Černý blesk

61%

Komentáře a recenze 5

4
Černý blesk je ruskou variací na všechny možné americké komiksové filmy. Zatímco hlavní premise filmu jakoby vypadala z oka Spidermanovi,tak ve zbytku filmu můžeme cítit inspiraci z Ironmana,Supermana atd... Je to prostě vykrádačka,ale je aspoň zábavná.
28 459 bodů
8
Amerických superhrdinů je tolik, že je ani my ještě všechny neznáme. Ale co ruští? Ano, i v Rusku se sem tam nějaký najde. Jednoho takového představuje tento nenáročný snímek, který sice krapet budí úsměv, ale jinak na Rusko vcelku dobrý. Pozor, neplést si to se snímkem z roku 1986 ´Černý přízrak´, kde se ve své roli mstil Charlie Sheen. I když čert ví, jestli se zrovna u tohoto snímku ruští tvůrci neinspirovali, co se týče toho auta. A během sledování snímku nejeden divák pozná, že nezůstalo jen u toho. Příběh obsahuje spoustu rozpoznatelných motivů z amerického Supermana a Spidermana. Nic proti ničemu, inspirace mnohdy bývá přínosná, ale tady je to okopírování až přehnané. Týká se to i hlavního padoucha a jeho vrtu do země kvůli diamantům. No nic. Snímek má značně jednoduchý scénář, avšak v rámci dobrodružného superhrdinského žánru je natočen na Rusko vcelku přínosně. Být to snímek americký, byla by to naopak pohroma. Použít zrovna starší mohutné Volvo k superhrdinským kouskům je vskutku odvážný nápad. K Rusku tato značka prostě patří, ale v akčních scénách skutečně působí úsměvně. Ale co, jak se z děje dozvíme, takové auto má i Putin, tak o co vlastně jde. Máme tu tedy ryze ruskou společnost, ale viditelně v americkém pojetí. Ani ruské bonbony tu nikdo nekonzumuje. Hm… Příběh je krásně plynulý, působivý, zamilovaný a znova, ohledně Ruska i zajímavý. Kazit si podívanou předvídavostí vlivem známých amerických předloh je sice neopomíjitelné, ale na druhou stranu i zbytečné, neboť filmový zážitek je to, o co tu jde především. A ten se jinak dostaví.
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Někdy mě filmy tak překvapí, že si říkám páni tohle bylo super... a za půl hodiny si říkám co vlastně na tom bylo tak dobrý?... Takové to chvilkové opojení mám poměrně často a musím pak trochu s odstupem film hodnotit, než unáhleně naflákat všude pět hvězd. Přesně takto by dopadl tento film. Velmi zajímavý a nečekal jsem, že se mi tak moc bude líbit... Jenže nakonec si říkám, hmm látající auto.. Cápek co bojuje o babu, do toho boháč, který chce ještě víc zbohatnout, nějakým kutánním v Moskvě... Z mladíka co pod ruku létající auto dostane, je najednou superhrdina... a jak je možný, že ho nikdo neviděl? :D Vždyť to je trochu na palici, ale budiž.. Ani supermana nikdo nepoznal, když si nasadí brýle, takže se to dá pochopit. Prostě má tento film spoustu vad a nebo klišé scén, že nemohu hodnotit více. I přesto poměrně zajímavé koukání.
milda.sleha
411 bodů
7.5
byť v americké konkurenci by si tento film asi moc neškrtl... na to, že jde o ruskou produkci, zážitek z tohoto filmu zvedá o hodně výše... byť to vypadá jako klasický požadavek vyrovnat se imperialistické tvorbě, který si nezadá s tím, co známe z minulosti... tak rozhodně doporučuji zase trošku něco jiného, byť jste vše už v té americe jistě ikskrát viděli... :m)