Korejští zombíci se vrací na scénu. A jsou brutálnější než kdy jindy

All of Us Are Dead (2022) | Netflix
Všichni jsme mrtví (All of Us Are Dead) je zbrusu nový seriál natočený na motivy internetového komiksu Now at Our School. Patří mezi takzvané webtoons, tedy komiksy, pocházející z Jižní Koreje, jež jsou určené k online čtení. Můžete si je tak vychutnat například na počítači či na mobilních zařízeních. Seriál byl na Netflixu uveřejněný 28. ledna, zatím má jednu dvanáctidílnou sérii. Každá jednotlivá epizoda má přitom zhruba hodinu, takže sledování vás nějaký ten volný čas bude stát. Otázkou je, zda se to vyplatí.
Děj se odehrává v současnosti v jihokorejském městě Hjosan a vše začíná v prostorách střední školy. Seriál už v první epizodě poukazuje na sociální rozdíly panující v Jižní Koreji a rozvíjí téma šikany. Studenti, již nezapadají do standardů, jsou neustálým terčem násilí ze strany spolužáků, což zapříčiní katastrofu. Vědec a učitel Lee Byeong-chan si pohrává s nebezpečnou buněčnou mutací, aby pomohl svému šikanovanému synovi. Problém ale nastane, když se jeho soukromý projekt vymkne kontrole a virus se dostane do oběhu. Brzy je v nebezpečí nejen celá škola, ale také město.
korejsti-zombici-se-vraci-na-scenu-a-jsou-brutalnejsi-nez-kdy-jindy
All of Us Are Dead (2022) | Netflix
Nakažení vykazují tyto příznaky: agresi, mrtvolný zápach a touhu po lidském mase. Jakmile jste nakaženým pokousán, stáváte se zombie. Nákaza se tak rychlostí blesku šíří po celém městě. Hlavními postavami jsou studenti uvěznění v prostorách školy, kde bojují o přežití. V době krize se ale projeví jejich světlé i temné stránky. Obstojí ve své životní zkoušce? Ochrání své přátele, nebo raději upřednostní své vlastní bezpečí? Seriál si pohrává nejen s apokalyptickou hororovou tematikou, ale také se sociálními tématy.
korejsti-zombici-se-vraci-na-scenu-a-jsou-brutalnejsi-nez-kdy-jindy-1
All of Us Are Dead (2022) | Netflix
Herecké výkony zde perfektně podtrhují vlastnosti postav. Díky jejich uvěřitelnosti budete s charaktery jak soucítit, tak jim zcela nedůvěřovat. Stejně tak ale očekávejte i spoustu brutálních scén, jež titulu dominují. Hodlám si tvrdit, že alespoň párkrát bude muset odvrátit zrak i zběhlý hororový fanoušek. Jestli vám tedy vadí pohled na vypadávající vnitřnosti a chybějící končetiny, tento seriál není pro vás.
korejsti-zombici-se-vraci-na-scenu-a-jsou-brutalnejsi-nez-kdy-jindy-2
All of Us Are Dead (2022) | Netflix
Celkově bych zatím seriál Všichni jsme mrtví hodnotila jako nadprůměrný, pozornost si rozhodně zaslouží. Ačkoliv si nepohrává s žádným novým hlavním tématem, Korejci jej zpracovali naprosto úchvatně. Co čekám od dalších dílů? Možná bych uvítala, kdyby bylo v dalších epizodách trochu méně rvaček a krve a trochu víc příběhu. Zatím mi totiž přijde, že je seriál pouze o honičkách se zombíky s lehkým mentálním přesahem.
hodnocení prvních tří epizod: 70 %