Recenze: O vánoční hvězdě - Vojta Kotek a Tereza Ramba v ladovských kulisách vykouzlí úsměv na tváři

O vánoční hvězdě | Česká televize
Příběh nové pohádky se točí kolem Deničky - hodné, milé a trošku naivní hvězdičky, která si má brát nejjasnější hvězdu svého souhvězdí Síria. Hvězda Proxima na ni ale žárlí a shodí Deničku z nebe. Ta celá zmatená přistane přímo v kůlně venkovského učitele Václava, který se při každodenním krmení zvířátek v lese zamiloval do princezny Amálky. Deničce hrozí, že pokud ji do dvou dní nikdo nezachrání, vyhasne a změní se na hvězdný prach. Jedinou její nadějí je čistá Václavova láska k princezně. Denička se tedy rozhodne, že pomůže tyto dva mladé lidi dát dohromady a vyslat svou hvězdnou září ze země signál na nebe, aby ji přišli zachránit. Jenže to Proxima nemůže dopustit... Podaří se nakonec Deničce spojit dvě čistá lidská srdce a najít skutečnou lásku i pro sebe?
O vánoční hvězdě
O vánoční hvězdě | Klára Cvrčková
Na úvod mám pro všechny, kteří už k vánočním pohádkám pociťují skepsi a pochyby, dobrou zprávu. Letošní štědrovečerní pohádka O vánoční hvězdě se povedla. Konečně vznikla nádherná vánoční pohádka zasazená do kulis jak z obrázků Josefa Lady, o což se filmaři snažili jak kostýmy, tak i výběrem lokací. Kostýmy princezny a královny jsou jak vystřižené ze dvora královny Viktorie, sice k nám nezapadají, ale i tak dodávají pohádce na autentičnosti.
Pohádku ale určitě nejvíc pohání úžasné kouzlo Terezy Ramby, která se do role hvězdičky vžila. Její Denička je jedinečná, plná živelného hvězdného svitu, naděje i humoru. Její duše je stejně čistá a radostná jako duše dítěte a přesně díky tomu se budete pokaždé při jejím výstupu pitomě usmívat. Skvělý je ale i zamilovaný Václav v podání Vojty Kotka. Jeho postava sice není jinak akční (ke konci filmu spíše naopak), ale je reálná a opravdová a tak nějak lidsky obyčejná. Jeho scény s Deničkou jsou vtipné a roztomilé, přitom jen díky naprostým drobnostem jako že chleba se sádlem klidně zastele i s hvězdou v botách do postele, nebo scény u krmelce, kdy si vystačí jen s kaštany a psíma očima. :-)
O vánoční hvězdě
O vánoční hvězdě | Klára Cvrčková
Právě ona jednoduchost příběhu je to, co oceňuji. Autoři scénáře si na nic nehráli a vymysleli úplně jednoduchý a obyčejný příběh, který ale funguje! Je vtipný a vychází z našich tradic, snů o padajících hvězdách plnících přání i dětské naivity a upřímnosti. Protože právě díky ní se Deničce podaří dát Václava s Amálkou dohromady. Upřímné a čisté srdce dokáže zázraky, v tomto případě i rozzářit hvězdu.
Skvělé výkony samozřejmě podávají i Aňa Geislerová jako zrádná Proxima, Ondřej Sokol (Sírius) nebo bratři Matěj a Kryštof Hádkové. Tuto pohádku si ale pro sebe ukradli Ramba s Kotkem.
Hodnocení: 75%