Mizerové navždy

73%

Komentáře a recenze 35

30 148 bodů
6
Nikdy jsem nebyl fanouškem Mizerů, ale ani netvrdím, že je tento film mizerný .. krom dnešních efektů a lepšího zpracování přestřelek se jedná o obyčejné pokračování, či lépe řečeno z mrtvýchvstání minilegendy.. Odulý a nevtipný Martin Lawrence, Will Smith relativně ve formě, ale i on umí zahrát daleko lépe. Přidejme k tomu tuctový scénář a za mě to není žádná sláva ..
28 455 bodů
6
Muselo uběhnout šestnáct let, aby se Mike s Marcusem opět podívali na stříbrná plátna kin. Jenomže už bez Michaela Baye na režisérské sedačce. Ujít si to však přesto nenechal a tak ho alespoň v jedné scéně lze spatřit. Je ale bez Baye film horší? To rozhodně ne. Režisérské otěže převzali Adil El Arbi a Bilall Fallal, kteří prozatím stále pracují společně a kteří se snažili rukopis Baye plně napodobit. A to se jim podařilo. A to až tak moc, že je to spíše ke škodě. Námětově ničím nepřekvapující scénář jim napomohl spíše natočit poctu oběma předchozím snímkům a to skutečně se vším všudy. Nejen po vizuální stránce, ale i dějovou šablonou. Divák znající oba předchozí filmové díly rozpozná zopakované situace, vizuální efekty, dějový vývoj a prostředí. Popcornová atmosféra však stále splňuje svůj účel, takže v akční zábavnosti nic nezklame. Mike spíše drsnější povahy se svými zásadami a věčně hláškující Marcus. Co chtít víc? Rozhodně lepší scénář. To vážně nešlo vymyslet nic lepšího než zase jen útěk vězeňkyně a její cestu pomsty? S tímhle se to rozhodně za filmovou událost považovat nedá. A dělat z obou takřka důchodce a vtipkovat na tom je už spíše na hranici trapnosti. Největší trapností je rozhodně do celého počinu zasazení současného pohledu na svět. Ano, politický index se nevyhnul ani tomuto snímku. Byla snaha se vymanit od současných problematických aspektů, jaké jsou sexistické, homofobní a rasistické vlivy. Avšak i přesto lze od každého minimálně jednu narážku zachytit. Že by úmysl? Míchání ras rozhodně úmyslem je. A tak již dávno není překvapením, že tu dějově má tmavý policajt syna se světlou ženou. U akčních scén je také až moc rozpoznatelný vliv CGI. Vše má sice takové tempo, že to lze přehlédnout, avšak ta nepřirozenost prostě znatelná je. Lze tedy tento počin považovat za důstojné pokračování? Tak z poloviny. Rozhodně lze snímek považovat jen jako zoufalou výše zmíněnou poctu a to je na celém počinu asi tak všechno.
4
Skoro jako od Baye. Byť Mizery uznávám, nikdy mi to hláškování Smithe s Lawrencem nesedělo. Tady vlastně taky moc ne. Jinak tu zase hodně věcí vybuchuje, celé to má look jako od Baye, takže běžný divák asi ani nepozná, že trojku dělal někdo jiný. Překombinovaný závěr tomu dává korunu, chvilkama jsem přemýšlel jestli tohle není nepřiznaný remake Smithova Blížence. 4.5/10
6
Vážně dnes takový devadesátkově natvrdlý výplach někdo potřebuje? Já osobně jsem příznivcem návratů a oprašování něčeho, co už není úplně in, ale u třetích Mizerů mi nepřišlo to záměrně sarkastické zrcadlení megalomansky tupé Bruckheimerovské éry nijak výrazně nápadité a ozvláštňující. Nejlepší jsou opravdu momenty a vtipy, při nichž se to vůbec nebere vážně a dělá se legrace z toho, že hlavní dvojka už je za zenitem (hlavně teda nateklý Lawrence). Jenže do toho je našroubován tesklivý osobní příběh, který mi tam vůbec neseděl a dost oslabil potenciál zábavy, který v sobě návrat těch jednoduchých a sympatických akčních hrdinů v jiné hollywoodské etapě nesl. Mám to chápat tak, že už dnes nemůže vzniknout poctivá a přímočará akční zábava, oproštěná od zbytečných dramatických oblouků? Ale pořád je to soudržnější a dravější než dvojka, o tom žádná..
