Modrá ocel

57%
Modrá ocel
Modrá ocel

Megan je mladá absolventka newyorské policejní školy, která se už první den služby v manhattanském sboru ocitá v nebezpečné situaci. Zcela náhodou narazí na přepadení dragstoru a při zásahu zastřelí v sebeobraně ozbrojeného lupiče. Jeho zbraň se však během následujícího vyšetřování nenašla, a tak je Megan dočasně suspendována. Brzy nato je nalezen zastřelený muž v jehož těle najde policie kulku s Meganiným jménem. V té době se Megan seznámí s burzovním makléřem Eugenem Huntem, který byl mezi ohroženými lidmi během přepadení. Počáteční náklonnost však vystřídá zděšení, když zjistí, že to byl on, kdo se v supermarketu zmocnil ztracené pistole, a že právě její energický zásah v něm probudil skryté psychopatické sklony, které z něj udělaly masového vraha.




martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 434 bodů
6.5
Snímek plně využívá přirozenost a naopak zatracuje nabubřelé hrdinství. Snímek o mladé svobodné policistce, která se jako žena stále chová a nedělá ze sebe to, co není. Hned v úvodní scéně se ukazuje, že není slečna dokonalá, že už na policejním výcviku se dopouští chyb. Od toho je také odvozeno její soužití v pracovní náplni policistky. Ve své profesi silná je, ale také omylná a zranitelná. Režisérka Kathryn Bigelow jako svůj třetí počin pojala akční thriller, ale zřejmě úmyslně ještě v plné jednoduchosti. Ono svým způsobem už ani ohledně námětu a scén nemá čím překvapit, ale na přelom osmdesátých a devadesátých let se zase jedná o standardní akční polemiku. Jen s tou jednoduchostí to tvůrci kapánek přehnali. Hlavní hrdinka je trestána za zastřelení zločince ohrožující zbraní během přepadení obchodu prodejce i zákazníky, která se však k její škodě nenašla. Vlivem toho jí prostě nikdo nevěří a tak přirozeně vzniká otázka, co výpověď prodavače a ostatních přítomných lidí? Nic? A takových podivností je samozřejmě víc. Charakterem se policistka, v podání skvělé Jamie Lee Curtis, nijak neliší od mužských vzorů postarších policejních snímků, které ztvárňoval Clint Eastwood či Steve Mc Queen. Má svůj pohled na danou věc a jde striktně za svým cílem. To ostatně i dokazuje nasazením pout svému otci za domácí násilí. Scéna však není použita náhodou. Násilí mužů na ženách je v souběhu i s jejím osudem, o čemž v podstatě také celá zápletka je. V příběhu nic není náhodou. Byť se lecjaká scéna může zdá zbytečná, naopak vždy něco naznačuje či předvídá. Zkrátka tady platí, že vše souvisí se vším. Bigelow si s námětem pohrála impozantně. Její zacházení s momenty orientovaných na postupné budování atmosféry a napětí s občasnými opakujícími bázemi, striktně dláždí cestu k finálnímu střetu. Ale jo, občas to zaskřípe, hlavně vlivem oněch nelogičností, ale pokud se vypne mozek a jen se sleduje úsilí hlavní hrdinky, dá se snímek v klidu plnohodnotně užit.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
6
Průměrný film a docela dobrá krimi...

Dodatečné informace

Původní název:
Acero azul (více)
  • USA Modrá ocel
  • USA Acero azul
  • USA Aço Azul
  • USA Blekitna stal
  • USA Blue Steel
  • USA Blue Steel - Bersaglio mortale
  • USA Jogo Perverso
  • USA Kék acél
  • USA Kylmää terästä
  • USA Listeia sti Nea Yorki
  • USA Mavi savasçi
  • USA Modrá oceľ
  • USA Testigo fatal
  • USA To aggigma tou dolofonou
Země původu:
USA
Tržby:
8,22 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění