Volavka

78%

Komentáře a recenze 8

30 255 bodů
6
Tato "špiónská" gangsterka hongkongské produkce mě moc nenadchla. Asijskou produkci mám rád, ale toto je hodně poameričtělé. Závěr jako z hollywoodského vlasteneckého snímku, divná lovestory/nelovestory v pozadí. Příběh sám o sobě není nový, ale toto téma mám rád, po technické stránce také pěkné, jen jsem zkrátka z tohoto filmu neměl žádný velký zážitek.. zbytečně přislazený kousek.
28 483 bodů
10
Je to film jako každý jiný a přesto v lecčem originální. Máme tu souboj dvou policistů, jaký tu do této doby snad ještě nebyl. Jeden pracuje jako 'tajný' ve zločinecké organizaci a druhý je onou organizací zkorumpovaný. Každý dělá svou práci a divák se zatajeným dechem sleduje, jak tohle všechno dopadne. Mistrovské dílo hongkongských tvůrců na poli psychologického thrilleru s temnou a skutečně dechberoucí atmosférou. Celé dějství je postaveno na pevném a dobře promyšleném scénáři bez jakýchkoliv speciálních efektů, akčních scén v podobě honiček a přestřelek, rychlého střihu a dalších akčních vymožeností typických pro hongkongskou kinematografii. Zajímavostí je, že tu neexistuje jasná linie oddělující kladné postavy od těch záporných. O to víc diváka nutí k zamyšlení samotné vyvrcholení příběhu. Kdo je vlastně padouch a kdo hrdina? Jedná se o film, který je po divácké stránce ve své podstatě ohromnou výzvou. Hluboká emocionalita předčí očekávání, čím je přislíben ohromný filmový zážitek.
22 298 bodů
8
Hezké. Líbilo se mi to skoro stejně jako Skrytá identita, ale Scorseseho precizní režii upřednostňuji před zdejší "roztřepanou" hrou. Výhodou je rozumná stopáž.
8.5
Volavka není typickým hongkongským akčním filmem. Spíš než cokoliv jiného je především inteligentním kriminálním dramatem, který těží spíše z pečlivě budovaných dramatických zvratů než řízné akce plné kopů a bojů na drátech. Film má nápaditou režii, která dodržuje žánrová pravidla thrillerů – tedy pečlivě budovanou tísnivou atmosféru ústící v napínavou akci a překvapivé finále vymykající se žánrovým schématům.
9 035 bodů
9
Po sjíždění Hong Kongské produkce jsem narazil na Volavku a už jen to, že podle toho vznikla Skrytá identita, výborná kriminálka atd. Tak jsem to zkusil a byl jsem úplně vedle. Výborná atmosféra, skvělý herci, na Hong Kong skvělý scénář a to nemluvím o kulometném tempu. Nemáte čas se zastavit, zvraty střídají zvraty a na konci zíráte s otevřenou pusou, ž tohle vzniklo v Hong Kongu.
8 671 bodů
6
Před lety jsem již viděl americkej remake, Departed, takže dějově mě to ničím nepřekvapilo, ale stále jsem se bavil, protože čínskej originál je prostě dobrej film s dobrym konceptem. Je taky docela krátkej, díky čemuž sice ani chvilku nenudí, jenže ani nezasáhne tak, jak by mohl.
V té látce je potenciál pro silnější pay-offy, jenže ve 100 min stopáži není čas pořádně prokreslit psychologii postav, jejich vztahy ani jednotlivá témata v ději se zračící. Některé linky jsou vyloženě jenom načnuté (manželky, bývalky, romantické známosti) a vlastně by tam ani nemusely být. Taky je to lehce narativně vyumělkovaný, ale né zas tak moc, aby to rušilo a vzhledem k tomu, jak film odsýpá, tak to divák nemusí ani postřehnout.
Proto budu mít radši Scorseseho o 50min delší verzi.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
8
Nabízí se zde srovnání se Skrytou identitou Maritna Scorseseho, která vznikla o něco později podle stejného scénáře. Co mě zde přišlo zajímavější byl ten závěr, kde padouch není jen padouchem, ale jaksi je stále na váškách - krásná ukázka rozdílného východního myšlení oproti černobílému americkému. Jinak je zde znát trochu tuctový hongkongský rukopis a režie ani herecké výkony kvalit Skryté identity opravdu nedosahují.
bidlobox
3 802 bodů
9
Předloha k veleúspěšnému, čtyřnásobně oscarového snímku The Departed (Skrytá identita) mě dostala už ve svém prvním díle. Kromě špičkové zápletky a nápaditého scénáře jsem ocenil i perfektní přípravu celého filmového štábu (see making of) a účinkování pro Evropana neokoukaných exotických tváří.