91%

Komentáře a recenze 25

Enon
Enon
1 096 bodů
10
DEATH NOTE. Bože můj, jak já se do toho seriálu zamiloval. Tento seriál je něco tak jiného, že bude velmi těžké popsat mé momentální pocity, ale pokusím se. Jedná se o o naprosto skvostný a podmanivý příběh o dvou odlišných a přitom stejných géniích s diferenciální představou spravedlnosti snažících se zjistit identitu toho druhého. Je zde taková plejáda do puntíku promyšlených mindgames, jaké jsem dosud neměl šanci vidět v žádném jiném projektu, vyšperkované tunou nápadů a geniálních příběhových kliček a zvratů, že jsem to absolutně nedokázal pobírat jak tohle někdo mohl vymyslet. Veškeré postavy a jejich jednání je tu velmi realistické a promyšlené do úplných detailů a kdykoliv máte nějakou otázku ohledně postav, příběhu nebo čehokoliv, tak vám to seriál hned v další epizodě vysvětlí. Koncept Shinigami a celého smyslu jejich bytí se mi velmi líbil a opět je to pro mě něco nového a jiného. Jediný mírný skluz přichází přibližně v půlce a trvá přibližně 6 epizod. Avšak po tomto skluzu a mírném propadu kvality přichází esence geniality v podobě epizody „Oživení“, příběh se otočí o 180 stupňů a nadcházející epizody jsou opět na vlně podobné kvality jako první polovina. Celý děj okolo Lighta a L-a je hrozně poutavý a seriózně musím uznat, že jsem asi neviděl takovýto vztah dvou postav nikde jinde než právě v DEATH NOTU, kdykoliv dojde k nějaké komunikaci mezi nimi, tak máte fakt strach, co se stane. Hlavně je nejvíce podivná jedna věc. I přes to, že Light je defacto geniální vrah a zabiják, tak mu přejete každý jeho úspěch, i když byste mu teoreticky vůbec fandit neměli, zároveň nevíte kdy jedná skutečně v zájmu vyššího dobra a kdy jde pouze o znuděného génia, který to koná v rámci uspokojení svého ega a touhy dosáhnout postu boha po tom, co vytvoří očištěný svět bez vrahů. Přes veškeré počáteční pochyby a mou neschopnost přijmout, že je to anime, musím říci, že se jedná o jedinečný zážitek, který neuvidíte ani v těch nejlepších detektivkách, kterému jsem podlehl a který nyní naprosto miluji. Nejlepší na tom ale je, že díky tomuto seriálu mám neskutečnou chuť ponořit se do dalších mangových příběhů a zanalyzovat jejich odlišnost s pro mě čí dál tím více selhávající americkou produkcí, dále jsem díky tomu zjistil, že pro odvyprávění dospělých příběhů absolutně není důležité zda jsou animované nebo ne, a naopak, animace u tohoto vyprávění působí dosti svěže. Tento seriál je tedy i přes animaci určen pro všechny věkové kategorie, a myslím si, že nevidět DEATH NOTE je pro každého člověka obrovská škoda, jelikož se ochuzujete o jeden z nejpromyšlenějších a nejlepších seriálů všech dob. 95%
Senkys57
Senkys57
973 bodů
9
Příspěvek obsahuje spoiler!
JanTung
JanTung
902 bodů
10
37 dilů po 20 minutách o tom jak smrtka Ryuk si užívá sledování lidí, konkrétně Lighta, který ma dětinský sen stát se bohem pomocí Death notu. Kdybych měl jedním slovem popsat tento anime - Genialita. Jeden z nejlepších anime, který jsem viděl
  • anime s mistrovským příběhem
  • vykreslení užasných postav do detailu
  • vnitřní monolog hlavních postav
  • napínavý až do konce série
  • hudba
  • pokaždé mě dostalo, když postavy vysvětlovali své plány
  • poslední díů
  • žádné prokračování :D
mil0
mil0
439 bodů
10
Death Note je japonský animovaný seriál z roku 2006, který je založen na stejnojmenné manze od Tsugumi Ohby a Takeshiho Obaty. Seriál sleduje příběh Lighta Yagamiho, geniálního středoškoláka, který najde záhadný sešit: Death Note, který patřil shinigami Ryukovi a dává uživateli nadpřirozenou schopnost zabít kohokoli, jehož jméno napíše do jeho stránek. Light se rozhodne použít Death Note k tomu, aby vyhladil zločince ze světa a stát se tak bohem nového světa. Jeho plány však narazí na odpor geniálního detektiva L, který je odhodlán odhalit Lightovu identitu a zastavit jeho vražednou kampaň. Death Note je napínavý a inteligentní thriller, který zkoumá morální dilemata, psychologické hry a filozofické otázky spojené s používáním moci nad životem a smrtí. Seriál nabízí komplexní a charismatické postavy, zejména Lighta a L, kteří jsou zapojeni do neustálého souboje intelektů a vůle. Seriál také využívá prvky nadpřirozena, humoru a akce, aby udržel diváky v napětí. Death Note je jedním z nejpopulárnějších a nejuznávanějších anime seriálů všech dob. Seriál získal kladné recenze od kritiků i fanoušků pro svůj originální a provokativní příběh, vynikající animaci, hudbu a dabing. Hudba seriálu je kulervoucí a dokonale podtrhuje atmosféru každé scény. Hudbu složili Yoshihisa Hirano a Hideki Taniuchi, kteří vytvořili směsici klasické, rockové a elektronické hudby s prvky chorálu a orientálních motivů. Seriál také inspiroval řadu dalších adaptací, včetně filmů, her, muzikálů a spin-offů. Seriál je mistrovské dílo, které mě zaujalo od první do poslední epizody. Seriál mě donutil přemýšlet o tom, co je spravedlnost, co je zlo a co je cena za snahu změnit svět. Seriál mě také pobavil svým humorem, napětím a emocemi. Seriál bych doporučil každému, kdo má rád inteligentní a originální příběhy s nezapomenutelnými postavami.
