Uncharted 4: A Thief's End

94%

Zajímavosti 30

  • Když se hra Uncharted 4 stala po vydání obrovským úspěchem, a to jak u kritiků, tak i komerčně, poslala vývojářská společnost Remedy Entertainment společnosti Naughty Dog podepsanou kopii své hry Quantum Break s osobním blahopřáním.
  • Od 1. března 2016 byla hra třikrát odložena. Původně měla vyjít během prázdnin 2015, pak bylo datum vydání posunuto na 18. března 2016, poté na 26. dubna a nyní na 10. května.
  • Laura Baileyová a Troy Baker spolu již dříve spolupracovali a propůjčili své hlasy ve hře Infamous: Second Son pro PlayStation 4.
  • První hlavní hra Uncharted, kterou nerežírovala Amy Hennig. Nerežírovala ani spin-off Golden Abyss, který napsal a režíroval John Garvin.
  • Jedná se o první hlavní hru Uncharted, ve které není použita F-Bomb
  • Jedná se o první hru v sérii, ve které Nathan Drake skutečně řídí vozidlo s pomocí ovladače Playstation 4. Pokaždé, když ho v sérii vidíme řídit, je to obvykle v cutscénách.
  • Nejlépe hodnocený titul na IMDb s hodnocením 9,9/10 (k 22. červnu 2016). Předchozí hrou s tímto názvem je předchozí hra The Last Of Us od studia Naughty Dog se známkou 9,8/10.
  • Amy Hennig, kreativní ředitelka a scenáristka předchozích her Uncharted, opustila společnost Naughty Dog 3. března 2014. Hennigová byla původně kreativní ředitelkou next-gen hry UNCHARTED a ve skutečnosti byl v listopadu 2013 vydán teaser trailer této hry s prostým názvem UNCHARTED. Není známo, kolik z této hry bylo rozpoznáno v tom, co se stalo UNCHARTED 4: A Thief's End
  • Ačkoli se na tvorbě hry Uncharted 4 nijak nepodílela, Amy Hennigová je ve hře uvedena za svůj vděk a přínos pro tuto sérii.
  • Granáty MK-NDI a AK-47 jsou jediné dvě zbraně, které se objevují ve všech čtyřech hrách série.
  • Na různých místech můžete vidět staré desky, obvykle v blízkosti rádií nebo gramofonů. Jedná se o stejné desky, které se nacházely i v předchozí hře The Last Of Us od Naughty Dogs. Jedním ze snadno rozpoznatelných alb je fiktivní skupina "The Shambalas". Což je nejen odkaz na The Last Of Us, ale také přímý odkaz na závěrečnou úroveň hry Uncharted 2, kde Drake najde ztracené město Shambala z deníku Marca Pola.
  • Vývojáři ze studia Naughty Dog se rozhodli vykreslovat hru pro jednoho hráče v rozlišení 1080p při 30 snímcích za sekundu, aby dosáhli vyšší grafické věrnosti, zatímco hru pro více hráčů vykreslovali v rozlišení 900p při 60 snímcích za sekundu pro rychlejší odezvu ovladače a plynulejší hraní. V důsledku toho nebyl tento titul série vydán na konzoli Playstation 3.
  • V kapitole 10, kde se Sullym a Samem projíždíte džípem po Madagaskaru, je na poznávací značce džípu napsáno VN373. Když ji však otočíte, je na ní napsáno "E7ENA", jméno Natovy manželky a hlavní postavy seriálu.
  • Nate navrhne Samovi, aby mu pomohl "Charlie Cutter" z Nateových telefonních kontaktů. Jedná se o odkaz pro hráče celé série. Věrní hráči si Charlieho Cuttera budou pamatovat jako postavu z Uncharted 3.
  • V 11. kapitole může Nate zabloudit na imigrační kontrolu a začít rozhovor se Sullym. Během rozhovoru se Nate zmíní o zemi jménem Arstotzka, což je fiktivní země, která se objevuje ve hře "Papers Please".
  • Obrázek, který Nathan a Sam pořídí v 16. kapitole, lze v Epilogu vidět jinak, podle toho, zda Nathanovi nasadíte kostým.
  • Hra byla odložena z roku 2015 na jaro 2016. Oba režiséři, Neil Druckmann a Bruce Straley, prohlásili, že "tato hra je mnohem ambicióznější, než jsme si původně představovali" Naughty Dog posunul datum, aby "Uncharted 4 splňoval nejen vysoké standardy týmu, ale i vysoké standardy, které hráči od titulů Naughty Dog očekávají".
  • V 16. kapitole se po příchodu do kuchyně otočte doleva a jděte do obývacího pokoje. Před vámi na stole leží socha domorodce, který míří lukem a šípem vzhůru. Stejnou sochu najdete i ve hře The Last of Us: Left Behind.
