Dívka v pavoučí síti

61%

Komentáře a recenze 25

7
Lisbeth se po pár letech vrátila s novou tváří a akčnějším pojetím. Knihu neznám,takže těžko říct co tvůrci přidali,nebo vynechali. Pro mne je důležité to,že se mi film líbil,takový jaký je. To akčnější podání filmu hodně sluší. Akce je výborně nasnímaná a všechny ty výbuchy,bouračky,přestřelky a souboje vypadají luxusně. Mám jen dvě malé výtky a to k obsazení postav Lisbeth a Mikaela. Claire Foy nebyla špatná,ale Rapace a Mara byly v této roli krapet lepší. No a Gudnason mi do role Mikaela nepasoval už vůbec. Jinak tedy spokojenost a solidních 70%
30 255 bodů
5.5
Film mě vůbec nenadchl, podivná atmosféra, příběh má potenciál ale zpracování se mi vůbec nelíbilo. U filmu jsem se vyloženě nudil a odpočítával minuty, kdy už bude konec. Akční scény jsou sice celkem vydařené, ale to je pro mě dost málo. 55% s přimhouřeným okem.
28 483 bodů
6
Mladá počítačová hackerka Lisbeth Salander a novinář Mikael Blomkvist se ocitnou v síti špionů, zločinců a zkorumpovaných vládních činitelů. Námět ve slavném Hollywoodu nesčetněkrát zpracovaný. A to by také nebyl Hollywood, aby jinak velmi oceňované literární dílo fenomenální severské pětidílné kriminální série Milénium po svém nezprznilo. Vlastně není ani divu. Předchozí snímek ´´Muži, kteří nenávidí ženy´ byl remake, takže jen kopírovali. Toto už filmový předobraz nemá. Literárního autora Stiega Larsona sice vystřídal David Lagercrantz, ale to na věci nic nemění. Hollywood prostě severskou atmosféru opustil a natočil snímek tak, jak to umí nejlépe, čímž na plátna kin nepřinesl nic výjimečného, originálního, neznámého. Tohle tady prostě už nejednou bylo, tudíž se, jinak vcelku dobře natočený snímek, stává předvídatelným a to v mnoha ohledech a přesvědčení. Ze známé hackerky se rázem stala doslova agentka se zkušenostmi, jakoby prodělala patřičný výcvik. V předchozích filmech na to nevypadala, že? Nakonec, i změna hereckých představitelů z toho dělá úplně jiný film. Takže tu máme směsici výbuchů, automobilových honiček, přestřelek, atd., atd. Zkrátka akční thriller bez bázně a hany. Nebýt to film do série, šlo by se na snímek dívat jinak a s daleko větším respektem v oblasti svého žánru. Máme tu hrdinku, která je silná, brilantní, vynalézavá a hlavně bojovnice. Prostě dokonalá akční ženská, takřka superhrdinka. Jenomže právě vlivem takovéhoto charakteru jakoby do série náhle vůbec nepatřila. Jedná se o zfilmovanou čtvrtou knihu z pětidílné knižní série, tak snad někdy dojde i na tu poslední. Jen ale aby někoho nenapadlo udělat z hackerky hrdinku po vzoru Bonda.
4
Nevím jak knížka, ale Lisbeth Salander je tady za skoro supermanku a působí to fakt divně. Navíc mi z té trojice všech Líz sedla právě Foy nejméně. To samé platí o Mikaelovi. Ten casting se prostě moc nepovedl.
7.5
OK, scenáristé neviděli knížku ani z rychlíku, ale na druhou stranu, Alvarez nekopíruje Finchera ani Opleva, díkybohu. Výtvarně špičkové, kostýmy naprosto super, akce brilantně natočená, spousta vtípků a již zmíněný scénář? No, co, tak to scénář nemá. No, bóže. Já se bavil a klobouk dolů před fyzickým výkonem Claire Foy.
6
Původní knižní trilogii Milénium od Stiegga Larssona mám načtenou a také nedávno naposlechnutou ve formě audioknihy, s filmovými adaptacemi je to ale trochu složitější. Na férovku řeknu, že jsem švédskou filmovou trilogii Milenium- Muži, kteří nenávidí ženy, Divka, která si hrála s ohněm, Divka, která kopla do vosího hnízda- s Noomi Rapace a Michaelem Nyqvistem v hlavních rolích Lizbeth Solanderové respektive Mikaela Blomkvista neviděl a viděl jsem pouze americký remake prvního dílu z trilogie, kde režíroval boží David Fincher a Rapace a Nyqvista vystřídali Rooney Mara a Daniel Craig. Americký remake mám hodně rád ale při rozpočtu 90 milionů dolarů si došel pro pouhých 232 mega. V Sony se nyní rozhodli udělat zásadní krok - Zahodili Finchera, Maru a Craiga, začali dělat, že další dva díly původní trilogie Milénium neexistují a místo toho se rozhodli pro napůl reboot/napůl sequel. Larsson totiž v roce 2004 zemřel a na jeho práci v roce 2015 navázal David Lagercrantz s novelou Dívka v pavoučí síti. Tady se pak hraje na to,že se navazuje přímo na Muži, kteří nenávidí ženy s tim,že Maru nahradila Claire Foy a Craiga Sverrir Gudgason. Finchera poté na režijní sešli vystřídal Fede Alvarez a já znejistil- Alvarez má rozhodně talent a umí si hrát s vizualem, jeho filmy ale nějak nedrží pobromadě. Dívka v pavoučí síti není špatný film. Není nudný film. Má svůj styl a není jen lacinou kopírkou Fincherova předchozího filmu. Má slušné herce, na druhou stranu jsem ale asi přece jen čekal o něco víc. Foy je jako nová Liz Solanderová výborná, zvládá nejenom akci ale i scény, které sází na to aby předvedli, jak je Lizbeth rozervaný člověk, který si hodním prošel. Na druhou stranu je možná problém, že už Lizbeth známe líp a výkon Rooney Mara (a hádám i Noomi Rapace) působí náročněji a lépe zvládnutě. Z Mikaela Blomkvista se jinak stala celkem vedlejší a nevýrazná postava, ale Gudgasson je alespoň sympaťák. Dívka v pavoučí síti je opravdu jiná věc než Muži, kteří nenávidí ženy a spíše než na psychiku a vývoj postav se soustředí na akci a jakákoliv psychologie postav je rychle smetena ze stolu. Alespoň ty akční scény funguji. Alvarez alespoň akční scény zvládá a posledních 30 minut náramně graduje. Pořád je to spíš v rámci možností béčkový provar ale funguje. Prostě slušná, jednoduchá akční podívaná, ve které se nejdřív střílí a až poté se ptá. Jestli vznikne i adaptace páté knihy- Muž, který hledal svůj stín- se stejným tvůrčím týmem, nemám s tím problém.