Ostrov doktora Moreaua

62%

Komentáře a recenze 4

7.5
Ostrov Dr. Moreau není zřejmě největší žánrová pecka, ale je to příjemné „guilty pleasure“, které jistě potěší nejednoho fanouška a některé dějové zvraty, krásná Barbara Carrera a výborná hudba film stále táhnou nad průměr. Doporučuji se na film dívat v noci a určitě se nebojte ani českého dabingu, který je v tomto případě vynikající.
15 166 bodů
6
Průměrná záležitost, kdy pro rok vzniku ještě můžu omluvit slabou esteticku stránku filmu, ale děravý a ničím nenápaditý děj už můj "zážitek" hodně ovlivnil. Hudba od Rosenthala sice dodává všem akčním scénám trochu více šťávy, ovšem zase to hodně sráží mě nesympatický Michael York a místy vlekoucí se režie. Alespoň že druhá polovina byla značně našlapanější a skoro pořád se tam něco dělo. I tak mi ale zůstane v paměti nanejvýš dabing Pavla Soukupa.
6
Zvláštní za to poutavý film. Docela se na to dalo koukat. Trocha atmosféry to taky mělo.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 027 bodů
6.5
Já se na ten film v noci dívala! A bála jsem se pak jít spát! A to jsem docela otrlá divačka, prosím! :-) Celou dobu jsem si říkala, jak náročné asi muselo být to natáčení! Ten boj s tygrem, to jsem měla úplně husí kůži. Ale i třeba strhnutí koně mutanty pod doktorem Moreauem. Docela bych si teď chtěla přečíst ten vědeckofantastický román H.G. Wellse. Ono je zajímavé zamyslet se nad myšlenkou pokusů na lidech. Ten doktor Moreau byl vlastně takový doktor Josef Mengele za druhé světové války. A to byla postava skutečná, nikoli fiktivní! A dnešní genetické pokusy (naklonová ovce Dolly třeba) rovněž nejsou "od věci". Člověk pak musí přemýšlet ne o tom, jak to bylo uřvané a že takových filmů s namaskovanými lidmi jako opicemi a podobně je hodně, ale nad etickou myšlenkou, jestli je vůbec přípustné takové pokusy dělat, i když nejsem věřící a neobávám se tudíž božího hněvu. To ne. Ale svým způsobem je to děsivé, když si někdo takto zahrává s genetickým základem, s přirozeným genetickým materiálem, který chce měnit dle své vlastní vůle.