  • Originální a provokativní příběh, který zkoumá morální dilemata, psychologické hry a filozofické otázky spojené s používáním moci nad životem a smrtí.
  • Komplexní a charismatické postavy, zejména Light a L, kteří jsou zapojeni do neustálého souboje intelektů a vůle.
  • Vynikající animace, hudba a dabing, které dokonale podtrhují atmosféru každé scény.
  • Napínavý a inteligentní thriller, který udržuje diváky v napětí od první do poslední epizody.
  • Některé části příběhu mohou být považovány za příliš komplikované nebo neuvěřitelné.
  • Některé postavy mohou být považovány za příliš stereotypní nebo jednorozměrné.
  • Někteří diváci mohou být zklamáni změnou tempa nebo směru příběhu v druhé polovině seriálu.
  • Někteří diváci mohou být rozděleni v tom, komu fandit nebo koho nenávidět.
Tobi Klar
Tobi Klar
392 bodů
9
Pecka!!! Když jsem na tento skvost na netflixu náhodou narazil, vůbec by mě nenapadlo, že to bude taková jízda. Velmi jsem se bál, jak se bude se zápisníkem pracovat. Přeci jen v manze byla i guma, která kirovi oběti obživovala. Bylo úžasné, že se fanda nemohl rozhodnout, na koho straně je, komu fandit, komu věřit a kdo ho nezradí. Přeci jen Lightovy obhajoby proč je dobré utvořit ,,nový svět" byly dobře podány a dalo se jim uvěřit. Když se odhalil L, myslím že většina sledujících se přidala na Lightovu stranu, jelikož věřit někomu, kdo nemá základy slušného chování a sedí jako dítě se zkrátka nedá. Navíc Lightovo logické myšlení(scéna v autobusu, následně ve vlaku) prostě nutí mu věřit. Když se ale divák dostane dále, začne vnímat jakou povahu, chování a myšlení má L, a o co mu jde, zase neví, kdo ze dvou hlavních postav dělá správnou věc. Úžasně je ukázané myšlení lidí, kteří jsou na tom úplně stejně, a stojí za Lightem. Líbí se mi, že Kirů může být více, lze se zbavit schopností zabíjení, odůvodnění, proč mít oči a mnoho dalšího. Ty 2 epizody(asi 5-7, nevím přesně), když má manželka zavražděného detektiva důležité informace, které jde nahlásit, je úžasné jak může být obyčejná chůze po chodníku napínavá. Opravdu velmi chválím tvůrce. Light jí musí zabránit, aby došla k cíli, nesmí se ale prozradit. Každou uplynulou vteřinou, každým krokem napětí stoupá, jelikož se přibližují a přibližují. Druhá polovina seriálu ztratila to počáteční kouzlo a za mě byla horší, a jednoduší. Konec byl podán strašně rychle a nepřesvědčivě. Ale seriál jako celek mě nadchl. Kdyby takových anime bylo více, byl bych opravdu rád. 9/10.
