Tajemný muž

61%

Komentáře a recenze 7

28 483 bodů
8
Ponurá, temná a depresivní podívaná na poli dramatu, thrilleru a horroru. Záhadné únosy dětí záhadnou postavou vyvolává strach i nedůvěru, zoufalství i škodolibost. Nic není takové jak vypadá, vše je klam i souvislost s očekáváním. Pomalé vyprávění prohlubuje atmosféru a zvědavost o osudu unesených dětí. Psychologické pojetí spojené s mysteriem může být pro někoho těžkým artiklem pro pochopení myšlenky, ale tak už to u takových filmů bývá. Snímek se tak vlivem svého uchopení příběhu stává pochopitelným jen pro někoho. Když se však do toho divák svojí vůlí zaboří a nic mu neujde, vyplyne mu poměrně zajímavý příběh.
22 311 bodů
6
Já Laugierovi rozumím. Po Mučednících se od něj očekával nějaký zázrak. Který nedodal. Dodal jen film, který si uvědomuje, že by měl být zázrakem a není v něm nic špatně, nechce být prvoplánový a nechce být hloupý. Jenže intenzivní pocit se nedostavil a od poloviny dál už není čím víc překvapovat.
6
Městečkem, kdesi na konci světa, obchází přízrak v podobě Tajemného muže, který unáší malé děti do lesa. Anebo taky ne. I přes tahání za nos (tohle já můžu) a následnou uzemňující pointu v půlce filmu, je ale Tall Man jen průměrnou podívanou. Do určité míry za to může taky ten zbytečně překombinovaný závěr...Celkem škoda. 6/10
5.5
Film dost na hraně. Absolutně divná slátanina. V podstatě by šlo o dobrý film, kdyby se trochu víc držel napětí a překvapivého děje.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
6
Klobouk dolů za solidní stavbu příběhu, kdy zřejmě málokomu nespadne v polovině filmu čelist na zem. Dobře dávkované otázky i napětí bohužel nakonec padnou pod samotnou myšlenkou, která není ani omylem z ranku blbých, ale chybí tomu celkově bližší pohled, který by lépe vysvětlil "proč a jak". Chápu, že pokud měl film mít tempo a tajemno (což se obojí navodit daří), musely detaily ustoupit do pozadí. Díky tomu ale vyvolá finále až příliš otázek, na které snímek nenabízí odpověď.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
4
Upřímně, na tento film jsem se podíval jen díky krásné Jessice Biel. Tato hot herečka měla hrát, jak jsem předvídal, ustrašenou maminečku, která má strach o svého uneseného synáčka a všichni se ji mermomocí snaží pomoct. První pasáž filmu tomu tak napovídala, a tak jsem pozorně sledoval. Ale co z toho pak pan režisér udělal? Velmi nerad jsem musel akceptovat téměř božskou Jessicu jako zlodušku a konec se mi tedy moc nezamlouval. Řekl bych, že Pascal už nevěděl, jak ten děj udělat zajímavější, až to všechno zpackal. 30%
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
8
Pascal Laugier je jednim z mala reziseru, kteri se snazi hororem (zde spis mysterioznim dramatem) sdelit nejake zamysleni. Kdo od nej ceka ucesane brutalni gore zanrovky, pak muze odchazet zklamany. Ja jsem ale uplne spokojeny, protoze ty drobne zaverecne pointy pribehu, o nemz nikdo predem nevi, kam smeruje, jsou presne tim, co mi u vetsiny hororu chybi. Myslenka, ktera to cele svaze dohromady. Necekejte tedy tajemneho reznika, ale klidne cokoliv jineho. A budete mile prekvapeni, jak originalne a nemoralne se daji pojmout problemy detstvi v zapadakove.