Recenze: Sejmout zabijáka je prý nejlepší postaru (Video)

Sejmout zabijáka
Ray Stevenson se na filmovém plátně postupně usadil ve škatulce muže drsně kamenného výrazu a rychlých pěstí. Tvář poznamenaná řadou barových potyček v jeho rodném Severním Irsku ho k tomu tak nějak předurčuje. V roli Dannyho Greena, skutečné postavy clevelandského podsvětí, je tedy patřičně autentický, osudy zmíněného mafiána tak ale paradoxně vůbec nepůsobí.
Snad je to tím, že reálný postup ve zločinecké hierarchii není tak divácky atraktivní jako to, co jsme si uvykli v podobných filmech vídat. Greene nejprve jako muž zásad a odborový předák postupně získává úctu a moc, obojí skoro jakoby nic. Potom se ho lidi začnou spíše bát, až se nakonec rozkmotří i s lichvářem (Christopher Walken), jenž ho zaměstnává. Ten nechá zabijáka sejmout, což ale vůbec nejde, navzdory tomu, že se Danny Greene prochází po Clevelandu úplně sám.

Scénáristicky je tenhle příběh, co napsal sám život, ne úplně funkční. Jak již bylo zmíněno, Sejmout zabijáka plyne pomalu – tak, jak to známe ze sedmdesátkových gangsterek. Old-school atmosféra je naprosto patřičná, ne úplně chytlavý příběh ji ale neutáhne. Stejně jako kriminálky 70. let, ani Sejmout zabijáka nestaví na přestřelkách, honičkách a podobných akčních prvcích. Ty tam sice všechny jsou, akorát jaksi na okraj. Prostě k tomu všemu patří, jen nejsou nijak stěžejní. Netřeba však dodávat, že Ray Stevenson působí v pěstních soubojích náležitě přirozeně.
Christopher Walken
Ostatní postavy jsou na tom již hůře. Obsazení je kvalitní i co se týče vedlejších rolí, leč vedlejší role tomu nejsou kvalitativně přizpůsobeny. Epizodky s Valem Kilmerem coby detektivem, který jde Dannymu po krku, budí dojem zbytečnosti. Christopher Walken se tam také nehodí a jeho postava je jednoduše divná. Dále (již v rolích, kterým nelze nic vytknout) se objeví například ranař Vinnie Jones nebo „ten šílenec z Olověné vesty“ Vincent D’Onofrio.
Ve výsledku je Sejmout zabijáka stylově nostalgická gangsterka, jejíž tempo nemusí každému vyhovovat. Na většinu diváků bude působit zcela nevýrazně a průměrně - tak jako dnes působí typická sedmdesátková krimi. V tom je kouzlo i kámen úrazu filmu Sejmout zabijáka.
Hodnocení: 65%