Neuplyne takřka rok, aby se příznivci žraločích béček nedočkali akčňáku, v němž obrovitánský či jinak obskurní mořský zabiják útočí na člověka. Fandové laciných zápletek si tak mohli vychutnat, jak si Jason Statham dokázal poradit s MEG: Monstrem z hlubin (The Meg) a ti největší „gurmáni“ nedají dopustit na brakovou sérii Žraločí tornádo (Sharknado). A nyní přichází s šíleným příspěvkem do žánru i Netflix.
Články 26
Patřil mezi nejikoničtější (a přiznejme si, že také nejprotivnější) tváře devadesátek. Americký herec Ian Ziering totiž ztvárnil postavu namyšleného hejska Stevea Sanderse ve všech deseti sezónách populárního seriálu Beverly Hills 90210. Stejně jako řada jeho kolegů a kolegyň však na tento úspěch nedokázal v další kariéře navázat a svou tvář propůjčil hlavně jedné z nejvysmívanějších hororových franšíz. Dnes si připomínáme jeho 60. narozeniny.
Inu, bylo asi jen otázkou času, než na spojení žraloka a letadla ve filmu dojde. Přesto není výsledek s názvem No Way Up tak špatný, jak by se z jeho anotace mohlo zdát. Rozdané karty totiž, při troše nadsázky, dávají celkem smysl.
Občas se ve filmovém světě stane něco, co prostě nedává smysl, ať se na to díváme z kteréhokoli úhlu. Jako když v roce 1998 Gus Van Sant natočil bůhvíproč remake Psycha. Nebo že někomu v Marvelu opravdu přišlo v pořádku, když bude padouch MODOK v Ant-Manovi 3 vypadat jako obří míč se zdeformovanou lidskou tváří. A nechtějte, abych začínal o tom, že Jaie Courtneyho kdysi producenti vnímali jako budoucí filmovou hvězdu (než zabil Terminátora a Smrtonosnou past).
Pokud se bavíme o filmech, které jsou tak strašné, až jsou zábavné, Žraločí tornádo (někdy také uváděné pod názvem Žralokonádo) v rámci poslední dekády jednoznačně nejvíc vyčnívá.
Možná už jste jeho jméno zapomněli, Steve Guttenberg však patřil mezi nejzářivější hollywoodské hvězdy osmdesátých let. A tam také jeho úspěšná kariéra zůstala. A protože má tento týden narozeniny, je mu 65 let, podíváme se na zoubek tomu, co se s ním stalo.
Ne že by od filmů, v nichž řádí „pomsta přírody“, někdo čekal kultivované strašení. Možná to platilo u Ptáků od Hitchcocka nebo u Čelistí od Spielberga. To jsou však výjimky v moři a bažinách desítek exploatačních filmů, které se s decentností nepářou a spíš pářou trupy spousty beztak nesympatických lidských obětí.
Dvacet let po premiéře kmotra pokleslé kinematografie, kultovního vztahového dramatu The Room (Pokoj), se původem polský režisér, scenárista, herec, obchodník a velký narcis Tommy Wiseau vrací za i před kamery v novém celovečeráku. Je jím smrtonosná černá komedie Big Shark, která dle čerstvě zveřejněné upoutávky dostává svému názvu i pověsti netradičního tvůrce. Na New Orleans se přižene obrovský krvelačný žralok, s nímž si bude vědět rady jen trojice hasičů. Pokud jste toužili vidět mix The Room a Žraločího tornáda, čeká vás filmový svátek.
Někdy má člověk chuť zhlédnout film o dualitě lidského údělu a metafyzické hodnotě alegorických juxtapozic. No a jindy chce vidět něco o tom, jak rozcapené Američany honí po národním parku zfetovaný medvěd a trhá je na kusy. Nabídnout silný zážitek v obojím je umění. Svým způsobem.
Kdy se z dobromyslné péče o dospělé dítě stává kompenzování vlastních minulých chyb? Nad tím by se mohli zamýšlet Julia Roberts a George Clooney v nové romantické komedii, složitá témata ale nakonec raději neotevírají a v tropickém ráji se jen přátelsky pošťuchují.