89%

Komentáře a recenze 31

Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
10
Seriál se opravdu snaží držet faktů z herní série. Zároveň velice chytře a povedeně vytváří svůj vlastní příběh, takže to není to samé co najdete ve hrách. Pro milovníky série a velmi specifického humoru, který Fallout obsahuje je seriál naprostá nutnost. Pro ostatní se jedná o velmi povedený seriál, který vás po každém dílu nechá perfektně naladěné na další díly.
mottleone
mottleone
3 437 bodů
9
Takhle si představuju kvalitní videoherní adaptaci a návykovej seriál! V první řadě nebudu tvrdit, že sem odborník na lore Falloutu (hrál sem jen F4 a Shelter), ale i mé znalosti stačily, abych pochytil tu hromadu referencí a hráčských pomrknutí. Úvodní minuty vás ihned pohltí, vizuál a retro futuristická estetika fungují na výbornou - prostředí bunkrů, kostýmy, krajina na povrchu, hudba. Postupné objevování nápaditého a šíleného světa potěší jak nováčky, tak zkušené hráče; brutalitou a vtipně absurdními momenty se nešetří; místy možná drhne triková stránka, ale krom "kyklopa" se dá vše přehlédnout. Příběh je příjemně rozdělen do tří linek, kde si každý může vybrat svého oblíbence / svoji oblíbenou frakci (vault/rytíř/ghoul); přičemž každá posouvá děj vyváženě kupředu, navzájem se postupně prolínají a odhalují tajemnou minulost. Herecky je vše na vysoké úrovni, postavy jsou skvěle napsané a ústřední trio budete milovat - Walton Goggins (já toho chlapa žeru od Osmi Hrozných) a jeho badass cowboy ghoul, je jedna z nejlepších postav, co sem kdy v seriálu poznal! ❤️ Na úvodní sérii dost silná nálož, která do budoucna slibuje hodně.. Solidních 9/10
  • Walton Goggins; jedna z nejlepších postav napříč seriály🎬👌🏻
  • Vizuál, hudba, nápaditost 🎥
  • Věrná videoherní adaptace 🖲️
  • Místy slabší efekty a náhodilej scénář, ale to je jen popíchnutí 😅
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 315 bodů
9
tohle je asi ta nejvěrnější a nejpovedenější herní adaptace.Na seriál se můžete podívat i když jste žádnou hru nehráli a ani o ní neslyšeli.samozrejme když máte něco nahráno,bude váš seriál o to víc bavit.jednotlive díly jsou zajímavé není tam takové kolísání dílů jako je třeba u Halo.audiovizualni stránka je povedla na výbornou.herci jsou naprosto skvělý musím hlavně pozdvychnout Ellu a Waltona,jako kdyby role pro ně byla přímo napsana.z trojky posledních videoherních adaptaci(halo,the last of us a Fallout) se právě Fallout povedl že všech nejlíp.
naineko
naineko
1 552 bodů
10
Mohli si líp pohlídat střih. Místy mě srali až nelogickým střídaním lokací, trochu se tím ztrácel wasteland feeling a trochu tim trpěl scénář. Některé "přešlapy" zas podporovaly herní pocit. Člověk si nevybere. Plus bod (na 11) za nebinární postavu. Nicméně pořád nevím, která to byla, ale prej tam zaručeně jedna je. Ta psice?
Jto_rating
Jto_rating
1 423 bodů
9
Seriál Fallout je hitem na Prime video. Je volně inspirován lorem v sérii stejnojmenných her. Je to antiutopický retrofuturistický svět seklý ve stylu 50's 20. století. Technologie se zde po druhé světové válce v alternativní rovině vyvíjela významně ve směru jaderných technologií a ne ve směru tranzistorů. Takže jak už asi někdo ví, jedná se o Atompunk - komunistický design, fúzní reaktory. Vzhled se sekl, ale doba šla dál a tak tu máme vyspělé roboty, auta s jaderným pohonem, robotické obleky atd. . V roce 2077 došlo ke sporům mezi USA a Čínou kvůli vyčerpáváním zásob ropy. Bylo boom boom ☢ - ale ještě předtím se vystavěli valuty - protiatomové kryty. Zde se příběhově dostaneme o 200 let k protagonistce - naivnímu dítěti - taková "holka od vedle"[Ella Purnell] , která