Recenze: Johnny English se vrací, doslova

Rowan Atkinson
| BontonFilm
Výsledek bohužel nedosáhl takových výsledků, jaké si Atkinson představoval. Kritici brali jeho výkon za "jen" adekvátní a samotný snímek pranýřovali pro neujasněný koncept. Na parodii špiónských filmů byl Johnny English málo střelený, na pouhou komedii zase příliš bondovský. V kinech si ale nevedl zle (rozpočet 40 milionů dolarů, celosvětové tržby 160) a postupem let se z filmustala poměrně vyhledávaná oddechovka.
Rowan Atkinson
Johnny English se vrací | BontonFilm
Vrátka pro dvojku tedy nakonec zůstala otevřená a když pominulo Atkinsonovo zklamání (původně se k sérii odmítl vrátit), mohlo se začít pracovat na dvojce. K režii byl trochu překvapivě povolán Oliver Parker, který se v branži etabloval coby filmový vypravěč knižních příběhů Oscara Wildea (Ideální manžel, Dorian Gray, Jak je důležité míti Filipa). Bylo otázkou, jak se Parker společně se scenáristy ke dvojce postaví. Zvolili tu nejméně šťastnou cestu - zachovali styl prvního dílu.

Rowan Atkinson
| BontonFilm
Přestože byly přešlapy původního filmu jasné (kritici i diváci se vzácně shodli), Johnny English 2 nevykazuje prakticky žádný pokrok. Vtipů je dost, ale málokterý nahlas rozesměje, akce filmu nechybí, ale nestrhne. Prostě to samé, co v jedničce, akorát zasazené do nové zápletky a jiných lokací. To samozřejmě neznamená, že by se divák kousal nudou (to se nedělo ani u jedničky). Jen je znovu unavován mixem dvou žánrů, z nichž ani jeden není dotažený do konce.
Rowan Atkinson
| BontonFilm
Za dvě věci si nicméně tvůrci dvojky zaslouží pochvalu. První je vypuštění fekálního humoru. Druhou pak naprosto geniální honička skrz domy, přes střechy až do přístaviště. V té jediné scéně tvůrci dobře vystihli silné i slabé stránky Englishe a nechali je naplno vyniknout. Bohužel jde o ojedinělý vybroušený diamant v šuplíku plném lesklé, ale bezcenné bižuterie. Atkinsonův English je opět pouhým matným stínem jeho opravdu mistrovských komediálních výstupů. Což je jednoznačná škoda.

Johnny English se vrací je v součtu tedy de facto to samé, co jednička. Od čehož si můžete odvodit i vaše vlastní hodnocení. Moje je někde v lehkém nadprůměru. Televize bude Englishovi slušet (znovu) mnohem lépe.
Hodnocení: 60%