V čem tkví tajemství úspěchu filmu Culpa mía? Recenze jej ztrhaly, přesto je online hitem

Moje vina (Culpa mía) | Amazon Prime Video
Poměrně nečekaným hitem se na platformě Prime Video stala španělská romantika s názvem Moje vina (Culpa mía). Od svého uvedení 8. června se v rámci zmíněné služby jedná o nejpřehrávanější snímek nejen v České republice, ale dokonce celosvětově. Co stojí za jeho úspěchem? Soudě dle historie jeho vzniku se jedná o učebnicový příklad toho, jak poměrně snadno vytvořit divácký hit, jenž dokáže oslovit především mladé publikum.
Moje vina
Moje vina
72%
Moje vina: trailer | Amazon Prime Video
Romance vychází z literární předlohy, ne však z klasického bestselleru. Dnes třicetiletá argentinská spisovatelka Mercedes Ron López totiž uveřejnila celou trilogii, jejíž první díl se jmenuje Moje vina, na online platformě Wattpad, nabízející prostor pro začínající literáty a fan fikci. Text se zařadil mezi nejpopulárnější díla roku 2016 a nedlouho poté vyšel i knižně. Ostatně podobnou generzi mělo například i Padesát odstínů šedi.
K publikaci se dostala dospívající dcera filmaře Dominga Gonzáleze, jež otce následně přesvědčila, aby koupil práva na zfilmování díla. Dosud především střihač se ve spolupráci s Amazonem pustil do přípravy svého režijního debutu a vzhledem k současné popularitě výsledného snímku se jednalo o dobrý nápad.

Obsazení filmu Culpa mía

V hlavních rolích se objevují neokoukaní Nicole Wallace jako Noah a Gabriel Guevara jako Nick. Příběh o zakázané lásce sleduje nevlastní sourozence Noah a Nicka, je tedy zhmotněním často omílaných porno fantazií. Sedmnáctiletá Noah musí opustit své rodné město, přítele i kamarády, jelikož se se svou matkou Rafaellou (Marta Hazas) přistěhuje do honosné vily Williama Leistera (Iván Sánchez), matčina nového partnera. Jeho syn Nick je stejně tvrdohlavý jako Noah, před svým otcem navíc skrývá řadu problematických koníčků v čele s nelegálními automobilovými závody.
Navzdory mnoha rozdílům v sobě hrdá Noah a zlobivý Nick najdou zalíbení, jež se brzy změní ve vášnivou lásku. Dokáže mladý pár překonat všechny nástrahy? Odpověď na tuto otázku zjevně zajímá velké množství diváků a divaček, kteří si rádi dopřejí romantiku o trochu dospělejšího rázu než Stmívání, ale přesto poněkud umírněnější než třeba Padesát odstínů šedi. Globální úspěch podobně laděné teenagerské série After jasně naznačil, že oddychové milostné příběhy na hranici dospělosti táhnou jako máloco jiného. A s obohacením v podobě boření tabu to platí dvojnásob.
Moje vina
Moje vina | Amazon Prime Video

Zahraniční recenze filmu Culpa mía chválí herce, nic víc

„Navzdory nevyzpytatelným proměnám nálady a těkavosti si příslušníci generace Z tohle romantické drama zamilují, a to hlavně díky příjemné chemii mezi ústředním párem,“ napsala kritička Archika Khurana pro web The Times Of India. A i další recenze její rezervovanost potvrzují: „Postavy jsou nevýrazné a banální, hrubě vytesané ze žuly bezpočtu otřepaných klišé,“ napsal John Serba pro web Decider a dodal, že snímek je přímo otřesný.
„Nedostatek hluboké psychologie postav a jejich vývoje i nevýrazné dialogy přispívají k naprosto neuspokojivému filmovému zážitku,“ nebral si servítky Juan Pablo Russo ve španělské recenzi na webu EscribiendoCine a Greg Wheeler pro The Review Geek shrnul, že se jedná o telenovelový mix Velmi nebezpečných známostí, 365 dní a dokonce i prvků ze série Rychle a zběsile, jenž je sice nechtěně směšný, jako guilty pleasure si jej však lze užít.
Culpa mía
Culpa mía | Amazon Prime Video

Kde sledovat snímek Culpa mía online

Pokud tedy chcete zkusit pochopit celosvětovou popularitu tohoto fenoménu, na který s velkou pravděpodobností navážou i další zfilmované díly literární předlohy, můžete tak učinit na streamovací platformě Amazon Prime Video.
Přímý odkaz naleznete na detailu filmu.