64%

Komentáře a recenze 37

rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
7.5
Vypadalo to slibně, Sam Raimi a James Franco opět spolu, tentokrát v klasické fantasy, kde se pomalu už kultovní režisér mohl odvázat. Hýří se barvičkami, odkazuje na Čaroděje ze země Oz z roku 1939, jenže tohle by svedl každý slušný filmař. V tomto případě jen zvládnuté řemeslo nestačí. Dospělejší styl Hvězdného prachu se nekoná, naopak další dětská pohádka s klasickými obrysy bez většího přetáhnutí.
karlik4801
1 942 bodů
7.5
Pokud beru v potaz, že je Oz mládeži přístupný, beru ho jako průměrnou kvalitu. Oz není vyloženě dětský, je spíš takový stupidní v dobrém slova smyslu. Děj má průměrnou zápletku, která si vystačí. Mocný čaroděj se objevil v jiném světě a musí napravit všechny chyby, protože se to od něj očekává. Přijde mi že si herci chvílemi dělají srandu sami ze sebe, ale na plátně to působí dobrým dojmem. James Franco (Oz) do své role sedl, ale tady to ani žádný ultra výkon nepotřebuje. Režisér Sam Raimi zvládl dát ducha do všech postav, takže si divák udělá ke každé nějaký vztah. Tudíž má každá postava co říct a má dostatek prostoru. Dobrý byl zvrat chování Theodory (Mila Kunis), její osobnost se změnila a bylo to dobře zachyceno. Hodně se mi líbila kamera, dlouhé záběry přebíhající z jiného prostředí do druhého bez střihu, taky byla v něčem originální na dnešní dobu. Třeba v přibližování, to jsem posledně viděl jen u Djanga (2012).Kostýmy mi přišli až moc tuctové a mnohdy v nich herečky vypadají směšně. Vizuál není špatný, jen u nějakých postav nevypadá opravdově. Třeba taková opice Finley je skvěle propracovaná. Ale okolí vypadalo mnohdy až moc uměle, to samé vedlejší postavy tvořeny pomocí CGI. 3D vylepšilo kino zážitek, ale určitě by se bez něho Oz obešel. Plus ale je, že ze 3D nebolí oči. Celý film končí scénou jak z animáku, nepřesvědčivá na úrovni kreslených filmů z devadesátých let. Oceňuji, že jsem se asi desetkrát zasmál hláškám nebo gestům. Celé dvě hodiny má Mocný vládce Oz co říct a nenajdou se zde zbytečné nebo protahované scény. I přes pár slabých momentů jsem se zvládl bavit až do konce, takže celkový zážitek hodnotím kladně. Viděno v kině.
Pajmen
1 204 bodů
7
Kouzelný film. Skvělá kamera a hudba. Jen Rachel Weisz mohla podat lepší výkon.
michaela159
michaela159
1 045 bodů
4.5
Zdlouhavá pohádka ve které nejde o nic nového. Bizardní krajina ve spojení s Jamesem Francem hrajícím ve stylu mimiky Johnnyho Deppa mi připomínala směsku Alenky v říši divů a Karlíka a továrny na čokoládu, což je dohromady přespříliš. Mila Kunis mi přišla podezřelá už do začátku, o Rachel Weisz ani nemluvě, naopak o Michelle Williams by si s jejím roztomilým kukučem nikdo nemohl ani chvilku myslet, že je zlá. A nepochopený konec jako "třešnička". Hezké, milé, neurazí, nenadchne.
keddie
446 bodů
6.5
Zajímavě pojatý, v každém případě rodinný film. Mě i dětem se líbil. Je plný filmových triků, krásných scén. Moc se mi líbil začátek filmu, zobrazený černobíle. Po herecké stránce to vůbec nebylo špatné. Herci byli samozřejmě zvoleni, aby to bylo bližší a srozumitelnější i pro mladší obecenstvo ;-)
Verush
248 bodů
4
Když koukám na animák, musí být buď super sám o sobě nebo vtipnej.. Tenhle nebyl ani jedno.. Nudné, otravné, kýčovité, přeslazené.. Pro děti vhodné, ale od takovéhleho drahého "velkofilmu" jsem fakt čekala něco víc..
poolF
poolF
165 bodů
6
No je to jasná pohádka pro děti, což by mě ani nevadilo, kdyby jí nechybělo víc fanatzie a hravosti. Veškerá tvůrčí fanatzie a filamřský um zařínal a končil na kýčovité barevnosti a to je málo. Naštěstí tu byla finálová část, která byla výborná a splnila všechno to, co jsem očekával od celýho filmu, tedy že mě otevře hubu a já budý jen říkat "dobrý, moc dobrý" .
jitulilinka
jitulilinka
153 bodů
6.5
A takhle to dopadá, když se Disney snaží napodopit Burtona. Ach jo. Ale kupodivu mě ani moc neštvalo 3D, naopak scény z balónu byly úchvatné. Na druhou stranu příliš mnoho záběrů na "úžasnou a pohádkovou" krajinu v zemi Oz, ty hnusný rozvíjející se kytky mě budou děsit ještě pár dní. Zachránil mě James Franco v 3D...no co k tomu dodat, že? :-)