Ahsoka je plná easter eggs i akčních scén. Každého fanouška Star Wars tak jistě potěší

Ahsoka | Walt Disney Studios
Impérium padlo, ale nevzdalo se své snahy o ovládnutí Galaxie. Jeho pozůstatky doufají v návrat velkoadmirála Thrawna, který jim dodá sílu, jednotu a pomůže rozpoutat další válku, která skončí jejich vítězstvím. K místu jeho úkrytu je má dovést tajná hvězdná mapa. Morgan Elsbeth, dávná Thrawnova spojenkyně, ví, kde je mapa ukrytá, ale její plány narušila bývalá rytířka Jedi Ahsoka Tano. Zajala ji, předala zákonům Nové republiky a podařilo se jí získat mapu jako první.
Ahsoka
Ahsoka
77%
Problémem však je, že k jejímu otevření je potřeba klíč. Jediný, kdo by ho mohl najít, je bývalá padawanka Ahsoky – mandalorianka Sabine Wren. Impérium to tak nemůže nechat, vyšle své sithské bojovníky Baylana Skolla a jeho učednici Shin Hati, aby záležitost vyřídili a získali mapu zpět. To se jim sice podaří, ale nepočítají s tím, že Ahsoka ještě neřekla poslední slovo. Bere k sobě Sabine opět do učení, aby byly silnější a mocnější než kdy dřív. Thrawn musí zastavit za každou cenu, tedy pokud skutečně žije…
Ahsoka: 2. teaser trailer | Walt Disney Studios
Každý týden ve středu na Disney+ vychází nový díl Ahsoky. V tuto chvíli jsou k vidění tři a pro milovníky Star Wars se jedná o povedenou lahůdku. Studio Walt Disney se sice přiznalo, že udělalo chybu a se všemi projekty ze světa Marvelu a Star Wars to přehnalo, neboť je v ohromné finanční ztrátě a do budoucna se bude muset krotit. O Ahsokce však lze říct, že je jedním z mála produktů, které za to stály.
Seriál je akční a zábavný, hudební doprovod z dílny Kevina Kinera odkazuje na další pořady s touto hrdinkou i na tvorbu Johna Williamse a po vizuální stránce mu není co vytknout. Tedy až na viditelně umělého Sabinina mazlíčka – lothskou kočku. Pro milovníky světa Hvězdných válek je to pastva pro oči, která kombinuje animované pořady (zmíněné Klonové války a seriál Star Wars: Povstalci) a hraného Mandaloriana (2019). Din Djarin a Ahsoka jsou si totiž nesmírně podobní. Rozvážní, nemluvní a osamělí, ovšem jen do té chvíle, než musí bojovat. Pak jsou neporazitelní. Manda zdobí beskar a Ahsoku dva světelné meče.
Ahsoka
Ahsoka | Walt Disney Studios
Naprosto úžasná je maska Ahsoky Tano. Rosario Dawson v maskérně trávila tři hodiny a na výsledku je to znát. Ahsoka Tano pochází z etnika Togruta a kromě sytě oranžové pokožky s bílými ornamenty kolem obličeje jsou pro ni typické jasně modré oči a tři bílé hlavové ocasy s modrými pruhy zvané lekku. A tyto lekku se v seriálu skutečně pohybují a vypadají jako organické části hlavy.
Pojďme ale k již zmíněným easter eggs. Jednotlivé odkazy si totiž fanoušci Star Wars budou užívat nejvíc. Fungují jako pocta původní trilogii a věcem, které George Lucase ke vzniku Hvězdných válek inspirovaly. Konkrétně například hlavový komunikátor, který má Shin během leteckého souboje. Stejný nosili i Obi-Wan nebo Anakin v Pomstě Sithů (2005). Dalším příkladem může být výcvik Sabine Wren ve třetí epizodě příběhu. Nejenže se nápadně podobá cvičení Lukea Skywalkera v Nové naději (1977), ale odkazuje i na japonské umění meče, kterým se režisér nechal kdysi ovlivnit, včetně boje poslepu.
Ahsoka
Ahsoka | Disney+
Vrací se i staré známé tváře jako kancléřka Mon Mothma, senátor Hamato Xiono, generálka Hera Syndulla nebo Ezra Bridger. O největší pozornost si však každopádně říká záhadná rasa, která do Galaxie přišla před tisíci lety a je spojená s pradávnou jediskou legendou Cesta na Perideu. Vypadá to, že obydlené jsou i další galaxie a že je dokonce možné mezi nimi cestovat. Počkejme si, jaká překvapení nebo odhalení nás ještě čekají a zda nebo kdy se v seriálu objeví další dychtivě očekávané postavy jako Anakin Skywalker a admirál Thrawn, kterému propůjčil tvář Lars Mikkelsen.
80%
Akčnější verze Mandaloriana, která staví na silných ženských hrdinkách, dynamických akčních sekvencích, leteckých soubojích a pulzování světelných mečů. Ahsoka si jasně řekla o pozornost a úspěšně těží z bohatého světa i mytologie Jediů, které George Lucas vytvořil.
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Martina „Miňonka“ Krejzlová