Tři zločinci ve skryté pevnosti

78%

Komentáře a recenze 5

30 255 bodů
7
Kurosawova poklidnější věc, ale jeho nenapodobitelný rukopis je patrný. Dobrodružný snímek, klasika, vzpoura, či převrat v Japonsku.. troška akce, příběh cti a oddanosti. Opět obsazen skvělý dvorní Kurosawův herec Toshirô Mifune, který svým projevem dodává každému filmu kapku šťávy navíc. Dobré, ale mám hodně oblíbenějších filmů od tohoto režisérea.
28 483 bodů
10
Další velmi impozantní filmové dílo režiséra a vyjímečného tvůrce Akiry Kurosawy a jeho dvorního herce Toshiro Mifuneho. Příběh o hromadě zlata je odvyprávěn z nadsázkou a v podstatě sleduje dva sedláky, kteří se vlivem různých okolností dostanou do všelijakých situací. A jsou to postavičky, které svým neotřelým humorem odlehčují vážný a místy vskutku dramatický děj. K nim se nejdříve přidá zasloužilý generál a později i princezna, na kterou je dokonce vypsána odměna. Cesta přes nepřátelské území skýtá nejen mnohá nebezpečí a útrap, ale i sebeovládání. Napětí, akce a humor. Vše rozloženo tak, že se to vzájemně neruší a stále budí pozornost. Je to hlavně i vlivem silného scénáře a Kurosawovým vizuálním pohledem. Ten má ve své filmografii daleko lepší díla, ale i tento stojí za pozornost. Není tajemstvím, že se jím nechal inspirovat dokonce i samotný George Lucas pro svůj projekt ´Star Wars´. Akira Kurosawa zkrátka inspirativně udával směr, ze kterého se čerpá do dnešních dnů. A to je hodno pouze mistra svého oboru.
22 298 bodů
8
Kurosawa a já jsme podivná dvojka. On točí pořád stejně, ale těmi stejnými filmy mě někdy nudí a jindy skoro pohlcuje. Nechápu, čím ty odlišnosti vznikají. Tohle je zrovna jeden z těch silnějších kousků.
Fingon
16 886 bodů
8
70% Místy utahané, podobnost se Star Wars minimální, ale přesto vcelku zábavný Kurosawa...
8 671 bodů
0
Narazil jsem Kurosawu. Je to taky první film tohoto filmaře, který jsem si pustil. Přemýšlel jsem mezi Sedmi Statečnými, Nebem a Peklem a tímto, pro což jsem se rozhodl, jelikož jsem četl, že to má rozumnou délku a humor z toho dělá stravitelnější podívanou. Humor tu asi obstarávají dva debilní rákosníci pochybné morálky, kteří si neumí dát ani dvě a dvě dohromady. Podle někoho jsou roztomilý, ale jejich vliv na vytvoření těch robotů ze SW jde znát. Roztomilý však určitě nejsou. Jsou to špatně napsaní vidláčtí zaostalci a zbabělci, přičemž samotná skutečnost jejich jednání je natolik nepřirozená, že se vtip ztrácí ve vyumělkovanosti nekvalitního psaní. Jednotlivé hlašky svou nedovařeností a vlažností vzbuzují jen trapnost. Vlastně mne ta otřesná úroveň dialogů překvapila. Taky nechápu, proč na sebe všechny postavy tak štěkaj. Někteří Japonci možná mají takou slovní dikci, ale do filmu se to absolutně nehodí. Je to nepříjemné na poslech a nevyzní v tom žádná škála emocí.