Green Room

65%

Zajímavosti 40

  • Když skupina poprvé drží Velkého Justina jako rukojmí, leží vedle něj na stole telefon.
  • Přízvuk Joea Colea ve scéně, kdy škrtí Velkého Justina, dramaticky sklouzne.
  • Rány na Patových rukou byly tak hluboké, že by vykrvácel ještě před koncem filmu. Zatímco použitá lepicí páska mohla uzavřít drobné tržné rány, zobrazené rány byly tak hluboké, že zasáhly kosti a přeťaly tepny a žíly.
  • Ve filmu hrají dva herci ze značky Star Trek. Sir Patrick Stewart hrál kapitána Jeana-Luca Picarda v seriálu Star Trek: Příští generace . A Anton Yelchin hrál Čechova v poslední filmové sérii Star Treku.
  • První pohled na punkovou kapelu Cow Catcher, která způsobila počáteční problémy, se naskytne přes čelní sklo dodávky Ain't Rights. Byla to poznámka studia, které žádalo, aby tyto postavy byly představeny dříve.
  • Sauliner prohlásil: "Jsem ignorant, pokud jde o to, kdo je kdo," říká o svém povědomí o současných hercích, ale právem má pocit, že zdejší obsazení je zatraceně dokonalé.
  • Scéna, kdy Justin hlídá dveře a v podstatě varuje členy kapely, že nejsou akční hrdinové a neměli by se ho pokoušet napadnout, "je jedním z mála momentů, kdy jsem si dopřál filmovou řeč". Saulnier řekl.
  • Green Room byl postaven na filmovém jevišti.
  • Ve filmu je třicet záběrů s vizuálními (tj. digitálními) efekty, "více, pokud počítáme i odstraňování graffiti".
  • Nechali si postavit složitou loutku psa, ale nakonec ji použili jen v jednom záběru v čase 53:40. Původní myšlenka byla, že loutku budou potřebovat pro sekvenci, kdy jeden z nich útočí na Amberinu nohu, dokud ho nezažene zpětná vazba mikrofonu a pumelice, ale scénu realizovali pomocí skutečných psů, kaskadérů a samotné Pootsové. Nebojte se, byl to pěnový stojan na mikrofon.
  • Pasáž, kdy se Pat zachytí rukávem o zrcátko dodávky, když se snaží obejít její přední část, byla rekonstrukcí dřívějšího záběru, kdy Yelchin omylem udělal právě to.
  • Koncert v bistru je vytvořen podle vzoru jednoho z nich, který Saulnier v mládí vedl.
  • Místo ve filmu patří muži, jehož denní prací je stavba srubových domů. "Nechal nás několik týdnů zamořit svůj pozemek stavbou kulis a my jsme našli domov."
  • Různé charakterové rysy a údery byly vybrány ze skutečných událostí z minulosti Saulniera (nebo jeho přátel) jako fanouška a interpreta punkové hudby. Probuzení v kukuřičném poli je jen první z mnoha, které se zde objevily. Opatrně však zdůrazňuje, že nikdy nečerpal benzín z cizích aut.
  • Píseň "Nazi Punks Fuck Off" je jedinou písní ve filmu, která existovala od jeho vzniku a rané fáze scénáře.
  • Saulnier není příznivcem filmů, které vás "celou dobu drží za ruku" tím, že vše vysvětlují nebo objasňují dalšími vysvětlivkami. Důležitější je, aby to pochopily postavy, než aby to pochopili diváci při prvním sledování.
  • Scenárista a režisér Jeremy Saulnier se částečně inspiroval filmem Strašáci (1971).
  • Museli koupit dva akry kukuřice, aby mohli pořídit záběr z nadhledu na dodávku, která vjela na pole. Do oregonské krajiny se vkrádalo podzimní listí a oni právě promeškali letní sklizeň.
  • Většina diváků má pocit, že odpověď na otázku Patovy kapely na opuštěném ostrově je zřejmá ve střihu na skladbu Creedence Clearwater Revival na samém konci, ale zřejmě tomu tak není. Saulnier se k tomu staví zdrženlivě, ale podle něj existují dvě správné odpovědi. "Jedna, která dává dokonalý smysl vzhledem ke kontextu filmu a k tomu, jak se všechno odehrává, a druhá, kterou jsem pošeptal Antonu Yelchinovi na place a o které vím jen já a on."
  • Sauliner narazil na fotku Erica Edelsteina na IMDB Pro a pomyslel si: "Páni, to je Velký Justin." Tak ho vyzkoušel a pak ho do role Velkého Justina obsadil.
  • Saulnier a Macon Blair jsou už léta nejlepší přátelé Blair hraje hlavní roli ve filmu Blue Ruin, ale režisér ho prostě neviděl jako člověka, který by do tohoto skinheadského světa patřil. Blair se zúčastnil konkurzu stejně jako všichni ostatní a nakonec Saulniera přesvědčil, že by mohl být touto postavou neonacisty Gabea. "Můj nejlepší kámoš nedostal žádnou almužnu. Musel si jít pořídit nacistické tetování z internetu, nějaké dočasné tetování, a prodejce jeho žádost zpočátku odmítl, takže musel dokázat, že jde na konkurz do mého filmu."
  • První a poslední slovo, které ve filmu zazní, je stejné.
  • Zdánlivě jednoduchý záběr, kdy se Pat (Anton Yelchin) probudí a otevře dveře, aby pustil Tada (David W. Thompson) do bytu, se nakonec stal noční můrou, protože bylo nutné otočit panty, aby se dveře otevřely zprava. Film natáčely odbory a náklady na přesčasy Saulniera ohromily. "Můj produkční designér se možná o víkendu vplížil dovnitř a otočil panty na těch dveřích."
