1899

75%

Zajímavosti 11

  • V několika detailních záběrech Mauřiných očí po probuzení je v zornicích vidět odraz kamery.
  • Andreas Pietschmann hrál v předchozím seriálu Jantje Friese a Baran bo Odar z produkce Netflixu Dark (2017).
  • Motivem, který se v hudbě Bena Frosta objevuje často, je páskové chrlení ve stylu Musique concrète. To je jednak v souladu s tématem zkreslené reality v seriálu, jednak je to narážka na Frostovu hudbu k filmu Dark (2017), kde použil glissando s Dopplerovým efektem pro znázornění zkreslení času.
  • Zdá se, že chlapec má na sobě verzi oblíbeného obleku Malého lorda Fauntleroye. Černé nebo tmavě modré sametové obleky s odpovídajícími sametovými kalhotami ke kolenům a bílými košilemi sice postrádají charakteristický krajkový límec, ale po vydání dětského románu "Malý lord Fauntleroy" v roce 1886 byly vrcholem dětské módy pro chlapce ve věku 3-8 let.
  • Symbolika trojúhelníku v seriálu vychází z alchymie. Čtyři svislé, obrácené a zkřížené varianty rovnostranného trojúhelníku představují čtyři základní prvky: zemi, vzduch, oheň a vodu. V logu přepravní společnosti je obrácený překřížený trojúhelník, který představuje zemi. Čtyři symboly jsou hojně využívány v celém designu seriálu, objevují se na: oblečení (zejména na róbě gejši Ling Yi), špercích, dveřích, stěnových a podlahových panelech, morseovce v rozhlasové místnosti, tetování a samozřejmě na tajemném čtyřstěnu a "skládačce" Solace.
  • Každá epizoda začíná příběhem hlavní postavy, což je vypravěčský scénáristický prostředek převzatý ze seriálu Ztraceni (2004).
  • Jméno lodi Kerberos (anglicky Cerberus) odkazuje na tříhlavého psa, který střeží Háda. Loď duchů, Prométheus, je pojmenována po řeckém titánovi, který ukradl oheň z Olympu a daroval ho člověku.
  • Stejně jako v případě seriálu Dark byl Friese hlavním scénáristou pořadu. Štáb scénáristů tvořili scénáristé různých národností: Emma Ko (z Hongkongu a Velké Británie), Coline Abert (z Francie), Jerome Bucchan-Nelson (z Velké Británie), Juliana Lima Dehne (z Brazílie a USA), Joshua Long (z USA), Darío Madrona (ze Španělska) a Emil Nygaard Albertsen (z Dánska). Podle režiséra Barana bo Odara byly všechny scénáře nejprve napsány v angličtině, poté byly neanglické části přeloženy štábními scenáristy a/nebo překladateli. Odar měl na place fonetické kopie scénáře a během natáčení byli přítomni jazykoví asistenti, kteří zajišťovali přesnost dialogů.
  • Každá epizoda seriálu končí klasickou rockovou písní, která se vztahuje k ději a/nebo předznamenává další epizodu.
  • Ve skutečnosti se pro seriál natáčelo jen velmi málo exteriérů nebo lokací. Místo toho se ve velké míře využívala na zakázku postavená virtuální scéna L.E.D. ve studiích Babelsberg, kterou poháněl vlastní Unreal Shot Engine (F.U.S.E.) společnosti Framestore. Scéna byla vybavena také otočnou podlahou, která umožňovala přesouvání celé scény v rámci svazku, což umožňovalo natáčení z různých úhlů, aniž by bylo nutné přesouvat a znovu nastavovat samotnou kameru. Obklopení realistickým oceánem na plátnech dokonce v prvních dnech natáčení vyvolalo u některých herců mořskou nemoc.
  • Jedná se o první projekt, kterému Německý filmový fond přidělil maximální částku 10 milionů eur.