10
Na návrat dua Mizerů Mika Lowreyho a a Marcuse Burnetta jsme od Mizerů 2 čekali dlouhých 17 let. Původní Mizerové z roku 1995 tehdy odstartovali kariéru režiséra Michaela Baye a herců Willa Smitha a Martin Lawrence a šlo o fajn režijní debut, kterým už tehdy Bay dokázal, že má estetiku v malíku a především se dokáže v akčních pasážích neskutečně vyřádit. Mizerové 2 z roku 2003 poté byli ještě dražší a epičtější akční záležitostí při které se Michael Bay mohl ještě více vyřádit (rozpočet tehdy vzrostl z 19 milionů dolarů na 130 milionů dolarů) a dodává jeden z nejšílenějších filmů ve své kariéře ve kterém nechybí parádní dravá přestřelka při kamera pořád prolétává dvěma místnosti, parádní automobilová honička a šukající krysy! Ano, Bay byl vždycky šílenec, jeho stylu a přístupu k žánru je ale hodně snadné podlehnout, protože je Bay prostě pořád svým způsobem děcko v těle dospělého, které si vždy vyhraje. Na Mizery 3 ale jen tak nedocházelo a nedocházelo- Michael Bay přesedlal k Transformers, Will Smith se stal jednou z největších hvězd Hollywoodu a Martin Lawrence toho měl po těch pár Agentech v sukních taky dost. Mizerové 3 se vlastně stali v Hollywoodu sequelem o kterém vždy něco padlo, z podlahy se ale reálně nehýbal i přesto, že jsou oba předchozí filmy už svým způsobem kultovní akční záležitosti. Jenomže díky bohu na tu trojku přece jen po letech došlo. Jen bez Baye a navíc po 17 letech! Ano, na Mizery 3 se opravdu čekalo 17 let, je to ale dost možná dobře, protože sequely, které od předchozího dílu drží výrazná časová odmlka jsou možná přece jen zajímavější. Ten čas přece jen utekl, ty hrdinové jsou po letech jinde a díky tomu může dorazit nové zajímavé pojetí hlavní dvojice. Mizerové 3 těží z toho, že jsou oba naší hlavní hrdinové Mike a Marcus stárnoucími legendami a zatím co Marcus si uvědomuje, že už má nejlepší léta za sebou a snaží se na starší léta usadit, Mike si stojí za tím, že bude ještě hodně let chytat kriminálníky. Dají se tu najíst jisté paraely se Smrtonosnou zbraní 4 kde podobnou krizí v podstatě procházeli i Riggs s Murtaughem, srovnávat tyhle dva filmy by byl ale rozhodně omyl. A Mizerové 3 neboli Mizerové navždy mají díkybohu vlastní ksicht a i přesto, že Michael Bay na režijní židli chybí, jeho náhrada v podobě dua Adila El Arbiho a Bilalla Fallaha je na tom po technické stránce a režijním stylu úplně jako Bay. Hodně snadno by se dalo věřit tomu, že i Mizery 3 má na starost právě Bay a žádná režijní náhrada neproběhla, Arbi a Fallah se ale na rozdíl od Baye pořád přece jen drží v rámci šílených nápadů a na právě soulož krys tentokrát nedojde (spoiler, sorry jako!). I oni ale nešetří humorem, který je celkové tvorbě Michaela Baye podobný a především díky bohu umí parádně odtočit akční scény. A navíc nejen to. Mizerové navždy jsou dokonalým mixem akce, humoru a dramatu. Arbi a Fallah předvádí povedené akční sekvence, prodávají humor a umí uhrát vážně i několik scén. Mizerové 3 jsou z celé trilogie Mizerů nejvyspělejší/nejdospělejší a je vidět, že tu naší hrdinové ušli kus cesty a právě to je pro ně dost možná problém, protože na to, že už jste tak trochu za zenitem jde fakt těžko. A funguje to i skvělé hlavní dvojici. Will Smith a Martin Lawrence si návrat do svých legendárních rolí užívají. Smith je zase jednou cool a prodává všechny cool hlášky, Lawrence zase perfektně opět zvládá jeho přesný opak. Už úvodní sekvence kdy po 17 letech vidíme tyhle dva opět spolu hodně silně dojme na srdíčku a jenom rozjede parádní dvouhodinový akční spektákl, kterému chybí fakt málo k dokonalosti a to bez přehánění. Mizerové navždy jsou pořád akční šíleností jako předchozí dva díly, skvěle ale zároveň pracují s tématikami stáří, odpovědností za své činy nebo stíny minulosti. Především překvapí několik zvratů, které divák fakt neodhadne a i když ze začátku působí možná až přehnaně moc jako z nějaké telenovely (přirovnání k telenovele zazní v