Recenze: Slečna bestie - Vince Vaughn jako maniakální vrah, který si vymění tělo s atraktivní puberťačkou

Slečna bestie | comingsoon.net
Režisér Christopher Landon si udělal docela velké jméno před třemi lety, kdy poslal půvabnou Jessicu Rothe do smrtelné časové smyčky v originálním slasheru Všechno nejhorší. O dva roky později se postaral také o pokračování, v němž navzdory vlažnějšímu přijetí dokázal schéma opakující se spirály znovu uchopit způsobem, jaký lze považovat za hravý a novátorský. Letos se pak pod záštitou společnosti Blumhouse spojil s populárním hercem Vincem Vaughnem a natočil další originální hříčku za pár dolarů (6 milionů je opravdu jako za hubičku), v níž vesele spojuje různé žánry a staví na neokoukané zápletce. Slečna bestie totiž pojednává o tradičním maskovaném vrahovi (Vaughn), který si vlivem prastaré magické dýky doslova vymění tělo s jednou ze svých obětí, jíž je celkem nesmělá středoškolačka Millie (Kathryn Newton). A tím startuje velmi nadnesená zabíjačka a dynamická naháněná v omezeném časovém limitu - Millie v kůži mohutného chlapa má totiž pouze 24 hodin, než bude fyzická výměna permanentní.

Slečna bestie
Pokud jste viděli zmiňované Všechno nejhorší, tak vlastně máte docela přesnou představu o tom, jak je uchopena rovněž Slečna bestie (v originále Freaky). Landon navazuje na svou osvědčenou vypravěčskou tóninu a doslova po hlavě se vrhá do míchání hororu a teenagerské školní komedie, přičemž často pracuje s opravdu klasickými žánrovými motivy a scénami. Hned úvodní pasáž je tak ryzím hororovým otvírákem s chladnokrevným vrahem ve velkém domě, která nám zápornou postavu představí vskutku bez servítek (a skutečně se jí daří přijít s originálním, poměrně černohumorným typem krvavých mordů).
Příběh poté ustavuje tradiční středoškolskou partu v čele s hezkou, ale neprůbojnou Millie, a zásadní konflikt a ozvláštnění přichází až s výměnou těl, která nastává po vzoru klasické narace někdy kolem dvacáté minuty. Vysvětlení téhle záhady je pochopitelně dost vágní, ale čert to vem - Landon to má zase jednou vymyšlené tak, aby se divák prostě uvolnil a mohl si bezmyšlenkovitě užívat nápadité žánrové míšení, které od inkriminovaného momentu šlape takřka naplno.
Určitě by se dalo napsat, že potenciál není úplně využitý a že se tvůrci mohli
Slečna bestie
Slečna bestie | United International Pictures (UIP)
ponořit do bláznivého konceptu ještě odvážněji a neurvaleji, ale k tomu vlastně není pádný důvod - klíčové opět je, že příběh funguje takový, jaký je. Skvělý Vaughn se s roztomilou holčičí rozjařeností snaží přesvědčovat všechny kolem, že je někdo jiný, zatímco Kathryn Newton s culíkem a v kožené blůzce náhle nabývá na sexappealu a jejího zabijáka ji věříme stejně jako mužskému předobrazu. A jejich vzájemná naháněná je velmi svižná, a ačkoli příběh vlastně v jediném momentu vyloženě nepřekvapí a končí vynuceným (ale rovněž dost tradičním) twistem, tak nepřešlapuje na místě a pěkně graduje.
Abych ale nezněl až přehnaně pozitivně, musím vytknout naprosto nevhodně vklíněnou scénu v převlékací kabince, která jako jediná dění zpomaluje (a informace v ní obsažené mohli být obsaženy v úvodu v jednoduchém rozhovoru). A obočí se mi nadzvedlo také při polibku Vaughna s tajnou láskou Millie, což ale Landon alespoň zachránil včas vklíněnou hláškou. Jinak je příběh vzhledem k nastolenému deadlinu opět dobře konsolidován a trumfuje zvládnutým průsečíkem mezi násilnou hororovou povídkou a celkem pohodovou komedií, která pro svůj koncept nepotřebuje žádné sprosťárny ani šílené a nepravděpodobné podzápletky.
Vince Vaughn
V součtu by se dalo napsat jednoduché: pokud jste fanoušky Všechno nejhorší, Slečna bestie vás s velkou pravděpodobností nezklame. Landon si udržuje svůj neurážlivý standard a osobně si ho vážím za to, že se snaží přicházet s něčím novým, co se na poli hororových námětů opravdu neobjevuje každý rok. Ideální oddechovka do nelehké doby s přesnou režií, hezkou Newton a vtipným Vaughnem, která navíc do budoucna slibuje tuplem hravý experiment - Landon se totiž nechal slyšet, že se to celé odehrává ve stejném filmovém vesmíru jako Všechno nejhorší. Na výměnu identit v časové smyčce a snad i v rámci různých dimenzí se tak začínám pomalu hodně těšit.
Hodnocení: 70%