Generál Patton

77%

Komentáře a recenze 5

30 383 bodů
8
Krásný a dlouhý válečný snímek o jedné z největších postav z řad Americké armády. Film krásně ukazuje jeho kariéru a tak i postup spojeneckých vojsk přes Afriku do Evropy. Bojové scény na svou dobu velmi povedené, George C. Scott skvělý a nic mě na filmu nezklamalo. Moc pěkná podívaná.
22 310 bodů
8
Na pět hvězd moc "korektně nekorektní" reklama. Jinak ale pěkný válečný film, který zvládne přeskakovat mezi příběhem jednoho generála a válkou celého světa.
10
Film „Generál Patton“ režíroval skvělý řemeslník Franklin J. Schaffner, z jehož bohaté filmografie přežily zejména filmy Planeta opic, Motýlek a Hoši z Brazílie. V momentě, kdy bylo známo, že film půjde po 20 letech snahy producenta do výroby, okamžitě se o roli začal ucházet John Wayne. Jenže ten u studia Fox neprošel. Scénář putoval do schránky George C. Scotta, který si ho přečetl a roli přijal pod podmínkou, že monolog nebude na začátku filmu. Režisér mu to slíbil, i když věděl, že monolog samozřejmě na začátku bude. Film je to skvělý a ten monolog je bomba.
8 695 bodů
6
Patton je napsanej tak, že baví a film samotný je poctivě natočenej. Lépe než bych na tu dobu čekal (kamera v některých momentech není statická, což film osvěžuje). Bitevní scény mě naopak nijak nezaujaly, ač tam po sobě stříleli opravdové tanky. Zajímavé taky je, že film situaci vykresluje příliš tendenčně a není historicky příliš přesný. Patton je příliš glorifikovaný, zatím co ostatní vypadají jak neschopní volové. Taková situovanost způsobuje, že divák pociťuje víc nepřátelství ke spojeneckým politikům, kteří geniálního Pattona brzdí než k nacistům.
10
Už od malička jsem měl rád tyhle starý válečný filmy. Film GP patří asi mezi to nejlepší co bylo o americkém válečném tažení Evropou natočeno. Je to povedený portrét muže, který byl vojákem každým coulem ale i neuvěřitelným bastardem, přesto byl také mužem na správném místě ve správný čas a ve správném postavení. Tohohle týpka/generála by si přál každý, kdo chce nebo musí vést válku. Protože jen s takovým to typem vojevůdce, člověk může pomýšlet na vítězství. Jen málo kdy se stane, že herec je tak podobný postavě (a teď nemyslým jen vizuálně), kterou stvárňuje jako v případě G. C. Scotta.