Neposlušnost

64%

Zajímavosti 13

  • Když Ronit vejde do salonu, od okna se odrazí mikrofon.
  • Když Dovid Kuperman sedí na začátku bohoslužby pro rabína [1:34:23], leží tam hromada náboženských knih. Dvě z nich jsou vůči ostatním vzhůru nohama, což židovský zákon zakazuje.
  • Ve scéně, kdy se v domě smutku ("Šiva") konají modlitby, se muži a ženy prolínají. Při velmi ortodoxní bohoslužbě Šiva by však byla pohlaví zcela oddělena - v malém domě, jako je ten zobrazený, by skutečně byla v oddělených místnostech.
  • Mezi místa natáčení v Londýně patřily Cricklewood a Hendon.
  • Weiszová a McAdamsová spolu pracují již podruhé. Poprvé to bylo jen na jeden den během natáčení filmu To the Wonder (2012), ale scény Weiszové byly z konečného sestřihu vystřiženy.
  • Natočeno podle stejnojmenného románu Naomi Aldermanové.
  • Anglicky mluvený filmový debut Sebastiána Lelia.
  • Postavy, které hrají Rachel Weisz a Rachel McAdams, mají být přibližně stejně staré, ale ve skutečnosti je Weisz o osm a půl roku starší než McAdams.
  • Režisér Sebastián Lelio o tom, jak rozdílné jsou Rachel Weisz a Rachel McAdams: "První pocit, který jsem měl při práci s Rachel Weisz, byl, že mám před sebou přírodní sílu, někoho s vulkanickou osobností. Na druhou stranu Rachel McAdams je velmi pečlivá. Hodně studuje a je něco jako expertka na převleky, skrývá se za parukou a make-upem. Zdá se mi, že nakonec [McAdamsová] zvládla všechny složitosti své postavy s jedinečnou elegancí. Jsou velmi rozdílné a přesně zapadají do postav, které se doplňují a zároveň jsou protikladné."
  • Režisér Sebastián Lelio o tom, jak vzpomíná na svá první setkání s Rachel Weisz a Rachel McAdams: "První den s oběma byl milníkem. Byl jsem nervózní, protože jsem v hloubi duše nevěděl, jestli mezi nimi bude chemie. Stál jsem na konci restaurace a mluvil s Rachel McAdams a z dálky vidím Rachel Weisz, jak jde. Ona si sedne a začnou si povídat. Okamžitě mi došlo, že mezi nimi bude obrovská elektřina. Skutečnost, že jsou tak odlišné, bude dokonale fungovat pro hru přitažlivosti a magnetismu, kterou film vyžadoval. Z mého pohledu bylo setkání s nimi oběma jakýmsi zjevením. Viděl jsem, že je tu film, který bude živý a naléhavý. Uvědomil jsem si, že sledovat jejich herecký souboj bude nesmírně silné."
  • Rachel Weiszová řekla [o své kolegyni Rachel McAdamsové]: "Opravdu jsme si navzájem kryly záda, a to je asi forma lásky. S nikým jiným bych to nedokázala."
  • Rachel Weisz v dubnu 2018 pro ScreenCrush uvedla, že o tuto roli usilovala cíleně. Poté, co strávila kariéru hraním v mužských rolích, chtěla vyprávět příběh o ženském spojení a sexualitě. To, co pro ni tento projekt učinilo tak výjimečným, byla snadnost vytvoření chemie s Rachel McAdams a to, že obě natočily jednu z nejlepších sexuálních scén za poslední roky, aniž by se svlékly. Podotkla, že režisér Sebastián Lelio si každý pohyb v této scéně napsal na storyboard. "V podstatě do scénáře napsal: 'Milují se'. A to bylo všechno. Vlastně jsme nevěděli, jak to bude vypadat. Asi dva týdny předtím, než jsme ji začali natáčet, předložil Rachel McAdamsové a mně storyboard, na kterém bylo každé gesto, například můj obličej; všechno, co v té sexuální scéně vidíte, bylo storyboardováno. Nic z toho nebyl náš nápad, všechno to byl jeho nápad. Podepsali jsme to a řekli si: "Dobře, to zní skvěle," a měli jsme čas si to promyslet. Nevím, co s tou informací děláte, ale čas na to, abyste ji podvědomě zpracovali, nebo tak něco. Ale v ten den jsme se asi cítili bezpečně, protože jsme věděli, co se po nás chce. Museli jsme se trefit do těchto bodů, a pak jsme se mohli odevzdat plnění svých úkolů, což bylo cítit. Bylo to velmi zranitelné, velmi emotivní. Nikdy jsem nedělala sexuální scénu, která by byla tak plná emocí, touhy, potřeby, uvolnění a touhy. Bylo to vyvrcholení mnoha a mnoha let čekání. Bylo to emotivní, velmi emotivní."
  • Esti Kupermanová (Rachel McAdamsová) nosí po celou dobu filmu paruku. Této paruce se říká sheitel a nosí ji některé ortodoxní židovské vdané ženy, aby vyhověly požadavku židovského zákona na zahalení vlasů.