samotném filmu), ve finále to opět jen dodává další zajímavý podtext filmu a dodává zajímavější závěr než jaký závěr mohl původně být. Své na tom má i záporák v podání Jacoba Scipia, který ze začátku může působit jako laciná záporná volba, ve finále je ale jen hodně snadné jeho postavu odsoudit a nepočkat si co přijde dál. A rozhodně nejde o jedinou postavu na kterou jde tuto větu aplikovat. Něco takového se dá totiž říct i o nováčcích z nového policejní týmu AMMO. Trio v podání Vanessy Hudgens, Alexandra Ludwiga a Charlese Meltona může sice z trailerů působit jako jasná pěst na oko a může snadno vyvolat pocit, že právě oni budou to co bude srážet dojmy z Mizerů 3 dolů, ve finále je ale tohle trio překvapivě až moc hrozně fajn. Interakce mezi nimi a starými Mizery je překvapivě hodně solidní a baví. Z téhle kooperace ve finále ale stejně nejvíc těží zase Will Smith, který si snadné poznámky k mladým uchům rozhodně nenechá pro sebe. A díky bohu za to. Potěší i nová postava Rity v podání Paola Nuñez, která funguje jako právě vedoucí AMMO a má se Smithovým Mikem parádní chemii ze které tenhle film těží hodně funkčně. Především se ani Rita a její AMMO v akčních scénách neztratí a režisérská dvojice si tak umí opravdu pohlídat vše možné od postav přes akční scény po emoce. Ty ve finále především těží návrat Joea Pantoliana do role kapitána Conrada Howarda bez kterého by se tečka za touhle akční trilogii rozhodně neobešla a díky bohu, že je zpátky. Dá se diskutovat nad tím jestli by Michael Bay daný rozpočet (90 milionů dolarů) nevytěžil ještě víc, akční scény a choreografie jsou ale v Mizerech navždy pořád na tak vysoké úrovni, že jen puntíčkáři dokážou rozeznat, že nejde o ten pravý Bay styl. Je pořád totiž především dobře, že si Arbi a Fallah jedou po vlastním písečku a za žádných okolností nekopírují 100% Baye z prvních dvou Mizerů. To, že servírují odkazy, drží se charakterů z předchozích filmů a zároveň se snaží opravdu pracovat s něčím novým totiž bohatě stačí. Mizerové 3 jsou nejdospělejším filmem své trilogie a upřímně mám zatím ten film z celé trilogie i nejradši. Jednička je jen fajn, dvojka je suprová akční šílenost, tohle má ale právě především tu nejlepší práci s postavami (Mike a Marcus si od začátku do konce projdou jistou charakterní změnou) a Mizerové 3 skutečně fungují i jako akční film, i jako komedie a chvílemi i jako reálné funkční vážné drama. Nebudu říkat, že jsem tohle od Mizerů 3 po těch dlouhých letech a svěření režie do dvojice neznámých belgičanů čekal, producent Jerry Bruckheimer se ale osvědčil jako producentská silná ruka, která našla někoho kdo se prostě parádně drží Bayova odkazu, zároveň se ale rozhodně nedá označit za ovečku. A rozhodně dává naději, že by se Mike a Marcus mohli ještě alespoň jednou vrátit. A klidně i právě s návratem dvou belgických šikulů. Parádní návrat do Miami s tamější nejlegendárnější filmovou dvojkou, který je dokonalý po všech téměř stránkách a dokáže bavit, napnout i dojmout. Smith a Lawrence si svůj návrat užívají a našla se tu dvojice opravdu šikovných tvůrců, která by si ideálně mohla tímhle filmem pojistit začátek plodné hollywoodské kariéry. Čistá filmová radost u které to čekání rozhodně stálo za to. Mizerové navždy!
9 035 bodů
7.5
Mé obavy se rozplynuly s prvním záběrem, kde Smith jezdí bokem ve slow motionu a vám je jasné, že tady se odkazuje, vzdává hold a hlavně baví. Mizerové jsou přesně tím správným block-busterem, kterému by sice slušel víc letní termín premiéry, ale co už. Film šlape jak má, má skvělou akci a herce, kteří to umí rozjet i za (ehm) stara. Arbi a Fallah zase naopak ukázali, že Bayův styl jim není cizí a že to umí stejně rozjet, jako svého času Míša. Zároveň by bylo dobré pochválit scénář, u něhož jsem takovou hloubku a v jistém směru promyšlenost vážně nečekal. Mizerové jsou zkrátka a dobře dalším překvapením roku a vzkaz pro všechny tupce, co tvrdí, že rok 2020 bude slabý.
