Zaklínač se dostává opět na vrchol. Jeho animovaný prequel si fanouškové vychvalují

Zaklínač: Vlčí sen (2021) | Netflix
Zaklínač: Vlčí sen, v originále The Witcher: Nightmare of the Wolf, je animovaný prequel ke stejnojmennému live-action seriálu od Netflixu a také volnou adaptací knih polského spisovatele Andrzeje Sapkowského. Oznámení tohoto filmu jsme se dočkali už v roce 2019 krátce poté, co byla na internetu uveřejněna první sezóna Zaklínače s Henrym Cavillem v hlavní roli. Tento týden jsme se ale konečně dočkali a fanouškové si osmdesáti minutový snímek nemohou vynachválit.
Zaklínač: Vlčí sen | Netflix
Podle několika krátkých recenzí je Zaklínač:Vlčí sen jedním z nejlepších titulů pracujících s knižními motivy Sapkowského. Údajně by prý vůbec nebylo na škodu, kdyby se veškeré další adaptace těchto populárních románů ubíraly tímto animovaným směrem. Mnohem lépe se tak dají vystihnout brutální scény, odporná monstra a magie. Fanouškům nevadí ani zvolený typ animace, jenž připomíná japonské anime, někdo jej dokonce přirovnává k populárnímu seriálu jménem Castlevania. To znamená, že mají oba tituly podobné typy postav s výraznými křivkami a dynamickými světelnými efekty, totéž platí i u vizuální podoby monster.
Jak jsem již zmínila výše, jedná se o prequel k hranému seriálu a pravděpodobně má za úkol seznámit fanoušky i s dějem, jehož se dočkáme v jeho brzké druhé sezóně. Ta by měla na Netflix dorazit někdy ke konci letošního roku.
zaklinac-se-dostava-opet-na-vrchol-jeho-animovany-prequel-si-fanouskove-vychvaluji-5
Zaklínač: Vlčí sen (2021) | Netflix
Hlavní postavou je zde mladý zaklínač Vesemir. Děj se odehrává převážně v Kaer Morhen, což je bájné místo, v němž kdysi vznikali lidmi nenávidění mutanti, jimž se přezdívá zaklínači/vědmáci. Tvůrci nám díky tomuto zvolenému časoprostoru ukazují tento nelidský a brutální proces, jenž stál život nespočet mladíků. Podle mě se jedná o skvělý tah, poněvadž to ty diváky, kteří nečetli původní romány, uvedlo do obrazu. Je to vysvětlené dostatečně stručně, aby to pochopil naprosto každý a zároveň to díky své dramatičnosti neurazí ani ty, kteří se ve světě Sapkowského vyznají.
zaklinac-se-dostava-opet-na-vrchol-jeho-animovany-prequel-si-fanouskove-vychvaluji-6
Zaklínač: Vlčí sen (2021) | Netflix
V příběhu se tvůrcům podařilo perfektně zachytit také Vesemirovu osobnost. Je zde vyobrazený jako spravedlivý, charismatický a zásadový gentleman, jenž si stejně jako Geralt rád užívá společnost mladých a krásných žen. Jako malý si přál být slavným dobrodruhem a jeho sen se svým způsobem i naplnil. Když se ale střetne tváří v tvář s novou hrozbou, je donucený nechat svůj „klidný“ život být a bojovat za to, aby svět tak jak ho zná, přežil.
Jako další zde vystupuje postava čarodějky Tetry, jež má se zaklínači nevyřešené spory a snaží se je očernit. Osud ji ale nastraží do cesty Vesemira, a tak společně vyráží na misi, aby zjistili, odkud se berou nové a vzácné druhy mutantů. Když ale přijdou na skutečné viníky, nastane skutečný chaos a celý svět se ocitne v nebezpečí. Pak se zde uvidíte také s Vesemirovou kamarádkou z dětství, Lady Zerbstovou, jeho mentorem Deglanem, přítelem Lukou a elfem Filavandrelem.
zaklinac-se-dostava-opet-na-vrchol-jeho-animovany-prequel-si-fanouskove-vychvaluji
Zaklínač: Vlčí sen (2021) | Netflix
Tvůrcům se u všech charakterů podařilo v jednom jediném filmu rozvinout řadu různorodých charakterů. Každý z nich má svou minulost, psychologickou hloubku a nikdo není černobílý. V tomto filmu má každý svou světlou, ale také temnou stránku a je zde velmi stručně a přesto emocionálně silně zachycené, proč tomu tak je.
Jak jsem se zmínila již výše, Vesemir je Geraltovým mentorem, a právě tato postava by se podle oficiálních informací měla objevit v pokračování seriálového Zaklínače. Nepochybuji tedy o tom, že jedním z důvodů, proč tento film vznikl je to, aby si o něm fanouškové touto zábavnou formou něco nastudovali. Předpokládám tedy, že na jeho minulost a možná ani charakter nebude v seriálu takový prostor, jaký by si zasloužil. Jestli tedy nechcete, aby vám ze světa Zaklínače cokoliv uniklo, měli byste se na tento snímek rozhodně podívat.
zaklinac-se-dostava-opet-na-vrchol-jeho-animovany-prequel-si-fanouskove-vychvaluji-9
Zaklínač: Vlčí sen (2021) | Netflix
Animace je velmi dynamická, akční a do světa Sapkowského perfektně zapadá. Co se týče vizuální stránky, tak té tedy nemám co vytknout. Stejně tak si užijete i soundtrack, který odráží atmosféru zvoleného fiktivního historického časoprostoru. Navíc vám bude po celou dobu připomínat hudbu z hraného seriálu a vy se tak budete ještě o to více těšit na jeho pokračování. Příběh nám je vyprávěn chronologicky a s občasnými retrospektivními prvky. V těch je nám promítána Vesemirova minulost a seznamuje nás tady s postavami, jež jsou podstatné i v jeho budoucnosti a jsou výraznými hybateli děje.
zaklinac-se-dostava-opet-na-vrchol-jeho-animovany-prequel-si-fanouskove-vychvaluji-11
Zaklínač: Vlčí sen (2021) | Netflix
Dočkáte se dějem nabitého filmu, jenž je plný nečekaných zvratů. Navíc je Zaklínač: Vlčí sen nabitý emocemi a budete si jej zkrátka od začátku až do konce užívat. Snímku bych mohla vytknout akorát to, že dal prostor vyniknout dalšímu úžasným charakterům, které jsem si zamilovala a s jejichž většinou se už nikdy znovu pravděpodobně nesetkám.
Hodnocení: 85 %