  • Během kapitoly v Rossiho sídle řekne Nate Sullymu, aby mu dal vědět, kdyby se stalo něco "podezřelého". Jedná se o jemnou narážku na první díl (Drake's Fortune), kde Sully říká "something about this feels kinda hinky", když měl na mysli německou ponorku uprostřed amazonské džungle.
  • Tato hra obsahuje nejvíce sběratelských předmětů v celé sérii, celkem 193. První hra jich měla 61 a druhá a třetí 101.
  • První hra Uncharted s volitelnými odpověďmi. (Příklad: když se Nathanův bratr zeptá, co dělal, může mu Nathan odpovědět jednou ze tří možností a vyprávět mu o jednom ze svých dobrodružství).
  • První hra v sérii, která vám v režimu pro jednoho hráče umožňuje hrát za jinou postavu než za Nathana Drakea (i když skutečný rozdíl je zanedbatelný).
  • První velká hra ze série Uncharted, u které nebyl Greg Edmonson hlavním skladatelem. Také první hra Uncharted, která neobsahuje původní Nateovo téma ani žádnou skladbu v hlavním menu. Nový skladatel Henry Jackman vytvořil novou verzi Nate's Theme, přičemž zachoval několik skladeb z původní hudby smíšené s novou hudbou "Pirate feeling". Skladba se jmenuje A Thief's End (Konec zloděje).
  • Během prvního týdne od vydání se prodalo více než 2,7 milionu kopií.
  • Ve hře najdete tři "podivné relikvie", které odkazují na tři další série her pro Playstation od Naughty Dog. Strange Pendant je přívěšek Firefly z The Last of Us, Strange Relic je předpotopní koule z Jak and Daxter a Strange Fruit je ovoce wumpa z Crash Bandicoot.
  • Ve 4. kapitole je na půdě krabice s nalepeným vzkazem "pošli Marisse". To je narážka na hru Uncharted Golden Abyss, Marissu Chase, Natesovu spojenkyni v této hře.
  • Laura Baileyová se zúčastnila konkurzu na roli Nadine a získala ji ještě před dokončením návrhu postavy. Koncepční umělec později nakreslil výtvarný návrh s Nadine jako černošskou postavou a režisérovi Neilu Druckmannovi se myšlenka Nadine jako černošské postavy líbila, ale obával se, že by vyvolala kontroverzi, kdyby černošskou postavu namluvila a ztvárnila bílá herečka. Teprve když studio Naughty Dog vidělo Baileyové výkon v kontextu, rozhodlo se, že Nadine zůstane černošskou postavou, protože "zmizela v roli a vy jste neviděli nic jiného než Nadine".
  • V 11. kapitole můžete po zhlédnutí cutscény (po opuštění věže) získat trofej nazvanou "Stage Fright", pokud budete 30 sekund stát na místě. Jedná se o vtipnou narážku na technické problémy studia Naughty Dogs, když tuto scénu poprvé předvedli na živém pódiovém demu na veletrhu E3.
  • Anne Bonny je zobrazována jako jedna ze zakladatelek Libertalie a zemřela spolu s ostatními piráty v roce 1718. Historicky se Anne Bonnyová narodila roku 1700, tedy dlouho po založení Libertálie, a byla zatčena roku 1720, ale skutečné datum její smrti není známo. Hra ji představuje jako legendární pirátskou kapitánku, ale Anne nikdy nebyla kapitánkou sama, v době svého zatčení byla pouze členkou posádky "Calico" Jacka Rackhama. Historické nepřesnosti se objevují i u dalších pirátů; Henry Avery údajně zemřel v 90. letech 16. století (dost možná v roce 1699, jak naznačuje hra). Edward England a Christopher Condent jsou zmíněni jako jeho společníci, ale v té době by byli, v tomto pořadí, teenager a pouhé dítě. Na rozdíl od mnoha historických pirátů, kteří ve hře vystupují, navíc Condentův osud neobestírá žádné tajemství. Dostal milost, usadil se ve Francii, oženil se a stal se bohatým obchodníkem, načež pirátský život zcela opustil a v roce 1770 zemřel stářím.
  • Ne všichni piráti zmínění ve hře byli aktivní ve stejnou dobu. Ačkoli jsou záznamy o této době neúplné a nepřesné, předpokládá se, že Henry Avery zemřel v 90. letech 16. století (možná v roce 1699, jak hra předpokládá). Jako jeden z jeho společníků je uváděn Christopher Condent, který se však do tohoto desetiletí ani nenarodil. Anne Bonnyová, která je rovněž zmíněna, se narodila až v roce 1702. Edward England byl v té době teenager, narodil se v roce 1685.