8 634 bodů
0
Nikdo nic nečekal a tak jsou spokojení. Dostali přece akční buddy movie. Třetí Mizery přece. Smith a Lawrence jsou zpět a chemie furt funguje. Vizuální styl Baye je věrně napodoben, aby série byla vizuálně sjednocena. Tohle tvrdí tupci s povrchovým náhledem do filmu. Pokud si je člověk schopen uvědomit, co dělalo druhé Mizery sakra dobré, tak zákonitě nemůže být spokojen s trojkou. Říkal jsem si, že je škoda, že Mizerové neměli další pokračování, jelikož byli jedním z mála filmů, kterej z Bayovo kinematografie stojí za to. Jestli ale tohle, tak radši nic. Třetí pokračování nemá co nabídnout. Je výplachem toho, co diváci kdysi viděli. Ten film nemá tu dravost a ráznost, kterou dokázala dvojka překvapit. Lawrence je tu na pěst. Hraje tlustýho nemožnýho debila. Ptám se sám sebe, jestli ten chlap má nějakou sebeúctu, když je schopen přistoupit na takovou roli. Není tu jediná zapamatovatelná akční scéna. Důvodem toho nemusí být nízkej rozpočet. I z toho lze dost vytáhnout (Looper) a natočit solidní film. Bad Boys for Life však nejsou uvěřitelní. Spousta scén nefunguje. Určitý věci se dějou proto, aby děj pokročil tak, jak je psáno, ale režiséři si nepohlídali jistou uvěřitelnost. Tím se pro mě film stával v průběhu stále více otravnym. Je to zbytečné pokračování. Film pro ovce (Jako třeba adaptace TO, Hobbs and Shaw nebo patí Piráti z Karibiku, avšak s rozdílem nízkého rozpočtu) Pokud měli 25 mega, tak nejdřív měli napsat dobrej scénář, aby fungovala chemie a zápletka nebyla jak z telenovely. V polovině měli nechat umřít Marcuse (protože Lawrence je marnej) a zahrát to na jinou notu, když nemaj na “akční nářez.” Klidně ať to je komornější. Ona přeci dobrá akční scéna nepotřebuje hromadu vybuchů. Nelpěl jsem po trojice ve stylu dvojky. Stačil by dobrej film.
p.a.douch
p.a.douch
8 380 bodů
2
Nejsem schopen to dokoukat. Pěkné obrázky, rádoby cool hudba, akce, figury - ale nic mě nezaujalo. Po půlce filmu jsem to vzdal. Příšerně mě to nudilo a postavy se chovaly strašně debilně. Mám hrůzu z toho co tyhle dva (Adil El Arbi, Bilall Fallah) udělaj z Policajta z Beverly Hills. Kam se tenhle film hrabe na Miami Vice (seriál), tam to co nám chce servírovat bylo už v 80-tých letech a mnohem lepší.
mojmir.sedlacek
6 049 bodů
8
Očekávání obrovského průšvihu bylo na místě, nakonec je však dlouho odkládaný návrat Mizerů překvapivě příjemným akčňákem. Chemie mezi nestárnoucím Willem Smithem a naopak velmi stárnoucím, ale oproti Kevinu Hartovi značně decentním Martinem Lawrencem stále funguje, stejně jako žánrové kombo akce a humoru. Honičky ani přestřelky se do akčního kánonu nezapíšou, ale vůbec nenudí a díky dialogovým vtípkům filmu odpustíte i velkou míru scenáristické přepálenosti. Ta dává vzpomenout na devadesátky, což se třeba na nedávném Blíženci podepsalo hodně negativně, ovšem zdejší floridský vibe nás vrací do dob, kdy se bruckheimerovská poetika tyčila na vrcholu žánru – a to si nechám líbit. V rámci žánrových limitů jsou tak Mizerové navždy suverénně zvládnutí a malí kluci v nás se můžou bavit stejně jako před dvaceti lety.
Toren
Toren
5 185 bodů
8
7,5/10. Tak tohle potěšilo. Přidávám se ke spokojené většině a hlásím, že třetí Mizerové se povedli. Nejosobnější díl, jenž nezapomíná na své kořeny ale zároveň vše potřebné modernizuje. Perfektní balanc, o který se spousta starších značek snaží a ztroskotá. Duo režisérů, kopírující typické Mizerovské trademakery s neprůstřelně fungující ústřední dvojicí, jsou očividně fanouškami série, neboť s látkou nakládají pečlivě, s úctou a přesto si prosadí vlastní aktualizace. A já jim fakt děkuju! V takový návrat jsem nedoufal Více: https://www.youtube.com/watch?v=gwZgn4sgWuo