Pyramida hrůzy

73%

Komentáře a recenze 4

28 440 bodů
9
Sir Arthur Conan Doyle nikdy nic nenapsal o nejslavnějším detektivovi všech dob Sherlocku Holmesovi z jeho mladých let a tak berme tento snímek jako poctu k němu a jeho nestárnoucímu a filmaře stále přitahovanému dílu. Snímek z poloviny 80. let je typický svou rozvahou, zábavností a smyslem pro dobrodružství. Tak, jak je dějství pojato, bylo ve své době diváky vyhledáváno, takže si na tom dali tvůrci záležet a vytvořili dílo, které má ve své podstatě i dnes co říci. Technické vizuální triky jsou vyrobeny tak zásadově, že ani dnes nevypadají nijak omšele. Scénář byl napsán precizně a kromě dobrodružné atmosféry má v sobě i množství napětí a téměř hororu a to vše přívětivě a vkusně odlehčeno příjemným a trefným humorem. Film takřka pro celou rodinu (kromě malých dětí samozřejmě), který ani po tolika letech od svého vzniku nezklame. Na producentském křesle seděl Steven Spielberg a je vidět, že moc dobře věděl do čeho jde. Svým způsobem se jedná o dost podceňované dílo, snad proto, že s A. C. Doylem to nemá nic společného, ale je to ohromná škoda. Kdyby o snímku A. C. Doyle věděl, určitě by byl pyšný. Filmový dobrodružný zážitek stále přináší a všem fanouškům Sherlocka Holmese dokáže udělat jenom radost.
8.5
Tak inteligentní, zábavné a místy napínavé, že by mistr Doyle ani nemohl nic namítat. Jedno z nejvyspělejších a filmařsky nejlepších dětských dobrodružství, v němž se naprosto samozřejmě snoubí klasické amblinovské motivy se slavnou detektivní osobností, která nemá tak daleko k Indiana Jonesovi (ta podoba s Chrámem zkázy nemůže být náhodná). Krásné přelomové efekty a perfektní hudba. Vyznění milostné linie mě tedy nepěkně překvapilo (byť mělo svůj důvod s ohledem na pozdější Sherlockovu náturu) a záporáka lze odhadnout příliš brzy, ale ten dobrodružný viktoriánský feeling je zkrátka špickový.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9.5
Tento film mě velice příjemně potěšil. Představovala jsem si, že by se na něj dobře koukalo v našem letním kině Sokoláku v Odoleně Vodě, kde dávají hodně filmy pro celou rodinu. Nedívám se na ty četné Sherlocky a Watsony, protože mám svou zažitou představu, jak by měli vypadat a ty všechny filmy mi ty moje představy narušují. Sherlock Holmes jako akční hrdina? Ne, to rozhodně neberu!!! Ale zde jsem si docela dobře dokázala představit, že by takto Sherlock Holmes spolu s doktorem Watsonem mohli jako mladíci vypadat. Líbilo se mi, že na závěr dává Watson Holmesovi jako vánoční dárek dýmku, čímž vlastně vytvořil jeden významný atribut tohoto světoznámého detektiva. Prostředí viktoriánského Londýna se starobylými uličkami bylo skvělé, technické triky velice efektní. (Harryho Pottera nebo Indiana Jonese mi to tedy ovšem nepřipomínalo. Proč?!!)
Jirka_Kasl
205 bodů
5
Dětsky naivní a předvídatelné, což mi z toho nedělá tu ‘’detektivku’’. Příběh a postavy mi na ten film vytváří dojem, jako by to byla slátanina Indiana Jonese, Sherlocka Holmese a v té době ještě neexistujícího Harryho Poterra, ale celé z wishe.