Recenze: Hard Kill - Bruce Willis natočil nejhorší film své kariéry (ano, už zase)

Hard Kill | EFO Films
Říká se, že naděje umírá poslední. U filmů Bruce Willise to bohužel již dávno neplatí. Naděje, že by některý z jeho nových kousků mohl dopadnout byť průměrně, dávno zemřela. Leží na zemi v kaluži krve, zbitá, nahá, opuštěná... a možná i bez bot a obklopená střepy (ale to jen tak sladce vzpomínám).
Takže na jaký nesnesitelný výlet nás kdysi jeden z největších sympaťáků stříbrného plátna vezme tentokrát? Inu, Willis hraje hlavouna společnosti, která vyrobila... něco high-tech, co může zničit svět. Teroristé to chtějí a protože na Willise z nějakého důvodu nemohou přímo, zajmou mu dceru. Jeho postava si proto musí najmout skupinku žoldáků, aby společně vyrazili (bůh ví proč) do nějakého opuštěného skladiště, kde se vše semele. Vím, že můj popis asi nedává úplně smysl, ale popravdě už ani moc nevím, o čem to celé bylo. A - upřímně - proč se snažit, když na to tvůrci sami kašlou...

Hard Kill je v pořadí třetí spoluprací režiséra Matta Eskandariho s Willisem a musím říct, že tohle je zatím v rámci céčkové tvorby mého největšího oblíbence zdaleka nejbolestivější etapa. Letošní Survive the Night (ano, letošní, hned dvě radosti za rok 2020 pro Willisovy fanoušky, no neberte to) mělo alespoň pár snesitelných momentů a herci se maličko snažili. Loňský Korunní svědek byl bez přehánění tím nejhorším, co jsem kdy s Willisem viděl. Variace na Smrtonosnou past v nemocničním prostředí postrádala napětí, rozpočet, herecké výkony, prostě všechno. I Willis odváděl tak mizerný výkon, že působil dojmem někoho, kdo stojí před kamerou poprvé.
V Hard Kill sice není herecky tak bezradný (vlastně je jediný, kdo tu svým výkonem herce připomíná), ale svůj honorář si tradičně většinu času odsedí na židli v jedné místnosti a ve filmu se vyskytuje minimálně. Co nám zůstane? Nic. Opravdu nic. Vlastně ani nechápu, proč má někdo potřebu něco podobného točit. Vezmou se dvě skupinky, jdou do skladiště, když po sobě zrovna nestřílí, tak plácají příšerné dialogy, pokus o nějaký zajímavý dějový zvrat žádný, všechno to vypadá (navzdory snaživým dronovým záběrům na obsáhlý komplex), že se točilo vesměs ve dvou místnostech, brutalita minimální (a krev samozřejmě digitální), prostě tu není nic pro nikoho. Podobný film nepotěší ani toho nejméně náročného fanouška akčního žánru, protože i ta zvolená kulisa je maximálně nezajímavá.
Touha po vraždě
Touha po vraždě | EFO Films
Když vyšel trailer na Hard Kill, napsal jsem k němu "Podobně odstrašující bylo v rámci upoutávky Backtrace se Stallonem a výsledek byl ještě horší, než jsme si dokázali představit". Bohužel jsem uhodil hřebíček na hlavičku tak přesně, že možná bude Eskandarimu chvíli i zvonit v uších. Korunní svědek byl pro mě čirá bolest, ale tam se tvůrci aspoň snažili nějak využít prostředí nemocnice. V Hard Kill sice není tak bolestivý pohled na samotného Willise, ale zbytek je ještě o nějaký stupeň horší. Chtěl bych říct, že příště si již prostě dám pokoj, ale víte jak... naděje umírá poslední.
Hodnocení: 5%