
Tyto dvě laskavé, a přesto vtipné a nápadité komedie od režiséra filmů Žena od vedle a Já jsou typické jak pro formální experimentování rané japonské zvukové kinematografie, tak pro společenské prostředí, které mělo studio Shochiku tendenci zobrazovat. „Prakticky bez zápletky a působí spíše jako komické scénky než plnohodnotné příběhy,“ píše Arthur Nolletti, Jr., „tyto lehké komedie neboli frašky berou naprosto triviální záležitost (často společensky trapnou situaci) a používají ji jako odrazový můstek pro sled gagů.“ Značná část výjimečnosti filmů pramení z vtipu režie Heinosuke Goša, nápaditého využití nové zvukové technologie a půvabu hereckých výkonů, zejména představitelek hlavních rolí (Kinujo Tanaka v Nevěstě; Hiroko Kawasaki v Ženichovi). Nicméně v obou filmech nachází Gošo prostor pro bystré pozorování postav a prostředí a jemně zkoumá hodnoty a předpoklady předměstské drobné buržoazie.
Herci a tvůrci 14
Režie:
Scénář:
Dodatečné informace
Původní název:
花嫁の寝言 (více)
Hanayome no negoto
花嫁の寝言
The Bride Talks in Her Sleep
Země původu:
Japonsko
Ocenění:
Žádná ocenění