začne řešit jak to vlastně doopravdy je a co se děje na povrchu (outsiderka loru, celkem je to drama). Druhý pohled na věc získáváme z povrchu od jednoho rebeláckého, nekompromisního a westernstyle Ghúla [Kyle MacLachlan] (prakticky nesmrtelný bývalý člověk, ale může zdivočit) a třetí pohled [Walton Goggins] z fanatické rytířské frakce. Což je scénaristicky dobře uděláno, protože si může vybrat co vám nejvíc sedne (a která postava) i když se ty linky stejně prolínají. . Scénář (ehm nevím jestli po Tomb rider a Captain Marvel umí psát silné ženské postavy, ale nejspíš to funguje díky sympatické herečce) by mohl být více nakloněn i k nefanouškům a ukazovaní eastereggů a sebeukájení je občas otravný. Ale co to táhne je lore, retrofuturistický vizuál; stylizace a nekompromisní až přehnaný naturalismus spolu s černým humorem. Jen seriál občas kolísá na hraně vážnosti a více formalistickému stylu. Díky více příběhových línií není nikdy nuda, 8h se dá binge-watchnout, ale občas nějaké plotholes. Především je to zábava sledovat jako Obrázky a moc to nehrotit a užívat si scenérie a detailní kulisy. A to celé doplněné 50's hudbou, která dodává tu správnou atmosféru. . V seriálu se můžete zamyslet nad morální polarizací, zafilozofovat, hádat se s kámoši co bude dál. Nebo se nechat unášet. Osobně mě to bavilo více než předešlý postapo hit The Last Of us a budu se těšit na další sérii. A pokud nebude, i toto stačilo svou zábavností a společenskou satirou. . 8,5/10 💥💥💥💥💥
pavel-prokop
pavel-prokop
1 089 bodů
9
Seriál se snaží držet předlohy a dle mého se mu to daří... Zhltnul jsem první série celkem rychle, děj se krásně vybarvuje a hl. postavy mají přirozený průběh. Mám chuť si zase zahrát Fallouta 4... :D
Ricmont
Ricmont
821 bodů
9
Klobouk dolů před tvůrci seriálu. Protože to co jsem dostal od seriálového Falloutu jsem opravdu nečekal. Seriál nám ukazuje tři postavy a jejich rozdílní pohled na svět. Máme tu trochu naivní Lucy, ambiciózního Maxima a Tajemného Ghúla. A každý z nich nám odkrývá jinou stranu světa po apokalypse. Každý z nich si vás svým vlastním způsobem získá a i přes rozdílné motivace budete fandit všem třem na jejich cestě. Ovšem co musím ještě víc vynachválit než hlavní postavy tak to je jednoznačně příběh. Každý díl je vlastně kousek skládačky, která se na konci série složí do jasného obrazu, který ovlivní všechny tři hlavní postavy. Tohle je úžasná videoherní adaptace. A doufám, že takových bude v budoucnu vznikat víc.
Pasadenka
Pasadenka
608 bodů
9
Jo jo. Je to tak. Skvěle zahrané, skvěle koukatelné mistrovské televizní dílko. Takto vypadá krátký seriál, který využívá bohatou zásobu nápadů z hry a přetaví ji do líbivého vizuálu s přímočarým akčním dějem, jenž ve svém rozsahu skvěle pracuje s příběhem, tajemnem, akcí, humorem a bizarností, která je s hrou spojená, a nejen fanouškům dává obrovskou dávku satisfakce. Takto se dělají apokalyptické seriály.

Je na čase si přiznat, že filmaři se konečně naučili dělat filmy/mini série podle her. A zdá se, že toto je pro adaptaci ten nejlepší formát. Nemusí se tolik zkracovat a zároveň vymýšlet vatu. A když se toho chopí šikovný scénárista, který umí budovat epizodické napětí je to výhra. Super, že bude další série. Už se těším. :)
-gt-
270 bodů
1
Trapná agitka
RileyJoy
RileyJoy
160 bodů
10
Naprosto dokonalé. Jako fanoušek všech her jak od interplay či od bethesdy jsem byl nadšený všema detailama s kterými se režiséři poprali prvotřídně. Příběh, herci, postavy, efekty... wau je vlastně dobře že děj je vlastně originál. 10/10 jeden z nejlepších seriálů za desetiletí a asi nejlepší seriál dle hry.
  • příběh
  • herci
  • zasazeni