John Wick: Kapitola 4

81%

Články 54

Opičí muž je spíš sympatický než dobrý film. Talentovaný herec si v něm přesvědčivě vybíjí agresi
Recenze4. 4. 2024

Opičí muž (Monkey Man) je jedním z těch filmů, které žijí ze svých příběhů. Ne těch vyprávěných uvnitř snímku, ale vně. Britský herec Dev Patel byl vždycky v první řadě sympaťák. Vsázel na to ve své debutové roli v kultovním seriálu Skins (v původní britské verzi, nikoliv v americkém remaku) a jeho průlomovém zářezu v oscarovém Milionáři z chatrče (Slumdog Millionaire). Následné roky si pomalu budoval pozici, i když mu vždy překážel ten smutný fakt, že pro herce s indickými kořeny jsou v anglo-americkém prostoru k dispozici v drtivé většině jen vedlejší role. Přesto se mu občas podařilo vynořit, naposledy v Zeleném rytíři (The Green Knight), kde hrál mírně provokativně proti typu protagonistu ve variaci na artušovskou legendu. Nyní přichází jeho troufalý pokus stát se akční hvězdou.

Nová Vrána na prvních fotkách. Herecký talent navazuje na tragicky zabitého předchůdce
Filmy29. 2. 2024

Málokterý film obestírá podobně těžký závoj mysteria a tragiky jako komiksovou Vránu (The Crow), která roku 1994 předložila Brandonu Lee jednosměrný tiket mezi hollywoodskou smetánku. Osmadvacetiletý syn Bruce Lee při natáčení kultovního filmu bohužel zemřel, a přestože následně vznikla podřadná série složená z nepovedených sequelů, až po třiceti letech přichází plnokrevný ambiciózní restart. Nová Vrána od režiséra Ruperta Sanderse (Sněhurka a lovec) má mít premiéru v kinech už letos v červnu a herecké šlépěje zbarvené zbytečnou krví vyplňuje talentovaný Bill Skarsgård (To, John Wick: Kapitola 4). První zveřejněné fotografie a režisérova slova slibují hodně temnou romanci.

Akční nářez roku? Konkurence Johna Wicka bere dech v našlapaném traileru
Filmy26. 2. 2024

Když vás v antiutopické společnosti připraví o rodinu a nechají bojovat o život v bizarní show proti obří reklamní zelenině, pomsta musí proběhnout v pořádně osobitém duchu. Ve filmové novince Boy Kills World, která nám v kinech rozpumpuje adrenalin od 26. dubna, se Bill Skarsgård mění z obyčejného chlapce na šlachovitého a němého vykonavatele drsné spravedlnosti. Snímek od producenta Sama Raimiho (Lesní duch) disponuje skvělým obsazením včetně Famke Janssen (Zlaté oko), Jessicy Rothe (Všechno nejhorší) a Sharlta Copleyho (District 9) a v první upoutávce obohacuje akční žánr o zábavně stylizovaný koncept.

První reakce na druhou Dunu mluví o naprostém triumfu. Čeká nás největší sci-fi všech dob?
Filmy16. 2. 2024

Druhá Duna (Dune: Part Two) je jistě nejočekávanějším filmem za dlouhou dobu, a to tím spíš, jak moc se odkládala. Včera si tvůrci odbyli londýnskou premiéru, kde se Zendaya objevila v kovovém a skleněném obleku inspirovaném ikonickou Metropolis a bulvární novináři měli pré. Co je pro nás důležitější, po jejím skončení padlo embargo na vyjadřování názorů na sociálních sítích, můžeme se tedy začíst do prvních rychlých reakcí.

Oscaři přichází s novou kategorií. Může jít o požehnání i prokletí
Festivaly a ceny10. 2. 2024

Možná se zdá, že určení kategorií na filmových cenách je celkem fádní úkol, ve skutečnosti jde ale o nervy drásající proces. Velmi těžko se u něj dosahuje konsenzu, a když už se ho dosáhne, je ještě mnohem těžší ho změnit. To platí i pro mnohem menší kolosy, než jsou Ceny americké filmové Akademie, neboli Oscary. Ty nepředstavily novou soutěžní kategorii přes dvacet let, kdy byl v roce 2001 poprvé oceněn animovaný film. Přesto nyní instituce oznámila novou sekci, jíž bude „best casting“, tedy „nejlepší obsazení“.

