Recenze: Sestra - horor ze světa V zajetí démonů s vraždícím Marilynem Mansonem (skoro)

Sestra | New Line Cinema
Sestra je tedy prequel, odehrávající se v roce 1952 v rumunském klášteře ve strašidelných lesích. Zde se oběsí jedna z řádových sester a Vatikán posílá hardcore vymítače otce Burkea (Demián Bichir) a mladou skorojeptišku s divnými vizemi (Taissa Farmigaová), aby zjistili, co divného se tam děje a jestli se náhodou pod klášterem neskrývá Valakova hrobka (spoiler: Náhodou ano).

Sestra: trailer | Vertical Entertainment
Film Sestra má několik problémů:
1) Úplně všechno, co se v ní odehraje, jsme už viděli v jiných filmech, často už před mnoha desetiletími, a často lépe.
2) Film se bere smrtelně vážně. Pouze mladý Francouz s přezdívkou Frantík (Jonas Bloquet), který objevil mrtvolu a později dvěma hlavním hrdinům pomáhá, udělá občas vtip (jako například v dialogu "Krev Krista" - "To mě poser" - "Až na věky"). Ale je jich zoufale málo.
3) Film nemůže nijak gradovat, protože od samého začátku víme, že Valak může komukoliv udělat kdykoliv cokoliv, včetně teleportace, čtení myšlenek a libovolných halucinací. Celý film je tak halucinogenní, že u mnoha scén nevíme, jestli se hlavním hrdinům staly, nebo jestli se jim zdály, ale je to celkem jedno (a možná je to záměr). V nejlepších okamžicích film připomínal filmový Silent Hill.
Sestra
Sestra | New Line Cinema
Tudíž se dá Sestra vychutnávat pouze jako směs náhodných hororových scén, natáčených opilým, stále se kymácejícím kameramanem, které jsou přibližně propojeny hlavní strašidelnou jeptiškou, která vypadá velmi podobně jako Marilyn Manson, jen má židovštější nos (samotného Valaka celý film neuvidíme).
Shodou okolností česká premiéra probíhala v letním kině na pražském Výstavišti, kdy mezi diváky pobíhaly "herci" namaskovaní jako "strašidla", a různě na ně bafali a vydávali hlasité zvuky. CELÝ FILM. Na konci diváci tleskali. Protože tohle je přesně ten správný film pro tento druh promítání. Můžete si při něm i na chvíli odskočit koupit chlast a párek, a nebude to ničemu vadit. Je to podobný shit jako béčkové straight-to-video horory z 80. let, ale má lepší výpravu.
Hodnocení: 40%