Blu-ray: Amazing Spider-Man v modrém balení ohromí (recenze)

blu-ray-amazing-spider-man-v-modrem-baleni-ohromi-recenze
FILM - 60%
Nový Spider-Man měl solidní porodní bolesti. V prvé řadě vznikal poměrně narychlo, neboť se původně mělo jednat o přímé pokračování trilogie Sam Raimiho. Pak se ale studio rozhodlo k restartu, přepsal se scénář a základ pro novou sérii byl na světě. Kdyby zůstalo u slibů "uvidíte nový, temnější příběh", mohl tak rychlý restart dávat smysl. Jenže zkušební projekce nedopadly nejlépe, znovu se měnila jeho podoba (díky tomu původní trailer obsahuje nejeden záběr, který nakonec ve filmu není) a místo revoluce přišel oprášený klasický příběh o chlapci, který ke speciálním schopnostem přišel. Žádná přidaná hodnota.
Nic proti tomu, ale v kombinaci s minimem akčních scén (ač ta na mostě je vážně výborná) a pramalým využitím 3D (ve filmu není jediný delší záběr ze Spideyho letícího pohledu - proč?!) se film jeví poměrně zbytečný. Ne špatný. Jen se těžko hledá motivace, proč ho upřednostnit před původní verzí. Možná pro skvěle vykreslenou romanci mezi Peterem Parkerem a Gwen. Ale to mi u téhle látky přijde přeci jen jako trochu malá motivace ke sledování.
OBRAZ A ZVUK - 100%
Výjimečně obě kategorie spojím "zbaběle" do jedné, protože jde o hotové audiovizuální orgie a není důvod, proč obojí opěvovat jednotlivě. Amazing Spider-Man (2012) je přesně tím důvodem, proč jsem kdysi neváhal a záhy poté, co došly první Blu-ray přehráváče na trh, jeden pořídil. Takhle mají filmy v domácím kině vypadat - nádherné podání barev, ať už mluvíme o světlých nebo tmavějších scénách. Strhující zvuk, díky němuž se kinosály začínají jevit jako přežitek. A pocit toho, že vám neunikne ani ten nejmenší detaily. Nový Spider-Man je na modrém disku vyloženě nádherný a je hrozná radost ho sledovat, ať už se vám film líbí, nebo ho považujete za zbytečný.

BONUSY - 100%
Kde začít. Bonusům je věnován samostatný disk, přičemž již disk s filmem (2D i 3D) nabízí česky otitulkovaný audiokomentář, v němž Marc Webb s producenty podrobně probírá natáčení a nabízí nejrůznější historky. Škoda, že tu není i určitá reflexe ohledně toho, co se z filmu muselo dát pryč, ale podobně "kritické" poznámky jsou velmi vzácné (vybavím si akorát povzdech Paula W.S. Andersona speciální edici Horizontu události /1997/, kdy vyjadřoval zklamání nad zkrácením filmu). Dále se na prvním disku nacházejí pro majitele 3D přehrávačů záběry z natáčení ve 3D, které vypadají famózně.
Druhý disk vás doslova vyčerpá. Řada dokumentů o cca dvouhodinové stopáži vám přiblíží celou vizi a lehce z nich pochopíte, proč všichni chtěli na rebootu pracovat (že polovina z toho, nad čím se zpovídaní rozplývají, ve filmu nakonec vlastně není, to už je druhá věc). Fenomén pavoučího muže se tu každopádně probírá ze všech možných úhlů a informačně jde pro fanoušky o hotové žne. Dále jsou na disku digitální previzualizace scén (je fascinující, že některé by klidně daly na frak i vydaným videohrám), téměř 20 minut vystřižených scén, v nichž však chybí ona zmíněná revoluce (studio si ji dle všeho šetří pro druhý díl), kaskadérské zkoušky a obsáhlý archiv společnosti Oscorp. Nudit se při procházení druhého disku opravdu nebudete.
A všechny bonusy jsou česky otitulkované, což je ohromné plus.
CELEK - 85%
Nalijme si čistého vína - tenhle restart se tak úplně nepovedl. Ale žádný průšvih to také není. Fanoušci muže v červenomodrém, který se za pomoci pavučin přesouvá po celém městě, by měli tenhle disk brát jako povinnou koupi. Když už ne kvůli filmu samotnému, tak pro bonusovou nálož, jež se jejich miláčkovi věnuje v maximální míře. Sám se tomu neubráním, i když považuji Raimiho vizi za nepřekonanou (a možná i nepřekonatelnou).
Obraz: 1080p 2.40:1, Zvuk: DTS HD Master Audio 5.1 anglicky, DD 5.1 česky, Běžná cena s DPH: 499 Kč
Blu-ray film Amazing Spider-Man 3D koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.