních let, vidělo ji přes půl milionů diváků a divaček. Filmaři v čele s režisérem Jiřím Vejdělkem se proto rozhodli natočit pokračování. Předlohou je druhý román z šestidílné série s názvem Aristokratka ve varu.

Ledviny bez viny nás nutí zabít vlastní matku. Zase to nebyla komedie, i když se to tak tváří
Recenze25. 10. 2022

Druhý díl zdravotnického cyklu České televize se rýmuje nejpěkněji. Ledviny bez viny, to zní, panečku. Skoro jako hudba Martina Ledviny, který spoluskládal s Janem P. Muchowem skočné drnkání. Kdyby vás někdy postihla ledvinová kolika, chtěli byste slyšet právě tohle. Jinak je tu, bohužel, i příběh. Hynek Čermák už zase hraje policajta, co má dominantní matku, což jsme letos viděli zatím jenom jednou, ale těsně. Úplně totéž hrál v Prvokovi, Šampónovi, Tečkovi a Karlovi loni.

První televizní projekt Jiřího Vejdělka bude o tom, že láska uzdravuje
Téma26. 7. 2022

České televizi se podařilo získat pro vzájemnou spolupráci dalšího úspěšného filmového režiséra. Po Janu Hřebejkovi nastupuje na palubu i Jiří Vejdělek.

Představitel Luďana z Mostu! nezahálí. Martin Hofmann hraje „jednoho z největších frajerů světové divadelní literatury“
VOD22. 5. 2022

Martin Hofmann ukazuje, že není jen flákač Luďan z kultovního seriálu Most! Diváci ho teď mohou vidět v překvapivé roli. Jako Cyrano se stává ostýchavým romantikem, kterému v lásce brání hrdost a velký nos.

10 nejúspěšnějších českých filmů, které si můžete pustit na Netflixu
Téma11. 3. 2022

Co si představíte, kdy se řekne nejúspěšnější český film? Ten, který se stal kultovním? Snímek, který v kinech vydělal nejvíc peněz? Nebo jde o kousek, k němuž se nejčastěji vracíme, ať už na videu, online nebo v rámci televizního vysílání? Variant je hodně, ale my se dnes vydáme cestou nejmenšího odporu a podíváme se na deset kousků v nabídce Netflixu, na které po revoluci do českých kin vyrazil největší počet diváků.

Autoři superúspěšných Žen v běhu natočili film o lásce. Srdce na dlani je další utopickou komedií bez emocí
Recenze19. 1. 2022

Nový film producenta Tomáše Hoffmana a režiséra Martina Horského vstupuje ve čtvrtek do českých kin. Po výjimečně komerčně úspěšných Ženách v běhu, kdy návštěvnost činila téměř milion šest set tisíc diváků, se pokusí přilákat do kin na feel good komedii o lásce s názvem Srdce na dlani.

Před dvěma roky zbouraly česká kina Ženy v běhu. V lednu se o totéž pokusí komedie Srdce na dlani
Filmy7. 12. 2021

Ženy v běhu, nevídaný komerční hit, přitáhly v roce 2019 do kin skoro milion šest set tisíc diváků. Za jejich vznikem stál režisér Martin Horský a producent Tomáš Hoffman, kteří 20. ledna uvedou novinku Srdce na dlani, komedii „pro všechny, kteří věří na lásku“.

Dnes v TV: Tátova volha - Dvě dámy vezmou nebožtíkův vůz a vyrazí navštívit jeho bývalé milenky
Recenze22. 11. 2020

Dnes večer si v televizi (od 20.10 na ČT1) můžete pustit komediální drama Jiřího Vejdělka "Tátova volha". Dvě pozůstalé po nebožtíkovi vyrážejí na netradiční roadtrip, během něhož zavítají za někdejšími milenkami manžela a otce. Pojďme si připomenout recenzi filmu z roku 2018. PŮVODNÍ TEXT: Elišce Balzerové umřel manžel (před začátkem filmu, takže ho neuvidíme) a ona prožívá krizi z toho, že ji teď už nebude nikdy nikdo milovat. Její dcera (Tatiana Vilhelmová) prožívá krizi z toho, že má rakovinu a že se o ni její manžel (Martin Myšička) příliš stará, proto se s ním chce rozvést. Obě dámy náhodou narazí na stopu z minulosti, která naznačuje, že nebožtík (který byl vždycky proutník) možná má kdesi utajeného syna (dnes již dospělého).

Recenze: Příliš osobní známost - Chlapi jako legrační neschopní idioti a penis místo štětce
Recenze23. 1. 2020

U nového česko-slovenského filmu Příliš osobní známost jsou nejdůležitější dvě skutečnosti: 1) Tvůrci tvrdí, že je to komedie, takže pokud je zrůdný a strašidelný, je to zřejmě chyba. 2) Vznikl podle slavné knihy (hádejte, jestli jsem ji četl), takže je možné, že za jeho celkovou šílenost nemohou pouze filmaři, ale také autorka knihy. Následují spoilery spojené s best-of tohoto filmu.

Příliš osobní známost: Vztahy přicházejí, když je vůbec nečekáme
Rozhovory21. 1. 2020

Režisérka Marta Ferencová ve čtvrtek uvede do českých kin romantickou komedii s mezinárodním hereckým obsazením Příliš osobní známost točící se kolem věčného tématu lásky a vztahů. Oba předchozí filmy (Řachanda, Všechno nebo nic) režisérky Ferencové o premiérovém nasazení do kin obsadily první příčky tržeb a návštěvnosti. Naváž na komerční úspěch i tentokrát?

Retro recenze: Teorie Tygra - jaká je láska ve středním a pozdějším věku?
Recenze1. 1. 2020

Dnes ve 21:45 si můžete v televizi pustit celovečerní režijní debut Radka Bajgara Teorie Tygra, který pojednává o vztazích, stárnutí a manipulaci. Divácký hit roku 2016 v hlavních rolích představuje Jiřího Bartošku a Elišku Balzerovou. Pojďme si snímek připomenout v dobové recenzi. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2016: Veterinář Jan (Jiří Bartoška) má už hodně dlouho za ženu Olgu (Eliška Balzerová), která mu kontroluje život. Když Jan konečně vysleduje, že v té kontrole je zřejmý rodinný pattern, a že ji praktikuje jak Olžina matka (Iva Janžurová), tak Olžina (a jeho) dcera, cosi se v něm zlomí a on volí radikální řešení: Vykašlat se na všechno a odejít někam do maringotky k řece...

Eliška Balzerová o znovuzažehnutém plameni lásky, dětech a partnerech
Rozhovory19. 12. 2019

23. ledna 2020 vstoupí do českých kin komedie režisérky Marty Ferencové Příliš osobní známost. Často obsazovaná herečka Eliška Balzerová si zde zahrála po boku srbského kolegy, který jí v rámci filmu přivedl znovu k aktivnímu životu. Bylo Balzerové téma blízké? Jak se jí natáčelo s hercem z Balkánu? A jak to má s vlastními, dospělými dětmi? Více v rozhovoru.