Hvězda Euforie si zahraje nové Frankensteinovo monstrum. Natočí ho oscarový režisér
Filmy9. 1. 2024

V těchto dnech je o Jacobovi Elordim hodně slyšet. Šestadvacetiletý australský herec se totiž těsně před Vánoci objevil na platformě Amazon Prime ve stylové satiře Saltburn. Nedlouho předtím v amerických kinech premiérovalo životopisné drama Priscilla, v němž si zahrál samotného krále rokenrolu. Navíc je známý i ze seriálu Euforie (Euphoria). A nyní o něm slyšíme znovu, i když jej čeká poněkud méně fešácká role.

Zlaté glóby 2024: Oppenheimer odpálil konkurenci v revolučně pojatém ročníku
Festivaly a ceny8. 1. 2024

V Hollywoodu po 81. rozdali prestižní Zlaté glóby, jimiž asociace zahraničních novinářů každoročně oceňovala mimořádné umělecké úspěchy na poli filmu a televize. Letos ovšem hlasování poprvé připadlo novému a globálně vyváženějšímu sdružení 300 žurnalistů a žurnalistek z celého světa, kteří nejlepšími filmy roku zvolili drama Oppenheimer, komedii Chudáčci (Poor Things) a evropskou Anatomii pádu (Anatomie d'une chute). Na ceremonii, jíž provázel stand-up komik a herec Jo Koy, se z vítězství radovali rovněž herci Cillian Murphy, Paul Giamatti a Robert Downey jr. nebo herečky Emma Stone a Lily Gladstone. Nejlepším seriálem se jako tradičně stalo korporátní satirické drama Boj o moc, které si odneslo i tři herecké ceny. První Zlatý glóbus vyhrál také populární režisér Christopher Nolan.

Nejlepší filmy 2023 podle hodnocení, tržeb a návštěvnosti, nechybí tipy redakce
Filmy30. 12. 2023

Na konci roku je vždy čas, kdy se bilancuje, jaký byl. I my se na něj podíváme, ovšem čistě jen z pohledu filmů. Jak si vedly v kinech, které patří mezi vaše nejoblíbenější a na které jste nejčastěji vyráželi do kina?

Nejlepší zahraniční filmy roku 2023: souboj mezi Barbie, Godzillou, Wonkou a Johnem Wickem
Téma27. 12. 2023

Filmů vzniká tak mnoho a existuje tolik různých diváckých skupin, že není možné vytvořit žebříček ani základně přijatelných nejlepších filmů roku. Zahraniční weby to řeší vyhlašováním 20, 50 nebo 100 nejlepších snímků roku, což je však také svého druhu devalvace pojmu „nejlepší“.

Nominacím na Zlaté glóby vévodí miliardová Barbie a televizní Boj o moc
Téma11. 12. 2023

Druhé nejprestižnější filmové ocenění světa zná své letošní nominované filmy, seriály a osobnosti. Zlaté glóby, jejichž hlasování nově neutváří asociace zahraničních novinářů působících v Hollywoodu, na podzim ohlásily také novou kategorii vyzdvihující filmy, jež zaznamenaly výjimečný tržební úspěch. Druhá novinka se týká stand-up komiků, šest z nich si za televizní vystoupení o minimálním rozsahu třiceti minut poprvé vysloužilo vlastní nominaci. O vítězích rozhoduje 300 žurnalistů a žurnalistek z celého světa, práva nyní drží společnost Dick Clark Productions. V pořadí 81. ceremoniál proběhne 7. ledna 2024 v hotelu Beverly Hilton, přičemž totožnost moderátora se ještě tají. Níže si můžete prohlédnout seznam nominovaných děl a osobností.