ondrejxsima
ondrejxsima
374 bodů
8
Tak ale jo. Těch 8,5/10 to je. Každopádně nepředbíhejme. Death Note, je velice zajímavým počinem. Zvláštní na něm je to, že se tam náchází absolutně až bych řekl dokonalé epizody (Epizoda 7, která je jedna z nejlepších věcí, co jsem snad kdy viděl) a pak se zde nachází epizody, u kterých se vám ani nechce věřit, že je točili stejní lidé jako ti předchozí (druhá polovina seriálu). Každopádně popořadě. Příběh si nechám až nakonec. Co musím vypíchnout jako jednu z nejlepších věcí, co jsem kdy u seriálové tvorby viděl je hudba. Nevím co skladatel bere, ale buď ať toho nechá, nebo ať mi pošle taky, protože ta hudba - to je něco neuvěřitelného. Od poklidných melodií až po monumentální a orchestriální písně. Hudba automaticky 10/10 ani se nebavme. Vizuál není o moc horší. I v epizodách, kde se prakticky pouze mluví, dokáže svojí vizuální nápaditostí vždy překvapit (třeba rozdíl mezi smýšlením lighta a kiry) Mnohdy tento vizuál obsahuje neuvěřitelné detaily a jindy zase ukazuje otevřené pohledy na město. Neuvěřitelně také musím pochválit postavy a jejich dabéry. I přes to, že se v příběhu nachází některé né moc potřebná a až nudné postavy oproti ostatním, stále se jedná o nad průměr. No a jsme u příběhu (tohle bude těžké). První polovina - jedna z nejlepších věcí co jsem kdy viděl, Druhá polovina - co to k*rva. Jakože pardon, ale po 16. epizodě přichází několik absolutně nudných epizod, které jsou bych řekl až podprůměrné. A příběh o firmě s death notem? To bylo něco strašného. Jakože pardon, ale žádný člověk z té firmy neměl nic, čím by se odlišoval od ostatních. Prostě mi to připadalo jenom jako výplň pro natáhnutí, jinak nechápu proč by to tam vůbec dávali. A smrt L? Proč ho zabíjeli? Ztratili na polovinu seriálu asi nejlepší postavu. Místo toho přichází Near a Mello, kteří opravdu, ale OPRAVDU nestačí. Tvůrci prostě chtěli, aby měl light nějaké soupeře a tak vybraly postavy, co jsou jako L, akorát horší. Ano, po té co na scénu přichází "X-kira" se to sice mírně zlepší, protože už se příběh soustředí na Near VS Kira, ale alespoň mi příjde, že postava Neara není ani zdaleka tak dobrá jako postava L. Near totiž nemusí přinést žádnou ztrátu, aby nakonec vyhrál a za své špatné činy nenese téměř žádnou odpovědnost. I když není proveden zrovna špatně, pořád si stojím za tím, že kdyby místo něho na židli seděl L, příběhová stránka seriálu by byla o něco lepší. Pak se ale dostáváme k posledním pár epizodám, které se tak trochu navrací do starých kolejí a minimálně předposlední a poslední epizoda jsou opět téměř dokonalé skvosty. Takže ve výsledku, když vezmu v potaz, že první polovina byla téměř dokonalá, pak bylo pár špatných dílů, a pak se to zase postupně zlepšovalo, nebyl ten příběh zase tak špatný. Každopádně bohužel musím i tak říct, že je seriál strašně nadhodnocený a rozhodně se (minimálně po příběhové stránce) nejedná o žádný dokonalý snímek. Má to potenciál, dobrou myšlenku, v pohodě příběh, úžasnou hudbu a vizuál. Hodnotím tedy TĚSNÝMI 8,5/10. PS: Ještě jsem zapomněl zmínit, že v obzvláště první polovině je problém, že se seriál snaží tvářit geniálně, ale někdy nám jakožto divákům zatajuje klíčové informace. To se ale děje jenom v některých epizodách.
Gori
347 bodů
10
Masterpiece.
Hanzo Bureshi
Hanzo Bureshi
271 bodů
10
Bylo velkým hříchem vidět tento seriál až nyní 17 let od jeho vydání. Death Note je rozhodně nejlepší anime seriál, který jsem zatím viděl. Příběh je opravdu luxusní a souboj dvou nejchytřejších hlav je velkou zábavou. Má to parádní postavy a každá splňuje svůj účel zábavy. Ať už ty hlavní nebo v pozadí nebo ty, které se stanou obětí Kiry. Jsou tu perfkektní dialogy a animace je suprová, zvlášť to zbarvení temného zamýšlení. Každý Kira měl opravdu skvělý styl a způsob zabíjení a jiný charakter. Ano, je tu i pár epizod, které se mohli pozměnit nebo se do nich nepouštět, protože třeba poslední desítka mě pořád bavila, ale už přišla taková navíc a to díky třeba postavě Near. Naštvaný ale nejsem a alternativní konec jsem si užil ve filmovém zpracování, takže je dobré to vidět i jinačím způsobem. Co bylo hlavně super byl hudební podkres od Hidekiho Taniučiho, který doprovázel vyšetřování L a Lighta. Jošihisa Hirano zas obstaral velkou hudbu u řádění Kiri, díky tomu bylo psaní do zápisníku dost epickým zážitkem. Každá skladba byla fascinující a měla něco do sebe. Je to čirý poklad ze světa anime.
richard.strelak
richard.strelak
251 bodů
8
Anime ve většině případů nemám rád, respektive mi prostě nesedí japonský styl vyprávění, ale tento seriál si mě překvapivě získal, byl jsem zvědavý na celé rozuzlení. Určitě tedy stojí za shlédnutí i přes nelibost janoského anime.
kafac
94 bodů
10
Jeden z mála „chytrých anime“, u kterého budete muset trošku namáhat hlavičku. Původně kladný hrdina, co získá božskou moc a začne praktikovat metodu „účel světí prostředky“ a stane se tak vlastně padouchem. Hrátky a vzájemné snahy klaďase a záporáka snad bavili nejvíce. Jen škoda části po smrti El….páč pak už to ztratila mnoho ze svého kouzla.