Princezna z cukrárny: Zase vyměněná - hvězda Muzikálu ze střední servíruje americkou vánoční sentimentalitu. Ocení to český divák?

The Princess Switch: Switched Again (2020) | Netflix
Princezna z cukárny – Zase vyměněná (2020) se zpřístupnila uživatelům vod platformy Netflix 19. listopadu. Prakticky hned první den po uvedení se stala jedním z TOP 10 nejsledovanějších fimů/seriálů na Netflixu v České republice. Zaslouží si ale tento snímek tolik pozornosti?

Princezna z cukrárny: Zase vyměněná
Příběh pojednává o životě obyčejné cukrářky z Chicaga a o vrchní dámě z fiktivního království. Navazuje na první díl z roku 2018, kdy se tyto dvě slečny střetnou na cukrářské soutěži a zjistí, že jsou si podobné jako dvojčata. Obě role ztvárňuje hvězdná Vanessa Hudgens, kterou si asi nejvíce lidí pamatuje z Muzikálu ze střední (2006), který byl populární v první polovině tohoto století a ve své době kde jakému rodiči cukal s nervy. Obě dvě dívky se rozhodnou své podobnosti využít a společně se domluví na netradičním plánu, společně se na vánoční svátky vymění. Pro obě nastává těžká životní zkouška, která ale ve výsledku sklidí ovoce.
Novější díl už ale prozrazuje mnohem více než jen tohle. Ukazuje se, že ne každá pohádka má nutně happy end, a tak se ideálně zakončený první díl v tom druhém malinko hroutí. To ale netrvá dlouho. Cukrářka, která je nyní princeznou, se rozhodne navštívit svou dvojnici v jejím království a snaží se jí pomáhat nejen v osobním, ale také profesním životě. Na ples navíc přijíždí další Vanessa Hudgens, tentokrát ne s úplně mírumilovnými úmysly. Budoucí dědičku trůnu čeká těžká vánoční zkouška a záleží jen na našich hlavních hrdinech, jak to vše nakonec dopadne.
princezna-z-cukrarny-zase-vymenena-vanessa-hudgens-predstavuje-recept-na-americkou-vanocni-sentimentalitu-1
Od Princezny z cukrárny 2 nečekejte žádný hlubokomyslný příběh, ze kterého se vám postaví vlasy na hlavě vzrušením. Podle mě ale nebyl nikdy záměr tvůrců z tohoto filmu něco takového udělat. Je to viditelně rodinná pohádková oddechovka, která určitě neurazí. Dospělí se při některých scénách pobaví a děti to budou zaručeně hltat. I mně se to ve výsledku docela líbilo. Pustit si to k horkému večernímu čaji a sušenkám, je skvělý recept na první vánoční naladění. Proč se ale kouknout zrovna na tento film?
princezna-z-cukrarny-zase-vymenena-vanessa-hudgens-predstavuje-recept-na-americkou-vanocni-sentimentalitu-3
Dalo by se říct, že je to jeden příběh z mnoha. Na toto téma existují tucty filmů i seriálů, ale přesto to má nějaké kouzlo, kterým vás snímek chytne a budete se na to koukat rádi. Herecké obsazení podle mě nemá žádnou chybu, setkáte se zde s řadou poměrně zajímavých a různorodých charakterů, které přináší do příběhu kapku originality a velmi často i komedie.
Je to sentimentální? Ano. Nikdy jsem netvrdila, že je tomu opak. Film ve vás vzbudí spoustu emocí, které si zkrátka nebudete umět přímo vysvětlit. Zanechá to ve vás emoční stopu, která možná kde koho na konci i rozpláče. To bych mohla potvrdit, nejsem si ale jistá, zda mám na to kompetenci, mě rozpláče i Titanic. A to i přesto, že jsem ho viděla snad milionkrát. Nebudu tedy tvrdit, že emoční výsledek je zde zaurčený, ale minimálně je možný.
princezna-z-cukrarny-zase-vymenena-vanessa-hudgens-predstavuje-recept-na-americkou-vanocni-sentimentalitu-2
Filmu vlastně nemám co úplně vytknout. Nečekala jsem od něj předem žádnou velkou kvalitu, protože jsem po prvním dílu věděla, čeho se dočkám. A nezklamalo to. Nepostrádá to jisté naivní a romantické kouzlo, které se od filmů podobných ražení čeká. Trochu se ale přesto bojím, po čem Netflix sáhne v třetím díle – pokud se pro něj rozhodne. V prvním díle měla Vanessa dvojroli, nyní trojroli. V příštím díle mám tedy čekat další sestru, sestřenici či sestřenici z levého kolena, která má opět ty naprosto stejné geny? Už by to pak možná bylo k zamyšlení a divák by si mohl začít pokládat otázky typu: „Je ta rodina úplně v pořádku?“. Za mě tomu tak určitě není.
Některé věci zde zkrátka postrádají smysl a náhody, které se v příběhu dějí, jsou někdy až příliš přitažené za vlasy a víc neuvěřitelné než uvěřitelné. Navíc neuniknete tradiční americké vánoční kýčovitosti, spojené s pohádkovou romantikou, která vám k sobě bude lepit zuby jak cukrová vata. Co z toho plyne?
princezna-z-cukrarny-zase-vymenena-vanessa-hudgens-predstavuje-recept-na-americkou-vanocni-sentimentalitu
Snímek rozhodně není hoden nominace na Oscara. Není zde nic zrovna dvakrát originálního a dechberoucího, ale na druhou stranu neurazí. Jak jsem zmiňovala již víckrát, od snímků podobného zaměření, se ani nic velkého nečeká. Snad jen trochu té romantiky, sentimentality a vánoční pohody. To všechno Princezna z cukrárny: Znovu vyměněná má, a tak ji podle toho také udělím hodnocení.
Hodnocení: 55%