80%

Komentáře a recenze 14

kknk2
kknk2
2 955 bodů
7
Jeden z top desítky nejlepších filmů podle Amerického filmového institutu se pomalu vytrácí z povědomí veřejnosti, a tak jsem ho i já dlouho opomíjela. Tvůrci se inspirovali skutečnými událostmi, avšak Lawrence z Arábie je na dnešní dobu už trochu naivní a možná i nepochopitelný. První hodina se táhla, nečekaně depresivnímu konci bych naopak čas přidala. Krásné, ale dlouhé záběry s velkolepým hudebním doprovodem si i tak zaslouží promítat na velké plátno.
Miller
Miller
2 220 bodů
10
Kdyby se mě někdo zeptal, o čem je Lawrence z Arábie, odpověděl bych "Film o bílem muži, který se cítil být Arabem" Film mě z první třetiny nebavil, ale, po zhruba setkání s Abudou (Quinn) to začalo mít svižné tempo. Závidím O'Toolovi to roucho :-) Každopádně (SPOILER) scéna utopení se v tekutém písku je velmi autentická (KONEC SPOILERU). Je vidět, že se Peter O'Toole do své role snažil hodně vžít (scéna v baru, je jedním z mnoha důkazů). Navíc je zde okouzlující sympaťák Sharif, skvěle zahraný polo-záporák;polo-hrdina Quinn, skvělý chamaleon Guinnes, a další herci z ansáblu, hráli také "takřka" bezchybně. Samozřejmě, exploze vlaku je vizuálně výborná i dnes. A scéna kdy Lawrence střelí do ruky je velmi dobře natočená. Velkým plusem filmu je autentičnost a realičnost. Zapoměňte na smršť efektů - tohle je realita! Velmi dobře byla zpracovaná scéna s mučením. Téměř dojemná je loučící scéna. Hudba Maurice Jarra je nádherná/geniální. Fenomenální Youngova kamera pouze podtrhává zážitek z tohoto velkofilmu. Scénář a režie jsou na oscara. Lean natočil vyjímečný film s vyjímečným hercem. Bitevní scéna je jeden z největších kinematografických zážitků, co jsem kdy viděl; člověk by neřekl, že je to pětapadesát let starý záběr (resp. pětapadesátileté záběry). Také film pojednává o zmagoření z války a o soužití dvou odlišných kultur (Konvičko - pusť si ten film!!!). Výprava, kostýmy, make-up (masky), střih, zvuk - to VŠE si zaslouží (resp. zasloužilo) oscara. A ten konec! Nakonec, je Lawrence z Arábie jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. 100%
farb
farb
2 064 bodů