60%

Komentáře a recenze 29

majka02
majka02
1 222 bodů
10
Nápadité ztvárnění originální klasiky, které si oproti dnešním live-action předělávkám od Disneyho může dovolit i kapku neotřelého humoru a vlastních nápadů. Pochvalu si zaslouží zejména estetika celého filmu, která se projevuje v barevném schématu kulis a kostýmů. Člověk má při sledování pocit, že sleduje něco netradičního, leč pozoruje již roky opakující se téma. Lily Collins výborně ztvárňuje naivitu a vřelost, což u tohoto filmu výjimečně není nikterak obtěžující, a její chemie s Armie Hammerem funguje. Postava Sněhurky je skrze dějovou linii s trpaslíky okořeněna prvky z Robina Hooda, přičemž v druhé polovině filmu se stává plně emancipovanou entitou přebírající tradiční úlohu prince jako zachránce. V dnešní době nejspíš nic neobvyklého, před 10 lety šlo ale o milou úpravu, která neurazila ženské ani mužské publikum. Julia Roberts si zápornou postavu užívá, což je na finálním produktu dost znát. Její postava je oživujícím prvkem, který pobaví děti svým důvtipem, a zaujme dospělé svým satirickým ztvárněním ženské části dnešní společnosti. Mínusem jsou kapku levné efekty, které ve filmu byly dost možná i zbytečné – na filmu je vidět, že pracoval s malým rozpočtem. O to víc ale člověk cení překvapivě kvalitní herecké obsazení, které film pozvedá. Bollywoodské zakončení rozhodně překvapí, ale netuším, proč by mělo někoho urážet. Jedná se o doslovnou třešničku na dortu, jejímž účelem není nic jiného než dokreslení mnohými chválené a již zmíněné estetiky, a očividné zasazení režiséra o vlastní podpis. Film celkově chválím a zároveň nad ním tísním, jelikož bych si přála, aby právě toto byl směr, kterým by se udávaly i dnešní předělávky od Disneyho.
hovorkok
hovorkok
647 bodů
4.5
Na konci jsem si říkala, že to byla slušná blbost, trpaslíci na pérovacích nohách a podobně. Pak přišla závěrečná písnička s tanečkem a to už byl absolutně konec. Bohužel ani obsazení mě příliš nenadchlo. Julii mám ráda, ale nepřijde mi jako "nejkrásnější" na světě - s porovnáním Sněhurky a lovce - Charlize tento fakt alespoň splňuje.