Recenze: I Japonci mají svého Zaklínače. Lov démonů může začít

Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba (2019– ) | Ufotable/Aniplex
Kimetsu no Yaiba (2019), v anglickém překladu anime známé jako Demon Slayer, je horkou novinkou oblíbenou nejen po celém Japonsku. Poprvé spatřil tento seriál světlo světa na počátku loňského roku, kdy bylo dokončení jeho první série oznámeno v časopise Weekly Shōnen Jump. Už o pár dní později se seriál rozšířil do celého světa, kde zůstává velice populárním dodnes.
recenze-loveni-demonu-je-zabavou-nejen-pro-evropskeho-zaklinace-10
Vzhledem k tomu, že se letos studio chystá dokončit první celovečerní film, který bude navazovat na poslední díl ukončené série, se jeho pokles v popularitě neočekává. Hned po filmu půjde do procesu tvorba druhé série a ani tou to zřejmě neskončí.
Stejně jako každé anime tak i Kimetsu no Yaiba má svého komiksového předchůdce. Japonskému komiksu se přezdívá manga a je to originálně nakreslená, knižní či časopisecká série, která vychází po jednotlivých kapitolách. Bývá velmi často členěná do více než 200 dílů. Manga Kimetsu no Yaiba má již nyní přes 180 kapitol a příběh nekončí. První dokončená animovaná série ale dosahuje pouze do kapitoly č. 53. Proto se už nyní očekávají minimálně dvě další části, kterých se fanoušci dočkají, pokud bude mít animační studio Ufotable finance na jejich realizaci. Vzhledem k popularitě seriálu ale prozatím nehrozí, že by s tím mělo mít studio nějaký problém.
recenze-loveni-demonu-je-zabavou-nejen-pro-evropskeho-zaklinace-9
Není se čemu divit, že se toto anime stalo populárním po celém světě. Svým originálním příběhem, dokonalou a moderní animací, soundtrackem a zajímavými charaktery se od svých japonských současníků posouvá na úplně novou a mnohonásobně vyšší zážitkovou úroveň.
recenze-loveni-demonu-je-zabavou-nejen-pro-evropskeho-zaklinace-19
Příběhem nás provází hned dvě hlavní postavy, jedná se o sourozence Tanjira a Nezuko. Všechno začíná ve chvíli, kdy se Tanjiro vrací domů a nachází zde svou povražděnou rodinu. Jedinou přeživší je jeho mladší sestra Nezuko, ale brzy se přijde na to, že ani ona nevyvázla bez trvalých následků. Proměnila se v lidožravého démona a Tanjiro si slíbí, že dá vše za to, aby svou sestru zbavil prokletí a proměnil ji zpět na člověka. Vydává se tedy na těžkou cestu lovce démonů, aby našel vraha, pomstil smrt své rodiny a zachránil Nezuko.
recenze-loveni-demonu-je-zabavou-nejen-pro-evropskeho-zaklinace-6
Příběh je neskutečně dynamický a rozmanitý. Nechybí mu tajemná atmosféra, vtip, ale také vážnost. Každá postava zde má svůj příběh a podstatnou úlohu. Veškeré dění totiž posouvá hlavní charakter malého chlapce Tanjira o další krok dopředu. Pomáhá mu se vyvíjet a utvářet si pohled na svět.
Líbí se mi zde také skutečnost, že má Tanjiro čisté srdce nehledě na to, co si v minulosti prožil. Neodsuzuje své protivníky, místo toho s nimi soucítí a věří, že každý démon je tragická postava, která byla ve svém lidském originále bytost odsunuta na okraj společnosti a do morku kostí ztrápená. Poznává jejich životní příběhy a nebojí se bojovat za to, aby všem dokázal, že se neplete. Většinou mám u anime problém, že má striktní rozdělení na dobro a zlo, hrdinové se nesnaží pochopit temnou stranu, jen ji ničí, aby dosáhli míru. I díky tomuto odlišnému přístupu si u mě Kimetsu no Yaiba získalo plnou pozornost.
recenze-loveni-demonu-je-zabavou-nejen-pro-evropskeho-zaklinace
Celý příběh navíc doprovází krásná animace, která se postarala o dech beroucí akční scény (musím si je prostě pouštět pořád dokola a stejně mě nepřestanou bavit a fascinovat). Díky hudebnímu doprovodu vás toto anime chytne za srdce už od prvního dílu a vy zkrátka nebudete moct se sledováním přestat. Nemám na srdci vůbec nic, co bych tomuto seriálu mohla vytknout. Některé postavy mě sice neskutečně vytáčely, ale to není nic, co bych mohla kritizovat. Je to spíše jen nějaký můj vlastní pohled na ně. Nic, co by studio odfláklo. Každá postava je originálem se svým vlastním příběhem, který se nám během seriálu postupně odkrývá a my zjišťujeme, proč je onen charakter takový, jaký je.
Nemá cenu zmiňovat, že se díky originálním designům charakterů stalo Kimetsu no Yaiba rájem pro cosplayery z celého světa. I u nás již vzniklo několik povedených kostýmů. Jeden takový do naší cosplayerské komunity přinesla cosplayerka Kona Fraubow, která s pomocí fotografa vytvořila dokonalý kostým na hlavní postavu jménem Nezuko.
recenze-loveni-demonu-je-zabavou-nejen-pro-evropskeho-zaklinace-20
Kona Fraubow aka Nezuko | Filip Blažek / wedding & cosplay
Pokud nevíte co s volnými večery, nevadí vám trocha orientu, zábavy a akce, určitě toto anime zhlédněte. V současnosti má pouze 26 dílů, takže při troše štěstí máte do týdne odkoukáno. Budu se těšit na vaše názory. Vzhledem k mé absolutní spokojenosti a zážitku, které ve mně tento krásný animovaný kousek zanechal, nemůžu hodnotit jinak než plným počtem bodů.
Máme tady nějaké fanoušky, kteří již toto anime viděli? Doporučili byste ho ostatním?
Jak dobře znáte fantasy snímky posledních 10 let?