  • Úvodní scéna byla Saulnierovým "nejšťastnějším dnem na place", protože kukuřičné pole bylo nádherné a na natáčení scén měli celý den. Říká, že ze všech fotografií pořízených na place se usmívá jen na těch z tohoto dne.
  • Saulnier a Porter se vědomě rozhodli, že Amber (Imogen Pootsová) bude na začátku filmu vizuálně odříznuta a ignorována jako outsider mimo skupinu. Své začlenění do jejich kruhu si zaslouží, což symbolizuje její první detailní záběr.
  • Během otázek a odpovědí na festivalu Fantastic Fest v texaském Austinu v roce 2015 Jeremy Saulnier potvrdil, že ačkoli jeho poslední dva filmy měly v názvu barvy - Blue Ruin (2013) a Green Room (2015) - s barvami jako tématem ve skutečnosti nepracoval. Saulnier žertoval, že tento film je spíše součástí jeho "trilogie o neschopných hrdinech", v níž jsou hlavní hrdinové nad věcí a snaží se přežít pomocí dovedností, které ve skutečnosti nemají. Toto téma se objevuje i ve filmech Blue Ruin (2013) a Murder Party (2007).
  • Sauliner byl po úspěchu filmu Blue Ruin "vyděšený" a myslel si, že pokud se mu nepodaří rychle natočit další film, než bude "odhalen jako podvodník, nikdy se to nestane." Místo toho, aby řekl ano jednomu z mnoha filmů, které mu Hollywood nabídl, okamžitě se pustil do indie žánrového snímku inspirovaného jeho vlastními zájmy z mládí.
  • Skupina byla původně napsána jako čtyři kluci, ale když tuto myšlenku otevřel a Shawkat se přidala, zamiloval si postavu, kterou vytvořila.
  • Postoj mačetáře na plakátu odkazuje na obal alba "London Calling" skupiny The Clash, kde baskytarista Paul Simonon rozbíjí na pódiu svou basu.
  • Scénárista a režisér Jeremy Saulnier v říjnu 2018 na Redditu uvedl, že existují dvě odpovědi na Patův (Anton Yelchin) výběr kapely na opuštěném ostrově, přičemž jednou z nich je Creedence Clearwater Revival.
  • První den Patricka Stewarta na place byl Saulnierovým nejméně oblíbeným, protože nechal "tohoto úžasného herce sedět", zatímco on trávil čas nad vloženými záběry a riskoval, že ztratí světlo. "Druhý den ráno jsme si velmi příjemně popovídali a já jsem se omluvil za svou neefektivitu."
  • Rozhovor ve dveřích mezi Patem a Darcym (Stewartem) byl natočen dvěma kamerami, po jedné na obou stranách, aby plně zachytil oba herce, ale Saulnier věděl, že záběry Stewarta téměř nepoužije. Chtěl, aby postava přebila Stewartovu hvězdnou sílu, ale ještě více chtěl, aby byla vidět a cítit tíha postavy prostřednictvím členů skupiny.
  • Scenárista a režisér Jeremy Saulnier chtěl tento film natočit částečně proto, že s postupující kariérou věděl, že mu nikdo nenabídne možnost natočit tak ultranásilný a ponurý film, jako je Green Room (2015), a že žádný začínající filmař nedostane šanci ani ho režírovat. Cítil, že po úspěchu Blue Ruin (2013) nastal ten správný čas pustit se do tak náročného filmu, jako je tento.
  • První písní, kterou kapela zahraje ve skinheadském klubu, je coververze písně Dead Kennedys "Nazi Punks Fuck Off".
  • Příběh o paintballu, který Pat (Anton Yelchin) vypráví, je skutečným zážitkem scenáristy a režiséra Jeremyho Saulniera. Rick Spears je skutečný člověk, který se zachoval tak, jak je uvedeno v příběhu.
  • Poslední film Antona Yelchina, který byl uveden do kin před jeho smrtí 19. června 2016.
  • Červené tkaničky jsou zmíněny několikrát, jednou v souvislosti s lidmi, kteří směli vědět, co se děje, a jednou, když si postava vyslouží červené tkaničky. Červená barva tkaniček je ve skinheadské kultuře důležitým signálem, který naznačuje, že jejich nositel prolil krev za skinheadské hnutí. Rasističtí skinheadi často náhodně napadají nebílé, aby si "vysloužili" červené tkaničky.
  • Scéna, v níž je tělo taženo nožem zabodnutým do hlavy, byla inspirována vězeňským dokumentem, který Jeremy Saulnier viděl v televizi a který ho velmi znepokojil.
  • Zatímco skladby byly nahrány odděleně od inscenovaných představení, herci a herečky své písně skutečně předvedli. Anton Yelchin a Alia Shawkat již uměli hrát na své nástroje, ale Callum Turner podle Jeremyho Saulniera neměl s jakoukoli hudbou žádné zkušenosti. Joe Cole se také naučil hrát na bicí, a to speciálně pro tento film.
  • Sir Patrick Stewart v jednom rozhovoru řekl, že když dočetl scénář ve svém domě na venkově v Anglii, bylo to tak děsivé, že zamkl dům, zapnul bezpečnostní systém a nalil si skotskou. Pak už věděl, že chce hrát roli Darcyho Bankera, protože tak děsivá postava by byla neuvěřitelnou výzvou a vytvořila by strhující film.